תכירו, טויוטה GT4586 – החלפת המנוע הכי מטורפת שנעשתה על שלדת הטויובארו. ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות – הביטוי הזה מקבל משמעות עמוקה יותר כשרואים את הפרויקט האחרון של ריאן טורק. אפשר להתסכל, אפשר לקנא, אבל בעיקר אפשר להעריך – איזה שידוך לא שגרתי ומושך נוצר שם, מעבר לים.
הרעיון פשוט, לבצע את אם כל החלפות המנועים ל-GT. בחו”ל לא נדיר לראות מכוניות כאלו עם מנועי V8 והרבה יותר כוח ממה שמפיקה הטויובארו במקור.
טורק הלך עד הסוף, אם כבר V8 – אז אחד שטס לסל”ד סטרטוספרי, אחד שלקוח ישר מפרארי 458. לא בדיוק משהו שרואים כל יום. שניה לפני שאתה מחפש מנוע של 458 שאיביי – העבודה כאן הרבה יותר עמוקה ויסודית מסתם החלפת מנוע. הרי ה-V8 של ה-458 (בעלת המנוע המרכזי) לא בדיוק נולד בכדי להתאים לתא המנוע הצפוף של הטויובארו (ארבע ציל’, מנוע קדמי). אז המכונית הזו בנויה למעשה מחדש. שלדה מחוזקת, גוף מורחב, מיתלים, בלמים, גיר, בלמים – אין כאן באמת שום קשר למכונית הבסיסית.
מערכת הפליטה לדוגמה, יוצרה ביד והיתה צריכה להידחס בין הגדות של ה-V8 האדיר למה שנשאר מגופה של הטויוטה הזו. כל הפבריקציה הזו, עלתה הרבה כסף בטח כשמתחשבים בזמן הבנייה הקצר (כשלושה חודשים) – אבל זה בטח לא מזיז לספונסרים של טורק.
אחרי שהוצגה בכל מקום אפשרי בארה”ב לוקח אותה סוף סוף ריאן טורק לסשן דריפטים מלא וראשון על מסלול פתוח. תפתחו את הרמקולים ותהנו: