דוקאטי מולטיסטרדה פייקס-פיק ראשון נוחת בישראל – ומצאנו את עצמנו עומדים מולו, מסתכלים, קצת חולמים חייבים להודות, ונזכרים בסרט ווידאו מעניין.
רכיבת מבחן לא תהיה כאן – זה אופנוע פרטי, הוא מחכה לבעליו ששילם עליו כ-210,000 שקלים ואין סיכוי לחטוף עליו סיבוב.

עם יד על הלב, גם אין שום סיבה. זאת אומרת יש מלא סיבות. יש מנוע עם 160 כ”ס על משקל יבש של 208 ק”ג. יש מלא חלקי קרבון ואגזוז טרמיניוני שמשתמש גם בחומר האמור, יש מיתלי אוהלינס (עם ציפוי טיטניום-ניטריד למזלג ובולם TTX36 מאחור), יש מונובלוקים ראדיאלים של ברמבו על דיסקים גדולים, יש סמלים קטנים של דוקאטי קורסה. הרבה פרטים שמדברים בשפה שאנחנו אוהבים.
אבל הסיפור של המולטי הזה עמוק יותר מרשימת חלקים כזו או אחרת, והופך להיות מעניין באמת כשמדברים על האופנוע והמירוץ שהוביל לייצורו. פייקס-פיק, המירוץ לעננים, אולי מירוץ טיפוס הגבעה המפורסם ביותר בעולם יצר לא מעט שיאים וסיפורים מאחוריו.

הקשר של המולטי לסיפור הזה לא עובר רק דרך הנצחונות במירוץ המפורסם (ב-2010, 2011 ו-2012) אלא בעיקר בעובדה ששיא הטיפוס לאופנועים שייך למולטיסטרדה, עדיין. ארבע שנים אחרי שנקבע השיא, זהו עדיין האופנוע המהיר ביותר להגיע לפסגה (9:52.8 דקות).

אז אתה יכול להבין למה עמדנו באולם התצוגה, בהינו באופנוע הזה ובכיתוב “פייקס-פיק” שעליו, בזמן שהסרט הזה התנגן לנו בראש. את השיא האמור קבע קרלין דאן, כשבווידאו הזה אפשר לראות את את הראן של בן קבוצתו, גרג טרייסי. הזמן של טרייסי איטי יותר (9:58.2 דקות) אבל הרכיבה עדיין מרשימה למדי. בלשון המעטה. לפתוח רמקולים ולזכור – זה כביש סגור – לא לנסות את זה בבית.
באיזו שנה סללו את חלקו העליון של התוואי ? מה היו שיאי המכוניות והאופנועים באותה תקופה ? מדוע סללו ?