עופר-אבניר מודיעה על תחילת השיווק של שני קטנועים חדשים: פיאג’ו מדלי 125, פיאג’ו בוורלי 350 ספורט-טורינג. שני הכלים האלו שייכים לקטגוריית הקטנועים בעלי הגלגלים הגדולים שזוכה להצלחה רבה באירופה אבל לא תמיד חביבה על הישראלים.
קטנועים בעלי גלגלים גדולים יציעו תמיד נוחות ויציבות עדיפים על קטנועים בעלי קוטר קטן. מצד שני הם נראים שונה למדי וגם לא תמיד מציעים מקום מספק לקסדה מתחת למושב. המדלי והבוורלי שייכים לזן שיודע לרקוד בכל החתונות, גם גלגלים ברוכי קוטר וגם מקום לקסדות (נפתחות) מתחת המושב – כך טוענים בפיאג’ו.
הם מוזכרים כאן בנשימה אחת אבל מדובר בשני כלים שונים לחלוטין. פיאג’ו מדלי 125 (בתמונה הראשית) הוא קטנוע עירוני מודרני המשתמש במנוע מדור המנועים החדש של פיאג’ו (IGET – מוזרקים, מקוררי נוזל ומתאימים לתקן יורו 4). מנוע ה-125 שמותקן במדלי מייצר 12.2 כ”ס ומציע מערכת “עצור וסע” המדוממת את המנוע בזמן עצירה ותורמת לחיסכון בדלק והפחתת הזיהום. המדלי מצויד במערכת בלימה משולבת וב-ABS ומשתמש בגלגלים גדולי קוטר (16 אינץ’ מלפנים ו-14 אינץ’ מאחור). תא המטען של המדלי מציע נפח של 36.2 ליטרים ולפי פיאג’ו מתאים לאחסון שתי קסדות (נפתחות). מחירו של פיאג’ו מדלי 125 נקבע בישראל על 19,950 שקלים.
רכבנו על המדלי 125 באירוע ההשקה – התרשמות ראשונה
הבוורלי 350 חוזר לישראל עם מנוע מעודכן (המתאים לתקן יורו 4 כמובן), יכולת בינעירונית משובחת ובעיקר תוספות בטיחותיות שלא תמיד רואים בקטנוע. הראשונה היא ABS והשניה היא מערכת בקרת משיכה. הבוורלי מפיק 33 כוחות סוס ומציע גם הוא את היציבות המשופרת והנוחות שיש בגלגלים גדולים, כאן גם עם צמיגים נדיבי מידות (קוטר 14 אינץ’ מאחור ו-16 אינץ’ מלפנים). מחירו נקבע בישראל על 34,950 שקלים.