אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
שובה של אגדה? לנצ’יה דלתא אינטגרלה חוזרת
ראשי » חדשות » שובה של אגדה? לנצ’יה דלתא אינטגרלה חוזרת
לנצ'יה אפסילון

שובה של אגדה? לנצ’יה דלתא אינטגרלה חוזרת

לנצ'יה מציגה גרסת ראלי עממית ובסיסית של האפסילון ובמקביל משחררת הצהרה מרגשת: דלתא אינטגרלה תעשה קאמבק בקרוב, אבל כנראה לא כפי שאנחנו חולמים

אופיר דואק 02/07/2025 צלם: יצרן

בתהליך התחיה מחדש של לנצ’יה, בנסיון כנראה אחרון בהחלט לשרוד, לא מהססים בחברה לשלוף ולהשתמש בקלפים הנוסטלגיים מהעבר כדי לפרוט על נימי הנוסטלגיה כדי למשוך לקוחות לאולמות התצוגה. אחרי שהחזירה מחדש לחיים את האותיות HF לחיים עבור הגרסה הספורטיבית (והחשמלית) של האפסילון החדשה, וגם הציגה גרסת ראלי תחת מדי מרטיני הקלאסיים, משחררת לנצ’יה הצהרה נוספת שאמורה לרגש כל חובב רכב באשר הוא.

בהודעה שפרסמה לנצ’יה אתמול מסרה החברה כי קו דגמי ה-HF שלה אמור להתרחב בשנים הקרובות. דגמי הגאמה והדלתא שאמורים להיות מוצגים בעתיד הקרוב יזכו גם הם לגרסאות HF שישאו גם את השם אינטגרלה. האינטגרלה הייתה כידוע גרסת רפליקת הראלי החוקית לכביש של הדלתא ששלטה באליפות הראלי העולמית ללא עוררין מאז שנת 1987 עם 6 זכיות רצופות.

לנצ’יה דלתא אינטגרלה נבנתה בהתאם לתקנות ההומולוגציה שהיו נהוגות באליפות באותן שנים, אך מהר מאד הפכה ללהיט  כשהציע ביצועים ויכולות שלא נפלו מטובות מכונית הספורט של התקופה, באריזה של משפחתית קומפקטית. כיום נחשבת הדלתא אינטגרלה לאחת המכוניות הנחשקות בקרב אספנים עם מחירים שנוסקים משנה לשנה, כשאקזמפלרים ממוצעים נמכרים בקלות בסכומים של למעלה מ-50 אלף יורו ואף כפול מכך.


עם זאת, אחרי שראינו את לנצ’יה אפסילון HF סביר להניח שדלתא אינטגרלה בגלגולה המודרני לא תהיה רפליקת הראלי שחובבי הרכב חולמים עליה. ממה שידוע כעת, הדלתא החדשה צפויה להיות מעין קרוסאובר קומפקטי, וגם הדבקות של סטלנטיס בהנעה חשמלית בדגמים הספורטיביים החדשים שלה (מה-208 GTI ועד הג’וניור ולוצ’ה ואבארט 600) לא מבשרת טובות עבור מעריצי לנצ’יה.

את ההודעה על דגמי האינטגרלה פרסמה לנצ’יה במהלך חשיפת גרסת ראלי חדשה ונוספת של האפסילון אחרי גרסת הראלי 4 שנחשפה בסוף השנה שעברה. הגרסה המכונה ראלי 6 מיועדת עבור קטגוריות הראלי העממיות עבור מתחרים צעירים ומוגבלי תקציב. היא מצוידת בכל הציוד התקני הדרוש כדי להתחרות במרוצי ראלי, וזה אומר מושבים ספורטיביים עם רתמות תקניות מרובות עיגונים, כלוב התהפכות ומערכות קשר וכיבוי אש מובנות, כאשר כמובן הוסרו הדיפונים והאבזור הלא נחוץ כדי לחסוך המשקל.

לגרסת הראלי החדשה של לנצ’יה אפסילון מנוע 1.2 ליטר מוגד ותלת צילינדרי המספק 145 כ”ס ו-24.5 קג”מ, כשהוא משודך לתיבת הילוכים ידנית מחוזקת בעלת שישה יחסי העברה מקוצרים ודיפרנציאל מגובל החלקה מכאני. המתלים שודרגו למפרט המרוצים של לנצ’יה אפסילון HF ראלי, מערכת הבלימה שופרה וכוללת דיסקים קדמים בקוטר 302 מ”מ ואחוריים בקוטר 290 מ”מ וישנו בלם יד מכאני הנדרש למכונית ראלי וגם חישוקי ברזל פשוטים ועמידים.

את כל אלו מציעה לנצ’יה באירופה במחיר של 40 אלף יורו (לא כולל מע”מ) כאשר אפסילון ראלי 6 מוכנה לתחרות. וכאן אי אפשר לתהות מדוע בלנצ’יה לא משכילים להציע גרסה שכזו חוקית לכביש הציבורי שאמנם לא תהיה הקטנה הכי לוהטת, אבל תציע אלטרנטיבה עממית לקטנה ספורטיבית וזריזה שכל כך חסרה לחובבי הרכב בימנו. זה יהיה הרבה יותר מועיל מאשר להדביק סתם מדבקות של פיל ואת האותיות HF על גרסאות חשמליות שאף חובב נהיגה אמיתי לא באמת מעוניין בהן.

Lancia Ypsilon 6HF 09Lancia Ypsilon 6HF 09Preview
Lancia Ypsilon 6HF 01Lancia Ypsilon 6HF 01Preview
Lancia Ypsilon 6HF 02Lancia Ypsilon 6HF 02Preview
Lancia Ypsilon 6HF 03Lancia Ypsilon 6HF 03Preview
Lancia Ypsilon 6HF 04Lancia Ypsilon 6HF 04Preview
לנצ'יה אפסילוןלנצ'יה אפסילוןPreview
Lancia Ypsilon 6HF 06Lancia Ypsilon 6HF 06Preview
Lancia Ypsilon 6HF 07Lancia Ypsilon 6HF 07Preview
Lancia Ypsilon 6HF 08Lancia Ypsilon 6HF 08Preview
Lancia Ypsilon 6HF 10Lancia Ypsilon 6HF 10Preview

לנצ'יה לנצ'יה אפסילון ראלי 6 לנצ'יה דלתא אינטגרלה לנצי'ה אפסילון
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד