תמיד משעשע לראות מכוניות עבר שניסו לחזות את העתיד. והמקרה של ב.מ.וו E25 טורבו לא שונה. אבל יאמר לזכותה ואת זה אפשר לראות בבירור, שחלק מהרעיונות העיצוביים שלה זכו להגיע לפס הייצור (גם אם מדובר על ייצור בכמויות מוגבלות למדי) – מה שאי אפשר לייחס לכל מכונית קונספט.
הקונספט שלפניך, נבנה בשנת 1972, בכדי לחגוג את המשחקים האולמיפיים הארורים במינכן (בהם נרצחו אחד-עשר ספורטאים ומאמנים ישראליים על ידי מחבלים). היא התבססה (באופן רופף למדי) על גרסת הטורבו של ה-2002, כשמנוע ארבעת הצילנדרים המוגדש שופר והפיק 276 כ”ס והאיץ את המכונית (הלא קלה לתקופתה – 1,272 ק”ג) הזו ל-100 קמ”ש תוך 6.6 שניות.
ב.מ.וו יצרה רק שתי דוגמאות של ה-E25 טורבו בעלת המנוע המרכזי וההנעה האחורית. מוטיבים עיצוביים ממנה זלגו אלה-M1 ואפילו לסדרה שמונה המאוחרת יותר. רעיון החומרים הפלסטיים שב.מ.וו החלו משתעשעים בו ב-E25, הגיע עד ל-Z1 אבל לא הוכיח את עצמו (בלשון המעטה, ה-Z1 היתה כבדה יותר מ-325 מקבילה). עוד אלמנט “עתידני” מרכב התצוגה היא מערכת שמירת מרחק מבוססת רדאר – רעיון שהפירוש המודרני שלו נמצא דןןקא בהרבה רכבים היום.