אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
25 מיליון דולר לא הספיקו, והפורשה 917K של ג’רי סיינפלד לא נמכרה
ראשי » חדשות » 25 מיליון דולר לא הספיקו, והפורשה 917K של ג’רי סיינפלד לא נמכרה
פורשה 917K

25 מיליון דולר לא הספיקו, והפורשה 917K של ג’רי סיינפלד לא נמכרה

מכונית הפורשה 917K הנדירה שבבעלותו של ג'רי סיינפלד הועמדה למכירה פומבית, אבל גם הצעה של 25 מיליון דולר לא הספיקה כדי לסגור עסקה

אופיר דואק 22/01/2025 צלם: Mecum Auctions

לא כל המכירות הפומביות של מכוניות קלאסיות נדירות מצליחות לשבור שיאים. לפעמים ישנן מכירות פומביות שבהן מחיר היעד לא מושג ובעליה של המכונית יצטרך להמשיך לחכות לרוכש המתאים. דוגמא לכך התרחשה בסוף השבוע האחרון במכירה פומבית מיוחדת של Mecum Auction שאחת המכוניות שהועמדה בה למכירה היא פורשה 917K שבבעלותו של ג’רי סיינפלד.

פורשה 917 שעלתה למסלול ב-1969 היא אחת ממכוניות המרוצים האייקוניות והמצליחות ביותר של פורשה בכל הזמנים. גרסת ה-K המשופרת שהופיע שנה אחר כך העניקה לפורשה זכיה נוספת במרוץ 24 השעות של לה-מאן שהצטרפה לעוד שלל זכיות במרוצי סיבולת ומרוצי GT להן זכתה סדרה 917 על גלגוליה השונים במהלך שנות ה-70.

בסך הכל ייצרה פורשה 65 יחידות של ה-917 מגרסאותיה השונות, כשרק 15 מהן הן של ה-917K הנבדלת מהדגם המקורי בשינויים אווירודינמיים שונים בעיקר במבנה הזנב. המכונית הספציפית שבבעלותו של ג’רי סיינפלד היא בעלת מספר שלדה 022, מנוע V12 בנפח 4.5 ליטר ותיבת הילוכים ידנית בעלת ארבעה יחסי העברה. היא בעלת מפרט שונה מזה של המכונית שזכתה בלה מאן, אבל מספיק נדירה ומיוחדת בפני עצמה.


ההיסטוריה של המכונית הספציפית הזו, שמגיעה בסכימה הקלאסית בצבעי התכלת/כתום של חברת השמנים Gulf, מתחילה בבעלות מקורית של סטיב מקווין שהשתמש בה לצילום סירטו “לה-מאנס”. לאחר מכן עברה המכונית מספר ידים ולקחה חלק במרוצים שונים תחת חסויות שונות עד שלבסוף נצבעה מחדש בסכימת הצביעה של Gulf איתה הופיעה בסרט הקולנוע. המכונית נמכרה לסיינפלד בשנת 2001 בסכום לא ידוע, כשהוא שנהג להציג אותה מפעם לפעם באירועים אקסקלוסיביים שונים.

במהלך המכירה הפומבית שנערכה בסוף השבוע האחרון הגיעה ההצעה הגבוהה ביותר עבור המכונית ל-25 מיליון דולר. חרף המאמצים של הכרוז, לא הצליחה המכונית להשיג סכום גבוה יותר בתום זמן המכירה ולבסוף החליט סיינפלד שלא לקבל את ההצעה האחרונה. לא ידוע מה מחיר היעד אותו קיווה סיינפלד להשיג, אבל אם גם 25 מיליון דולר לא שיכנעו אותו למכור אותה כנראה שיש לו סיבה טובה. בגלל נדירותה של המכונית קשה להעריך מה שוויה האמיתי. הפעם האחרונה שעמדה מכונית פורשה 917K למכירה הייתה בשנת 2021 במונטרי, כשגם במקרה הזה ההצעה הגבוהה ביותר שעמדה על 15 מיליון דולר לא עמדה בציפיות המוכר והעסקה לא התממשה.
יהיה מעניין לראות אם ומתי ינסה סיינפלד למכור מחדש את ה-917K או שמא יחליט שעדיף לו לשמור אותה באוסף לעוד מספר שנים.

ג'רי סיינפלד מכירה פומבית פורשה פורשה 917K
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד