אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
רנו 17 חוזרת כקונספט חשמלי
ראשי » חדשות » רנו 17 חוזרת כקונספט חשמלי
רנו 17

רנו 17 חוזרת כקונספט חשמלי

רנו ממשיכה להתרפק על הנוסטלגיה במהלך המעבר להנעה חשמלית ,כאשר מגיע הפעם של מכונית הקופה משנות ה-70 להתחשמל וללבוש צורה חדשה

אופיר דואק 05/09/2024 צלם: יצרן

המעבר להנעה חשמלית מאלץ את יצרניות הרכב לפשפש בעברן כדי לייצר חיבור ולעורר רגש אצל הלקוחות במכוניות שהפכו לעוד מוצר טכנולוגי נטול נשמה. פולקסווגן עשתה את זה עם ה-ID BUZZ שעוצב בהשראת הטרנספורט הקלאסי, פורד לעומתה רק החייתה את השם קאפרי אך המירה אותו לקרוסאובר משפחתי ואילו רנו הלכה רחוק ויצרה סדרה של דגמים חשמלים בהשראת דגמי העבר שלה.

הדגם הראשון הוא רנו 5 שגם הבשיל השנה להגיע לייצור סדרתי, אך גם קיבלנו מרנו קונספט שהוא הומאז’ לרנו 4 ולאחריו גם גרסה מודרנית לרנו טווינגו – כאשר הובטח ששני הדגמים ילכו בדרכה של ה-5 ויגיעו לאולמות התצוגה במהלך העשור. כעת מחייה רנו דגם נוסף מההיסטוריה העשירה שלה כקונספט, אם כי בצורה מעט שונה.

מדובר ברנו 17, מכונית הקופה של רנו שיוצרה בין השנים 1971 ל-1979 יחד עם רנו 15 הכמעט זהה לה, כששתיהן התבססו על שלדת רנו 12 המשפחתית. לא אייקון מוטורי יוצא דופן, ואפילו מכונית די איזוטרית ממנה נמכרו  בכל שנותיה פחות מ-100 אלף יחידות, אבל לפחות עבור הצרפתים ורנו יש משהו בהחלט נוסטלגי בצללית הלא שגרתית שלה בעלת חלון הצד הטרפזי והיעדר מסגרת הדלתות.


את הקונספט בנתה רנו בשיתוף המעצב הצרפתי אורה איטו, כשבניגוד לקונספטים של רנו 5, רנו 4 ורנו טווינגו החשמליות כאן לא מדובר בעיצוב מחודש על בסיס פלטפורמה חשמלית חדשה. רנו 17 קונספט היא למעשה בניה מחדש של רנו 17 המקורית שקיבלה גוף חדש לחלוטים השומר על קווי העיצוב המקוריים, ביחד עם שדרוגים כמו חזית חדשה בעלת תאורת LED שהיא הומאז’ ליחידות התאורה המקוריות של ה-17. הגוף החדש רחב ב-17 ס”מ והוא עשוי כולו מסיבי פחמן.

הקוקפיט נבנה גם הוא מחדש ועוצב בהשראת דגמי רנו בשנות ה-70, עם 4 מחוונים נפרדים שכל אחד מהם הוא בעצם מסך עם גרפיקה משנות ה-70, גלגל הגה בעל חישוק מלא אחד שהוא בכלל מרובע בקצוותיו ושילוב מסך מתפעול במרכז הקונסולה המרכזית במקום בו במקור הייתה מותקנת מערכת הרדיו. המושבים ודיפוני הדלתות גם הם עוצבו בהשראת המקור עם שילוב של עור ובד צמרירי בהיר שמזכיר את הסאלון של הדודה מפריז באותן שנים, שאותו בד עוטה גם את גלגל ההגה ושטיחי המכונית.

על ההנעה אחראי מנוע חשמלי אחורי בהספק של 270 כ”ס, זאת בהשוואה לרנו 17 המקורית שהייתה בעלת מנוע 1.6 ליטר קדמי והנעה קדמית שסיפק 108 כ”ס. למרות שמקל הסוללות ובזכות השימוש בנרחב בסיבי פחמן עומד משקל המוכנית על 1.4 טון, מה שאומר שהיא יכולה להציע ביצועיים ראויים, לבטח טובים בהרבה מאלו של ה-17 המקורית.
כרגע אין כוונה של רנו לייצר גרסה מודרנית של ה-R17 ולמען האמת זה לא כל כך נורא כיוון שמדובר במכונית די נשכחת שלא ממש הצליחה בזמנה, וביננו שנות ה-70 הולידו כמה מכוניות קופה אירופאיות הרבה יותר נחשקות.

רנו רנו 17 רנו 17 חשמלית רנו 17 קונספט
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד