אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
שובה של אגדה? לנצ’יה דלתא אינטגרלה חוזרת
ראשי » חדשות » שובה של אגדה? לנצ’יה דלתא אינטגרלה חוזרת
לנצ'יה אפסילון

שובה של אגדה? לנצ’יה דלתא אינטגרלה חוזרת

לנצ'יה מציגה גרסת ראלי עממית ובסיסית של האפסילון ובמקביל משחררת הצהרה מרגשת: דלתא אינטגרלה תעשה קאמבק בקרוב, אבל כנראה לא כפי שאנחנו חולמים

אופיר דואק 02/07/2025 צלם: יצרן

בתהליך התחיה מחדש של לנצ’יה, בנסיון כנראה אחרון בהחלט לשרוד, לא מהססים בחברה לשלוף ולהשתמש בקלפים הנוסטלגיים מהעבר כדי לפרוט על נימי הנוסטלגיה כדי למשוך לקוחות לאולמות התצוגה. אחרי שהחזירה מחדש לחיים את האותיות HF לחיים עבור הגרסה הספורטיבית (והחשמלית) של האפסילון החדשה, וגם הציגה גרסת ראלי תחת מדי מרטיני הקלאסיים, משחררת לנצ’יה הצהרה נוספת שאמורה לרגש כל חובב רכב באשר הוא.

בהודעה שפרסמה לנצ’יה אתמול מסרה החברה כי קו דגמי ה-HF שלה אמור להתרחב בשנים הקרובות. דגמי הגאמה והדלתא שאמורים להיות מוצגים בעתיד הקרוב יזכו גם הם לגרסאות HF שישאו גם את השם אינטגרלה. האינטגרלה הייתה כידוע גרסת רפליקת הראלי החוקית לכביש של הדלתא ששלטה באליפות הראלי העולמית ללא עוררין מאז שנת 1987 עם 6 זכיות רצופות.

לנצ’יה דלתא אינטגרלה נבנתה בהתאם לתקנות ההומולוגציה שהיו נהוגות באליפות באותן שנים, אך מהר מאד הפכה ללהיט  כשהציע ביצועים ויכולות שלא נפלו מטובות מכונית הספורט של התקופה, באריזה של משפחתית קומפקטית. כיום נחשבת הדלתא אינטגרלה לאחת המכוניות הנחשקות בקרב אספנים עם מחירים שנוסקים משנה לשנה, כשאקזמפלרים ממוצעים נמכרים בקלות בסכומים של למעלה מ-50 אלף יורו ואף כפול מכך.


עם זאת, אחרי שראינו את לנצ’יה אפסילון HF סביר להניח שדלתא אינטגרלה בגלגולה המודרני לא תהיה רפליקת הראלי שחובבי הרכב חולמים עליה. ממה שידוע כעת, הדלתא החדשה צפויה להיות מעין קרוסאובר קומפקטי, וגם הדבקות של סטלנטיס בהנעה חשמלית בדגמים הספורטיביים החדשים שלה (מה-208 GTI ועד הג’וניור ולוצ’ה ואבארט 600) לא מבשרת טובות עבור מעריצי לנצ’יה.

את ההודעה על דגמי האינטגרלה פרסמה לנצ’יה במהלך חשיפת גרסת ראלי חדשה ונוספת של האפסילון אחרי גרסת הראלי 4 שנחשפה בסוף השנה שעברה. הגרסה המכונה ראלי 6 מיועדת עבור קטגוריות הראלי העממיות עבור מתחרים צעירים ומוגבלי תקציב. היא מצוידת בכל הציוד התקני הדרוש כדי להתחרות במרוצי ראלי, וזה אומר מושבים ספורטיביים עם רתמות תקניות מרובות עיגונים, כלוב התהפכות ומערכות קשר וכיבוי אש מובנות, כאשר כמובן הוסרו הדיפונים והאבזור הלא נחוץ כדי לחסוך המשקל.

לגרסת הראלי החדשה של לנצ’יה אפסילון מנוע 1.2 ליטר מוגד ותלת צילינדרי המספק 145 כ”ס ו-24.5 קג”מ, כשהוא משודך לתיבת הילוכים ידנית מחוזקת בעלת שישה יחסי העברה מקוצרים ודיפרנציאל מגובל החלקה מכאני. המתלים שודרגו למפרט המרוצים של לנצ’יה אפסילון HF ראלי, מערכת הבלימה שופרה וכוללת דיסקים קדמים בקוטר 302 מ”מ ואחוריים בקוטר 290 מ”מ וישנו בלם יד מכאני הנדרש למכונית ראלי וגם חישוקי ברזל פשוטים ועמידים.

את כל אלו מציעה לנצ’יה באירופה במחיר של 40 אלף יורו (לא כולל מע”מ) כאשר אפסילון ראלי 6 מוכנה לתחרות. וכאן אי אפשר לתהות מדוע בלנצ’יה לא משכילים להציע גרסה שכזו חוקית לכביש הציבורי שאמנם לא תהיה הקטנה הכי לוהטת, אבל תציע אלטרנטיבה עממית לקטנה ספורטיבית וזריזה שכל כך חסרה לחובבי הרכב בימנו. זה יהיה הרבה יותר מועיל מאשר להדביק סתם מדבקות של פיל ואת האותיות HF על גרסאות חשמליות שאף חובב נהיגה אמיתי לא באמת מעוניין בהן.

Lancia Ypsilon 6HF 09Lancia Ypsilon 6HF 09Preview
Lancia Ypsilon 6HF 01Lancia Ypsilon 6HF 01Preview
Lancia Ypsilon 6HF 02Lancia Ypsilon 6HF 02Preview
Lancia Ypsilon 6HF 03Lancia Ypsilon 6HF 03Preview
Lancia Ypsilon 6HF 04Lancia Ypsilon 6HF 04Preview
לנצ'יה אפסילוןלנצ'יה אפסילוןPreview
Lancia Ypsilon 6HF 06Lancia Ypsilon 6HF 06Preview
Lancia Ypsilon 6HF 07Lancia Ypsilon 6HF 07Preview
Lancia Ypsilon 6HF 08Lancia Ypsilon 6HF 08Preview
Lancia Ypsilon 6HF 10Lancia Ypsilon 6HF 10Preview

לנצ'יה לנצ'יה אפסילון ראלי 6 לנצ'יה דלתא אינטגרלה לנצי'ה אפסילון
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד