דוקאטי סופרספורט נחשף בתערוכת קלן הנערכת בימים אלו. זו לא הפתעה, סיפרנו לכם עליו ועל החשיפה המתוכננת לפני כמה ימים.
הדור החדש של הסופרספורט אמור לפנות לקהל ספורטיבי בוגר יותר, שרוצה את היכולת האיטלקית המשובחת בכביש המפותל אבל דורש גם נוחות ביום-יום. אתם יודעים כאלה שאין להם לא גב ולא כסף בשביל לזוז על פאניגלה.
דוקאטי סופרספורט משתמש, במנוע הטסטסטרטה בנפח 937 סמ”ק ומפיק 113 כ”ס ב-9,000 סל”ד ולמרות שהוא נשמע מוכר – דוקאטי מספרים שלמעלה מ-80 אחוז מהמנוע חדש לחלוטין.
עוד הם מספרים, שעיקר הדגש הושם על נוחות ושימושיות ושלמעלה משמונים אחוז (מוטיב חוזר?) מהמומנט זמינים כבר מתחת ל-3000 סל”ד. דוקאטי גם מזכירים שיש כאן שלוש מפות הצתה שונות – כאלו שיתאימו לכל רוכב ולכל כביש או אירוע. גם ה-ABS של בוש ומערכת בקרת המשיכה בעלת שמונה המצבים של דוקאטי, יגרמו לרוכבים להרגיש עליו בנוח.
מבט בתמונות ובמפרט מגלה שאלו לא רק הצהרות, המושב נראה נוח ולא מציג מדרגה קיצונית למורכב, הרגליות נמוכות יחסית והכידון גבוה. המשקף הקדמי מתכוונן גם הוא.
הסופרספורט הבסיסי מקבל מזלג הפוך של מרזוקי מלפנים (41 מ”מ מתכוונן מלא) ובולם זקס אחורי (עם כיוון עומס קפיץ ושיכוך החזרה). הסופרספורט S מקבל מתלים של אולינס – מתכווננים במלואם – עם מזלג בקוטר 48 מ”מ. נוחות או לא נוחות, זה עדיין דוקאטי. שתי הגרסאות מצוידות במערכת בלימה של ברמבו עם קליפרים רדיאלים מלפנים.
אז הפירוש של דוקאטי לאופנוע ספורטיבי שמתאים לשימוש יום-יומי הוצג. המחירים אמורים להיות אטרקטיבים יחסית לדגמי הכביש הספורטיבים של החברה. בלי שום קשר, אנחנו צופים שנראה עוד גרסאות מנוע למשפחת הסופרספורט החדשה בקרוב.