אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
האם למבורגיני זייפה את זמן ההקפה של הפרפורמנטה ברינג?
ראשי » חדשות » האם למבורגיני זייפה את זמן ההקפה של הפרפורמנטה ברינג?
למבורגיני הורקאן פרפורמנטה

האם למבורגיני זייפה את זמן ההקפה של הפרפורמנטה ברינג?

מאז שפורסם הסרטון של למבורגיני נשמעים קולות ברחבי העולם עם טענה ברורה אחת - הוא מזויף

דין אפפל 05/03/2017

עולם הרכב כמרקחה מאז סרטון ההקפה של הרינג שלמבורגיני פרסמה. בסרטון נראית למבורגיני הורקאן פרפורמנטה החדשה (שתושק בתערוכת ג׳נבה) קובעת שיא הקפה ברינג. ההורקאן לא שיפרה אותו, אלא ניפצה אותו והעמידה אותו על 6:52 דקות – 5 שניות מהר יותר!

הרינג ידוע בתור מסלול עם קטעים מהירים מאוד שנותן יתרון למכוניות עם כוח, מסלול שמכוניות חזקות יותר ועם יותר יכולת אווירודינמית יהיו עדיפות משמעותית עליו מאחרות. וזה מוביל לנושא הסרטון, האם ההורקאן יכולה באמת להיות מהירה יותר מאותה 918 או אפילו אחותה הגדולה האוונטדור SV שבעצמה פרסמה סרטון של 6:59 דקות להקפה? עוד לא פורסמו נתונים רשמיים אבל הערכות מדברות על 625-640 כ״ס בפרפורמנטה, כ-110 כ״ס פחות מה-SV וכ-250 כ״ס פחות מהפורשה.

שיא אמיתי או שקר גס?
שיא אמיתי או שקר גס?

 

כמה מומחי רינג השוו בין הסרטונים של כל השלישיה המוזכרת והגיעו לתוצאות מוזרות משהו. המהירות שמוצגת מבוססת (כנראה) על GPS לפי כמות הקפיצות והאי-דיוקים במהירות ביחס לסל״ד, ואפשר לראות את זה בדוגמאות האלה: 


huracandash1
בסרט של למבורגיני יש גרפיקה שמדמה את לוח השעונים של ההורקאן בזמן ההקפה. כאן הוא מראה 205 קמ”ש בהילוך חמישי בכ-7,800 סל”ד
huracandash2
כאן הוא מראה 211 קמ”ש באותו הילוך וסל”ד…

 

הבעיה בכך היא שזאת דרך פחות מדויקת לקבוע מהירות אמיתית של הרכב (בעיקר ברינג שיש הרבה הפרעות קליטה). לעומת ההורקאן בסרטון של ה-SV אפשר לראות את הספידומטר בצורה ברורה יותר, וגם שם רואים שמידי פעם יש אי התאמות בקמ״שים למרות שהסל״ד זהה. אבל קליטת המהירות של ה-GPS היא לא נתון ששולל את זמן ההקפה של למבורגיני. מה שקובע זה שעון העצר.

svdash

 

ישנן השוואות מתוך ההקפות שביצעו הפרפורמנטה וה-SV בישורת הראשית, ולמרות שמתחילתה ועד סופה ה-SV הייתה מהירה יותר בכ-15 קמ״ש בממוצע, עם 285 קמ”ש לעומת 271.5 קמ״ש, שהם פער של כ-4.5% (גם בתחילת וסוף הישורת ה-SV הייתה מהירה יותר), שעון העצר הראה הפרש זעיר בלבד ביניהן של 1%. פער זה אמור להציג הפרש מהירות של כ-2-3 קמ״ש בלבד.

 

הערכות אומרות שכנראה למבורגיני פשוט האיצו את הסרטון. אם באמת זרזו למבורגיני את הסרטון רק ב-5%, זה אומר שבכל שניה במקום 24 פריימים למבורגיני הכניסו לכאורה 25 פריימים. באופן הזה, זמן הקפה של 6:52 דקות בסרטון, מגלם זמן אמיתי של 7:08 דקות.

 

כפי שכתבנו בידיעה המקורית אי אפשר באמת לדעת מה טיבה של המכונית שבצעה את ההקפה – וזה נכון לכל זמן הקפה ברינג (בפרפורמנטה ניתן לראות כלוב התהפכות) ואתמול גם יצאה הודעה מפירלי לפיה הפרפורמטנה נעלה טרופאו-אר מיוחדים לה. כרגע אין מספיק פרטים או מידע שמצביע בבירור על זיוף – יש המון השערות, ברגע שיהיו פרטים נוספים – נעדכן.

הורקאן למבורגיני נורבורגרינג פרפורמנטה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד