אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ניפוץ קלישאות: אופנוע מול קטנוע
ראשי » דו-גלגלי » ניפוץ קלישאות: אופנוע מול קטנוע

ניפוץ קלישאות: אופנוע מול קטנוע

אופנוע או קטנוע? בעולם שהפך את הסגמנטציה לאומנות אין תשובה אחת ברורה, תלוי מה, תלוי למי - זהירות קלישאות מתנצפות לפניך

אריאל אלסיבוני 12/01/2017 צלם: בני דויטש

אופנוע מול קטנוע? שאלה שמבליחה מדי פעם עם תשובה די סדורה ומוכרת. אוהבים לרכוב הרבה ורחוק, אתם צריכים אופנוע. מעדיפים כלי רכב יעיל ופשוט? קחו קטנוע. ההגדרות הפשטות האלו לא תמיד נכונות וכמו שגילינו כשהפגשנו קטנוע ואופנוע של אותה היצרנית ובאותן רמות המחיר (פחות או יותר), יש השוואות שמנפצות את כל הקלישאות.

חוץ מצמד גלגלים לכל אחד ואותו סמל פרופלור כחול לבן ותג מחיר דומה בין ב.מ.וו C650GT ל-F700 GS אין כמעט שום קשר. ה-GT הוא הכי קטנוע מנהלים שאפשר, גדול, ארוך חזק, מאובזר ויקר עם תג מחיר של 90 אלף שקל. ה-GS הוא הנציג הקטן ביותר במשפחת GS של היצרנית (עד שיגיע ה-310) והוא מעיין דו”ש יעיל ובסיסי, עד כמה שתג מחיר המוצמד לו – 78.5 אלף שקל – יכול להיחשב כזה. הטופ שיש לב.מ.וו להציע בתחום הקטנועים מול האופנוע הכי קטן וזול בהיצע שלהם היום במבחן, נראה מי מהם יודע לעשות מה ואיך.

אופנוע מול קטנוע
מתוך עטיפת האלבום – הם נסעו בשדות. צילום: בני דויטש

 

קטנוע טוב יותר בעיר
בטוח לא? קטנועים הרי נולדו לתזז בין פקקי הכרך הגדול. קטנועים כן, ה-GT הזה? ממש לא. עם מימדי הענק שלו ה-GT הוא לוויתן. קל מאוד לרכוב עליו, אבל להשתחל בין מכוניות? הרוחב (91.6 ס”מ כולל מראות) בהחלט מגביל בעיר והאורך הופך את ההשתחלות בין הטורים למוגבלת מאוד. גם גובה המושב (80.5 ס”מ) יקשה על נמוכים לשלוח רגל תומכת ואיתנה אל הרצפה.


מבחינת יכולת עירונית טהורה ה-GS מכה את ה-GT פקק על עומס. הוא מרגיש קל, כך שפשוט להשחיל אותו בין טורי המכוניות והתגובות שלו לפקודות בכידון מהירות כברק. המושב נוח והוא גם צר משמעותית בין הרגליים מה שהופך את ההגעה לרצפה לקלה עוד יותר למרות שהמושב גבוה ב-1.5 ס”מ. בהתאם גם העליה והירידה ממנו נוחה יותר. האופנוע רושם עוד יתרון על הקטנוע בטיפול במדרכות. עם ה-GS אין שום בעיה לטפס או לרדת מכל מדרכה בכל גובה. לכל מה שהיה לתל אביב לזרוק מול גלגליו, הוא הגיב בזלזול.

אופנוע מול קטנוע
יש משהו באופנוע, בטוח אחד כזה שיכול גם לרדת מהכביש, שלא יהיה בקטנוע אף פעם. צילום: בני דויטש

 

לקטנוע יש יותר מקום אחסון
כאן ה-GT נזכר שהוא קטנוע ופותח את המושב שלו בכדי לחשוף תא אחסון גדול מימדים. לעומתו ה-GS יכול להתהדר בתא מסמכים קטן מתחת למושב ולתת קונטרה עם הארגז האחורי שהורכב עליו. ה-GT לא ממש מתרשם מאלו – ומשווה עם ארגז אחורי משלו ומוסיף עוד שני תאים קטנים בקדמת הפיירינג. שני אלו, ספגו לא מעט ביקורת במהלך היום על תחושה שברירית למדי בכל פתיחה וסגירה.

ואם מדברים על איכות, ה-GT בהחלט מרחיב את הדעת עם רשימת האבזור. ממשקף נשלט חשמלית דרך האפשרות לחמם את הידיות והמושב (תוספת בתשלום), או לוח השעונים המפורט. ה-GS בהשוואה נראה סגפני עם מחסור בחוויה ויזואלית כשעוברים אליו מהסופר-קטנוע. יש אפשרות לבחירה בין מצבי ניהול מנוע שונים, ואפשרות לשלוט על השיכוך של הבולם האחורי, אבל הם לא מצליחים להעלים  את העובדה שזה הכלי הכי זול בהיצע האופנועים של ב.מ.וו.

אופנוע מול קטנוע
מצד שני אין הרבה אופנועים שיוכלו לתייר מהר ונוח כמו הקטנוע הזה. צילום: בני דויטש

 

אופנוע טוב יותר בבין עירוני
אופנועים הם חזקים מהירים ויציבים יותר מקטנועים. אם צריך כלי בינעירוני רב יכולת חייבים אופנוע. ה-GS700 נוח יחסית, המיתלים סופגים כל תוואי בקלות ,הניהוג קל והיציבות משרת ביטחון. במהירות גבוהה יותר הרוח מתחילה לחבוט ברוכב, בשל מיגון דל בצורה תמוהה, ומתחילים להופיע נדנודים קלים בכידון וה-GS מבקש להוריד את הקצב. זאת למרות שליחידת ההנעה עצמה אין שום בעיה לייצר מהירויות גבוהות בהרבה.

מעבר לקטנוע מתגלה שהכורסה שמתפקדת כמושב ב-GT הוא בליגה אחרת. המשקף מלפנים מתכוונן חשמלית ובמצבו העליון מציע בידוד כמעט מוחלט. הקטנוע הזה מגיב בהחלטיות למשיכת מצערת ומייצר מהירות מרשימה תוך זמן קצר. אבסולוטית המהירות המירבית של הקטנוע נמוכה יותר מזו של האופנוע אבל הדרך לשם עושה את כל ההבדל.

אופנוע מול קטנוע
מה הקשר? שום קשר, חוץ ממחיר וסמל. צילום: בני דויטש

 

איפה שצריך להילחם עם ה-GS, ב-GT פשוט מתרווחים בעונג. נסיעה בזוג לרמת הגולן? חד משמעית עם הקטנוע. למרות מידות הגלגלים הקטנות יותר ולמרות פחות מהלך מתלה ה-GT סופג ביעילות ומצליח לשמור על המאסה שלו תחת שליטה גם בעומס גבוה. תלונות – ההיגוי מעט כבד יותר מזה שבאופנוע והתחושה הכללית מנותקת למדי, אבל היכולת הבין עירונית, התיורית, מאפילה על זו של ה-GS  וגם על כזו של אופנועים רבים אחרים.

 

לאופנוע יש ביצועים טובים יותר
את שני הכלים מניעים טווינים מקבילים אבל זה של ה-GS מציע נפח של 798 סמ”ק ומפיק 75 כ”ס. מדובר ביותר נפח ויותר הספק מאשר 647 הסמ”ק ו-67 כוחות הסוס ב-GT. אם מוסיפים לנתונים האלו את נתון המשקל, 261 ק”ג לקטנוע מול 186 ק”ג לאופנוע, מבינים שאין לאופנוע שום בעיה לזנק מהר יותר ולהגיע למהירות מירבית גבוהה יותר מאשר לקטנוע.

אבל בקטנוע, עם תמסורת הואריאטור שמכוילת כאן באופן מרשים למדי עם פעולה חלקה ויעילה, לא צריך לעבוד בשביל לייצר מהירות, אלא רק לסובב את המצערת. בכדי לזנק מהר יותר עם האופנוע, נדרשת דריכות, ותפעול מהיר ומדויק של ההילוכים והמצמד. יש מי שאוהב את תחושות המאמץ ברכיבה, יש כאלו שלא יבינו על מה כל הרעש. אבל גם אלו וגם אלו צריכים לדעת – האופנוע חזק יותר, קל יותר ובאופן ברור מהיר יותר.

עם פחות משקל, יותר כוח ושישה יחסי העברה לאופנוע אין בעיה להיות מהיר יותר מה-GT. צילום: בני דויטש
עם פחות משקל, יותר כוח ושישה יחסי העברה לאופנוע אין בעיה להיות מהיר יותר מה-GT. צילום: בני דויטש

 

לאופנוע יש התנהגות טובה יותר
תודות למשקל עצמי נמוך יותר ל-GS700 יתרון דינאמי על ה-GT650. וזה מורגש עם תגובות טובות ומהירות יותר לדרישות הרוכב המאפשרות ניהוג קל וטבעי יותר. גם תנוחת הרכיבה הגבוהה  מקנה לרוכב תחושה טבעית יותר. רוכב ה-GS  ירגיש בטוח יותר ויהיה מהיר יותר בכביש מפותל עם פידבק טוב משמעותית מזה שמציע הקטנוע המאפשר לדעת כמה אחיזה עוד נותרה והיכן ניצבים הגבולות. כל אלו ביחד יוצרים גם אלמנט הנאה שלא יכול להיות לקטנוע גדול, כבד וקצת מגושם בהשוואה.

אופנוע מול קטנוע
261. כמה? 261? ק”ג או פאונד?! צילום: בני דויטש

 

מה קרה כאן הרגע?
השוואה בין הקטנוע הכי יקר לאופנוע הזול ביותר בהיצע הדגמים של ב.מ.וו שוברת כמה סטיגמות ודעות קדומות בכל הקשור למעטפת היכולת והביצועים של אופנועים וקטנועים. וברור לנו וגם לכם שאלו דוגמאות קצת קיצוניות שמאשרות חלק מהקלישאות שרצינו לנפץ.

ה-C650GT הוא סופר קטנוע, עם יכולת גמיאת מרחקים בנוחות חסרת מאמץ. אם יש קטנוע שזכאי לתואר קטנוע תיור זה בהחלט הכלי הזה. מצד שני הוא לא ממש יעיל במקומות בהם קטנוע אמור לזרוח כמו נסיעה באזורים עירוניים וצפופים.

אופנוע מול קטנוע
שני כלים, המון קלישאות. את רובן שניהם מנפצים. צילום: בני דויטש

 

דווקא במקומות הקטנועיים הקלאסיים – ה-F700GS זורח. הוא מצוין בתוך העיר, מספיק גבוה בשביל לדלג על מדרכות, מספיק צר בשביל להשתחל בין מכוניות ומספיק מהיר בשביל להיות ראשון ברמזור. הוא גם נהנה מכל היתרונות הדינאמיים של אופנוע. מהצד השני היכולת הבינעירונית שלו סבירה בלבד והוא מרגיש פשוט מאוד, בעיקר מול ה-GT, שם הוא הרגיש חסר ייחוד, כמעט אפור (למרות הצבע האדום…).

יותר מהכול שני הכלים מלמדים על סגמנטציה עם הגדרות שהופכות צרות יותר ויותר ומולידות כלים שלא רק מציעים חוויות שלא היו קיימות עד לא מזמן, אלא כאלו שגם משכתבים מחדש את הקלישאות הגדולות ביותר בתחום.

C650 GT F700 GS אופנוע ב.מ.וו קטנוע
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (דיווח ראשון): קביעת רף

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (דיווח ראשון): קביעת רף

סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד