לאורך כל השנה רנו פזרה רמזים וחשפה פרטים על הדור הבא של רנו מגאן RS, וכעת היא מציגה אותה לראשונה במסגרת תערוכת פרנקפורט. אומנם הצרפתים לא יורדים לעומק הפרטים הטכניים, את זה הם כנראה שומרים להשקת המכונית בתחילת 2018, אבל זה מה שאנחנו יודעים עליה כבר עכשיו:
1. מנוע. עכשיו זה רשמי, המנוע בחזית יהיה מנוע בנזין בנפח 1.8 ל’ חדש בעל מגדש טורבו (טווין-סקרול) שמקורו באלפין A110 החדשה. במגאן RS הוא יפיק 280 כ”ס (265 כ”ס בנוכחית) ב-6,000 סל”ד ו-39.7 קג”מ בטווח שבין 2,400 סל”ד ל-5,000 סל”ד.

2. תיבה(ות). אנחנו שמחים לבשר כי רנו מגאן RS תוצע עם תיבה ידנית בת שישה יחסי העברה. במקביל תוצע גם התיבה הרובוטית כפולת המצמדים המוכרת של רנו (6 היל’), רק שהפעם היא מבטיחה כי פעולתה שופרה, והיא מהירה מאשר זו שמוצעת בקליאו. התיבה הרובוטית מציעה גם בקרת שיגור שאמורה לסייע להזניק את ה-RS מהמקום בקצב מרשים, אבל ברנו לא נידבו מספרים.

3. שלדה(ות). בדומה לעבר, המגאן הספורטיבית תוצע עם שלדת ‘ספורט’ או ‘קאפ’ שנבדלות בעיקר בכיול השלדה. גרסת ה’ספורט’ אמורה לשלב בין נוחות יום-יומית לביצועים בכביש המפותל, בעוד ה’קאפ’ מתאימה יותר למי שחפץ במכונית ממוקדת לימי מסלול. ברנו לא מפרטים על ההבדלים בין השתיים בשלב זה, אבל כן מספרים שהקאפ מוצעת עם דיפרנציאל מוגבל החלקה.

4. היגוי. בשני המקרים (שלדת ספורט או קאפ) המגאן RS מגיעה, לראשונה בסגמנט, עם מערכת היגוי לארבעת הגלגלים. במהירויות נמוכות הגלגלים האחוריים יפנו נגד כיוון הגלגלים הקדמיים (דבר שישפר את היכולת בפניות הדוקות) ובמהירויות גבוהות (מעל 60 קמ”ש) האחוריים יפנו לאותו כיוון של הקדמיים כדי לשפר את היציבות. ברנו מבטיחים כי המערכת הזו לבדה משפרת את היכולת בצורה משמעותית במסלול, זאת עוד לפני שדיברו על מתלה קדמי שתוכן מחדש.

5. טרופי. בעתיד תציג רנו את גרסת הטרופי הקרבית שתעמוד בראש ההיצע. הטרופי תגיע עם השלדה המוקשחת של הקאפ וחישוקי 19 אינץ’ כסטנדרט. גם המנוע יזכה לשדרוג עם 300 כ”ס ו-40.7 קג”מ, אבל יותר מזה רנו לא מספרת כרגע. אנחנו מחכים.