אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
המדינה בעד או נגד הספורט המוטורי?
ראשי » דו-גלגלי » המדינה בעד או נגד הספורט המוטורי?

המדינה בעד או נגד הספורט המוטורי?

תקנות המתייחסות לכלים המאושרים לנהיגה ספורטיבית עודכנו במסגרת צו תעריף המכס של רשות המיסים

אריאל אלסיבוני 11/01/2017 צלם: רונן טופלברג

צו מכס שפרסמה היום רשות המיסים של משרד הכלכלה מזכיר לנו שהמדינה אולי הפנימה את יתרונותיו של הספורט המוטורי ובאמת מנסה לקדם אותו, אבל כושלת בהתיחסות אליו ולא ממש מבינה את החומר.

תזכורת קצרה – המדינה מאשרת, לפי צו שעה שמתעדכן כל שנה, לייבא מכוניות ואופנועים לשימושים ספורטיביים בתעריף מכס מופחת של 19 אחוזים. ההגיון ברור, היות ולא מדובר בכלי תחבורה המיועד לשימוש על הכביש, אלא כלי ספורטיבי המיועד לתחרויות אין שום סיבה כי יוטל עליו מכס מלא.

ליגת האנדורן 2017
צילום: רונן טופלברג

 

אבל בחינה של פקודות הצו העדכני מגלות, חוסר הבנה בסיסי אחד – כלי תחרותי איננו כלי רכב. ומנגנוני הרישוי הקיימים במדינה, יחד עם קבעון מחשבתי, מייצרים תנאים והגבלות שמונעות מהתחום הזה להתקדם. ועוד לא אמרנו מילה אחת על העובדה שזהו צו מתחדש, לא קבוע שיכול להיות להשתנות בכל רגע נתון.


 

מה רוצים עכשיו?

בשלב הראשון דורשת רשות המיסים הוכחה כי הרוכש הוא אכן ספורטאי מוטורי, לשם כך אותו הספורטאי צריך להוכיח כי הוא השתתף במינימום ארבעה אימונים מוסדרים בשנה. עד עכשיו הדרישה היתה הוכחת השתתפות בשני אימונים מוסדרים בשנה, כעת החמירה הרשות את הדרישה. מה אם השתתף רק בשלושה אימונים מוסדרים במדינתנו הקטנה בשנה החולפת, או שחלילה אותו ספורטאי נפצע ולא יכל להשתתף באימונים מוסדרים? שאלה מצוינת.

אותו ספורטאי שיחליט למכור את הכלי הספורטיבי שברשותו, חייב למצוא קונה שימציא את אותם האישורים והוא עצמו יצטרך להוכיח שאכן השתמש הוא עצמו בכלי למטרת מירוצים בתקופה שהיה בבעלותו. אם אותו ספורטאי יחליט לבצע טרייד-אין אצל אחד מבתי העסק העוסקים בתחום לדוגמה, יצטרכו אלו להפקיד את יתרת המיסים אצל הרשות, ובמידה ולא יימכר בכלי תוך שלושה חודשים יחויבו עליו מלוא המס. מדינת חלם? זו רק ההתחלה.

צילום: רונן טופלברג
צילום: רונן טופלברג

 

עוד מכתיב הצו כי ספורטאי לא יוכל להחזיק שני כלים לשימוש ספורטיבי. אם אותו אדם מתחרה בשתי אסכולות מירוצים שונות, יהיה עליו לבקש אישור מיוחד בכדי להחזיק שני כלים. ומה אם הוא מתחרה בשלושה ענפים שונים? לפי רשות המיסים פשוט אסור לו.

 

למעלה, גבוה, יושב מישהו מבולבל מאוד

בבסיסו של כל הבלבול הזה עומדת תפיסה שגויה אחת. רשות המסים הופכת את עצמה, את היבואנים ואת הספורטאים לגורם אכיפה ואישור. הסרבול הזה יכול להמנע אם הרשות תפנים כי רכב ספורטיבי הוא מקביל בהגרתו לכדורסל או מחבט טניס. אם רשות המיסים החליטה שכלים כאלו זכאים למיסוי מופחת בכך תם הסיפור. אין שום סיבה לגרום לגופים מסחריים או אנשים פרטיים להפוך להיות שוטרים.

צילום: רונן טופלברג
צילום: רונן טופלברג

 

היה ואזרח ירכוש כלי ספורטיבי וישתמש בו מחוץ ליעודו, לשם כך יש גורמי אכיפת חוק. על אותו אדם יש להטיל ענישה, למצות איתו את הדין ולגבות ממנו את יתרת המיסוי. אבל הרשות לא מבינה מה הוא ספורט מוטורי, מתקשה לקבל את העובדה שהכלים המדוברים הם כלים ספורטיביים לכל דבר וענין ואינם כלי רכב. מתוך חוסר ההבנה ואולי אפילו פחד, היא מייצרת כאוס בירוקרטי שמאיים על קיום הענף הדל הזה כולו.

« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד