אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
תם, חכם, רשע ושאינו יודע לשאול
ראשי » דו-גלגלי » תם, חכם, רשע ושאינו יודע לשאול

תם, חכם, רשע ושאינו יודע לשאול

עכשיו נסו להתאים את הכינויים מהכותרת לשמות הבאים: רוסי, מרקז, פדרוסה ולורנזו - תקראו את מה שיש לסקניה להגיד ותראו אם צדקתם

אלון (סקניה) סקיאנו 12/05/2016

תם (סתם כי לא נעים לכתוב טיפש על אלוף עולם) – חורחה לורנזו
המעבר של לורנזו לדוקאטי יתברר כאחת הטעויות הטיפשיות ביותר שמישהו ביצע אי פעם ב- MotoGP. שניה, אולי, רק לטעות של קודמו ובן קבוצתו, ולנטינו רוסי כשביצע בדיוק את אותו מעבר. האופנוע האדום מוכר יותר כ”בית קברות” לקריירות מאשר לאופנוע שזוכה באליפות. ושלא תהיה לאף אחד טעות, הכסף הגדול שיועבר לחשבונו של לורנזו (השמועות מדברות על 17 מליון אירו לחוזה של שנתיים), יוענק עם צפייה לאליפות בצידו, לא פחות מכך. לשני ניצחונות בעונה לא מוציאים סכומים שכאלו.

לורנזו יכול היה ללמוד מטעויות של אחרים. למעט קייסי סטונר, שנחשב אחד הגדולים אי-פעם, אף אחד לא הצליח להצליח בדוקאטי. אפילו רוסי, שנחשב בעיני רבים כרוכב הטוב ביותר בכל הזמנים, לא ייצר הצלחות במדים האדומים, ובמשך השנתיים ש”בילה” בקבוצה האיטלקית עלה רק פעמיים על הפודיום ולא רשם אף לא ניצחון אחד. קאפירוסי, גיברנאו, צ’קה, מלאנדרי לכולם היתה הקבוצה תחנה לפני פרישה מהזירה. לורנזו, במקרה הטוב, יצליח לשחזר את הקאמבק של רוסי לקבוצה תחרותית אחרי השנתיים בדוקאטי. אבל לורנזו הוא לא רוסי, וכלל לא בטוח שיהיה לו לאן לחזור. רוסי חזר עם קלף של כסף שהכניס לימאהה מספונסרים.

חורחה לורנזו

 


ללורנזו, אחרי שנתיים במקומות 6-7, לא תהיה תמיכה כלכלית כזו. בסיום הרכיבת המבחן הראשונה שלו על דוקאטי ירד רוסי חיוור מהאופנוע והבין מיד עד כמה גדולה הבעיה אליה נכנס. ביום המבחנים הראשון של עונת 2017 בולנסיה, למחרת מירוץ סיום העונה, יכוונו המצלמות לתפוס את ארשת פניו של לורנזו בסיום הרכיבה הראשונה. תחרויות “תן כותרת” לתמונת הפנים המבוהלים שלו נפתחות כבר עכשיו.

אחד לא תם (כי אנחנו אוהבים אותו ולא נקרא לו תחמן) – ולנטינו רוסי
אף אחד לא זכה באליפות העולם מתוך “נחמדות”. לא כל שכן, תשע אליפויות עולם. רוסי, למרות הפנים החייכניות, רחוק מלהיות קליל ו”זורם”.מדובר במניפולטור חזק שמבין ויודע לנצל את הכח שלו (כולל כוחו הפוליטי) על המסלול ומחוצה לו. מוביל שיירה של מעריצים סוגדים לכל מקום בו דורכת רגלו. הוא מרפקן שדחף מתחרים אל מחוץ לזירה (ביאג’י, ג’יברנאו וסטונר),דחף אותם בתוך הזירה (ביאג’י, סטונר ומרקז) ודחף אותם אל מחוץ לקבוצת המפעל הכי תחרותית (לורנזו).

כבר 20 שנים הוא בין המהירים ביותר בעולם. כשרון-על, גאון מירוצים, אלוף האלופים ועוד שלל תארים וסופרלטיבים לכולם הוא יותר מראוי. אבל תמימות היא לא אחת מהם. להיות חברו לקבוצה של רוסי היא כנראה משימה מאד מורכבת. משימה שאפילו אלוף עולם חמש פעמים (מתוכן גם בעונה הנוכחית) כמו לורנזו לא יכול ולא רוצה להתמודד עימה, יהיה המחיר אשר יהיה.

ולנטינו רוסי

 

רוסי, כך נטען, כבר אמר שאין לו העדפה על מי יהיה הרוכב שימלא את מקומו של לורנזו בתא הסמוך בימאהה. אך אין שום סיכוי שימאהה יפתיעו את הדוקטור במינוי שלא מקובל עליו. כלומר, גם אם יתהפך העולם, לא נראה את מרקז,למשל, חוצה את הקווים למתחרים בכחול, וחבל שכך יכול דווקא היה להיות מעניין…

אחד לא רשע (אבל גם לא בדיוק שה תמים) – מארק מרקז
לא משנה מה רוסי ועדת מעריציו יטענו – מארק מרקז לא רוכב כאילו הוא נמצא במלחמה מיוחדת נגד רוסי. לא היה בעונה הקודמת, ולא כעת. נכון, אחרי ספיגת האשמות כבדות מאד מצידו של רוסי, אפשר היה לראות במלזיה את מרקז מציק ונטפל לימאהה מספר 46, אבל קשה היה לחשוב שהבוץ שרוסי הטיח בפני הספרדי (שהיה אז אלוף עולם מכהן כבר פעמיים) יעבור ללא תגובה. הספורטאים הללו מונעים מרמת תחרותיות מאד גבוהה, והמון אגו מעורב שם. גם מעריציו האדוקים והצהובים ביותר של רוסי לא באמת ציפו ממרקז לספוג את העלבון בהכנעה.

מארק מארקז

 

השנה מרקז מתמודד עם הונדה לא תחרותי, לעומת הימאהה (ואפילו לעומת הדוקאטי). בעזרת כישרון-על לרכוב מעבר למעטפת הביצועים של האופנוע, יכול מרקז להתמקם בחבורת החוד כרוכב ההונדה היחיד בסנדוויץ’ בין כחול-ימאהה לאדום-דוקאטי. במסלולים בהם אין להונדה יתרון, הוא יחרוק שיניים וימשיך לחייך אל מול המצלמות. אבל רוכב כמו מרקז לא יירק לבאר ממנה הוא שותה. את הביקורת שלו ישמעו רק בתוך ישיבות סגורות של מהנדסי הונדה. לסיכום – גם מרקז לא צדיק, זה בטוח. אבל בהחלט לא הרשע שכמה חברים בצהוב מתארים אותו.

אחד שלא יודע לשאול (זה פשוט זה) – דני פררוסה
דני הוא בחור נחמד, אולי נחמד מדי. במירוץ האמריקאי, כשהפיל בטעות את אנדראה דוויציוזו ניגש אליו והתנצל התנצלות כנה ואמיתית. הוא לא עשה את זה כדי לצטלם טוב, לא כדי לצבור ניקוד ביחסי ציבור. מעריצי דויציוזו לא ממלאים את הטריבונות בקנאות לאלילם ויאיימו על מי שיפגע בו. לא – דני התנצל כי הרגיש שזה מה שהיה רוצה שיקרה אם המצב היה הפוך ואנדראה היה מפיל אותו בטעות. כבר11 שנים מקבל צ’ק מהונדה אך מעולם לא הצליח לפרוע אותו ולזכות באליפות ה- MotoGP. השנה הגיעה הסבלנות שלהם לקיצה. הוא יפנה את מקומו ולא יקבל הזדמנות נוספת, ה-12 במספר. גם דני הבין שזה כבר מוגזם. וגם די נמאס לו לנגן כינור שני.

דני פדרוסה

דני יקבל אחד משני המושבים היוקרתיים, בימאהה או בסוזוקי. זה עוד לא הוחלט וזו לא החלטה שדני יקבל. מי שיקבל אותה במקומו הוא מאבריק וינאליס. רוכב הסוזוקי עוד לא קיבל החלטה אם להישאר בקבוצה שהעניקה לו את ההזדמנות בקטגוריה הבכירה, או לקפוץ על ההזדמנות לטפס למושב התחרותי ביותר בזירה היום, לצד הגדול מכולם – ולנטינו רוסי. דני יקבל כל אופנוע שיתנו לו והקבוצה שתקבל אותו תהנה מרוכב עתיר נסיון, מהיר מאד, אינטיליגנט. כזה שיכול לקדם את סוזוקי למעמד של אופנוע תחרותי עם הופעות פודיום, או לתמוך כחבר לקבוצה לא מאיים בולנטינו רוסי שרודף אחר אליפות עולם עשירית. הוא לא שואל שאלות, דני בא לעבוד.

רוצים לקרוא עוד כתבות של אלון על עולם ה-MOTOGP? כנסו ל-https://gpblog.co.il

MOTOGP דני פדרוסה ולנטינו רוסי חורחה לורנזו מארק מארקז
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד