בואו נחזור רגע למקורות, רנו טווינגו הראשונה הוצגה בספטמבר 1992, הוגדרה כמכונית עירונית והציעה שימושיות גבוהה למדי. עיצוב המונובוקס הגאוני של פטריק לה-קוואמה, דחף את המנוע הרחק מלפנים, כך שפנים הרכב נותר מרווח למדי. זה נחשב עיצוב חדשני בזמנו והציע טביעת רגל קטנה מבחוץ ותא נוסעים אוורירי למדי. הדור הראשון של רנו טווינגו שווק אצלנו אבל הדור השני לא הניח סוליית צמיג בארצנו, אולם הדור הנוכחי כבר כאן ועומד לפנינו ברגעים אלו. למבחן התייצבה גרסת האינטנס, הכי יקרה/מוגדשת/מאובזרת/פתוחת גג שיש בהיצע הנוכחי.
הנוסחה נשמעה מאוד מבטיחה (שלא להגיד מלהיבה) – רנו שילבה ידיים עם סמארט (הטווינגו נסמכת על רצפת הפור-פור) והמתכון נשמע כלקוח מעולם אחר. מנוע מוגדש הממוקם מאחור, והנעה אחורית כמובן. ממש 911 למעוטי יכולת. או שלא.

איך זה נראה
כמו מבחוץ גם מבפנים אפשר לפגוש עיצוב צעיר ומסוגנן, ההרכבה חסונה אך החומרים ברובם פשוטים, כששילוב הצבעים הבהירים הופך את השהות לנעימה. יש גם כמה קריצות יצירתיות בתא – תא הכפפות נשלף בעל רצועות והופך לתיק, תא אחסון גדול ופריק בקונסולה המרכזית, נחמד.
מושב הנהג נוח, חובק ותומך בעל יכולת כיוון גובה, מרחק וזווית המסעד, ההגה מתכוונן מעלה מטה בלבד, גדולי מידות פחות יתרשמו ממנו ואולי אף ילינו על ריפוד חסר הבשר. המושב האחורי מאכלס זוג נוסעים, שם יפגשו בחלונות מסוג פופ-אאוט, תקרה נמוכה וחוסר מרווח לברכיים. מרגיש קצת צפוף לאדם בוגר במידותיו.

תא המטען חולק את מגוריו עם מנוע הטווינגו הזעיר השוכן ממש מתחתיו ולמרות זאת מציע נפח של 188 ליטרים. זה מציע משטח הטענה שטוח בעל פתח הטענה מעט גבוה אשר עשוי להקשות על העמסה. מי שיחפש את המנוע מלפנים ימצא מכסה המאגד תחתיו מיכל נוזלים למגבים, נוזל קרור ועוד דברים שמצריכים בדיקה ותחזוקה שוטפת.
עוד חידושים והמצאות מציע לוח השעונים, או אם לדייק אפליקציית הR&GO שרנו פיתחה. האפליקציה האמורה מאפשרת לסמארטפון לקחת חלק בהצגת המידע כולל מד סל”ד, מחשב דרך, השמעת מוזיקה, ניווט וכו’.
יוצאים לדרך
רגע לפני שנספר איך מרגישה הקטנה הזו נדבר על נושאים הקרובים לליבנו כאן באוברדרייב. מנוע אחורי מוגדש והנעה אחורית הם מסוג הדברים שגורמים לנו לרצות לבדוק רק דבר אחד – איפה ממוקם כפתור ביטול בקרת היציבות והמשיכה. למודים מנסיון העבר ידענו שזה בלתי אפשרי. אין כפתור ניתוק לבקרות בפלטפורמה הזו, חווינו זאת גם בסמארט. גם שליפת הפיוז הנכון אומנם מדליקה חיווי על ניתוק הבקרה אבל זו עדיין עובדת, מסרסת. חבל. אם רק היה אפשר, היינו לוקחים את הצמיגים הצרים יותר מלפנים, מרכיבים אותם מאחור ואילו את אלו הרחבים יותר מאחור שמים ישר מלפנים. בטווינגו היתה יכולה להיות משעשעת מאוד. אבל כאמור – הבקרה שם ומסרבת ללכת.

ובחזרה לתלם. רנו טווינגו שלנו מצויידת בג’אנטים 16 אינץ וצמיגים בעלי חתך נמוך אשר אינם תורמים לנוחות הנסיעה, הטווינגו מעט מקפצת וחובטת וזה ניכר בעיקר בעיר המשובשת. מכונית קטנה וקלה היא לא המתכון הבטוח למכונית נוחה אבל מבחינת ריסון המרכב רנו עשו עבודה טובה, למעט שברים קשים מדי הנוחות טובה ואם לצמיגים היתה דופן גבוהה יותר אנחנו בטוחים שהנוחות היתה משתפרת משמעותית. בעיר מפגינה הטווינגו הקטנה גם כושר תמרון יוצא דופן. הגלגלים הקדמיים מציעים זווית צידוד מצוינת ובשילוב המימדים ההתנהלות בעיר הופכת קלה ואפילו מהנה.
בתנועה הבין עירונית רנו טווינגו מפתיעה לטובה עם יכולת ספיגה והתמודדות עם מפגעים קלים עד בינוניים ללא דרמה מיוחדת. ההתנהגות בוגרת זוויות הגלגול מעטות – היא אולי מכונית עירונית באופייה, אך יכולת השיוט הבין-עירונית קיימת גם קיימת, כשבסוג הנסיעה הזה אפשר לציין את רעשי המנוע הקלים (2,400 סל”ד בהילוך שישי ב-100 קמ”ש) ורעשי הרוח הברורים יותר, כחסרונות עיקריים.

ומה הפלא שהיא מרגישה בנוח על הכביש המהיר, יש כאן מנוע בנפח 0.9 ליטר, מוגדש טורבו, המפיק 90 כ”ס ו-13.8 קג”מ. חבר את זה לתיבה בעלת שישה יחסי העברה המחולקים היטב ותקבל התנהלות נמרצת למדי. מנוע הטריפל הזה מרגיש די מאוזן ומציע כוח זמין החל ב-2200 סל”ד ועד לקו האדום. רק התיבה הרובוטית כפולת המצמד מעט פוגמת בחגיגה – הטיפוס בהילוכים נעשה באופן חלק וזריז, אך הורדת הילוך מלווה בהשהייה ארוכה מדי. בסיום המבחן הציג מחשב הדרך ממוצע של 15.1 ק”מ/ל’. נאה.
חוזרים הביתה
רנו טווינגו הקטנה והחיננית פונה לקהל שמחפש ייחודיות ומוכן לשלם קצת יותר בשביל לחרוג מהנורמה. לא בדיוק הקהל שמחפש קיה פיקנטו נניח. מעבר למראה המחויך הטווינגו מציעה יכולת עירונית משובחת, היא זריזה וחסכונית ולא מאבדת את הראש גם כשיוצאים איתה מהעיר. אין בה את ניצוץ הגאונות של רנו טווינגו הראשונה, אבל גם בלי אותו ניצוץ היא תקסום בקלות לאנשים שהוזכרו בתחילת הפסקה.

נתונים: 3 צילינדרים, 898 סמ״ק, 90 כ״ס ב-5,500 סל״ד, 13.8 קג״מ בין 2,500 סל״ד, 1,068 ק״ג, 15.1 ק״מ/ ל׳ (במבחן), 86,990 שקלים