אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
רכיבה ראשונה: הונדה X-ADV
ראשי » מבחני דרכים » רכיבה ראשונה: הונדה X-ADV

רכיבה ראשונה: הונדה X-ADV

מישהו בהונדה החליט שהוא רוצה מגה-קטנוע לשימוש יום-יומי, שיתאים גם לטיולי סופ"ש ולא ייעצר כשהכביש נגמר. נשמע הגיוני בסה"כ לא?

אריאל אלסיבוני 08/07/2017

הונדה X-ADV

בעד: מרשים בכביש וגם בשביל

נגד: מנגנון הרמת מושב

סיכום: קטנוע-פנאי


נתונים: טווין-מקבילי, 745 סמ”ק, 54 כ”ס ב-6,250 סל”ד, 6.9 קג”מ ב-4,750 סל”ד, 238 ק”ג (רטוב), 16.3 ק”מ/ליטר (במבחן), 78,000 שקלים

קטנועים גדולים וחזקים הם לא המצאה חדשה. גם קטנועי שפוזלים לשטח הם לא המצאה חדשה. ועדיין לא ראית או רכבת על משהו כמו הונדה X-ADV. הרעיון הגיע ממעצב איטלקי בהונדה אירופה בכלל. הוא רצה לבנות קטנוע שימושי ליום-יום אבל כזה שיוכל גם לצאת לטיול בזוג ואפילו להגיע לפינות טבע אליהן גדלנועים רגילים לא יגיעו. העיצוב שואב מוטיבים מעולם רכבי הפנאי ומתאים אותם לשפה קטנועית. התוצאה דברה אל עוד אנשים בחברה והעיצוב מצא את דרכו ליפן ושם הפך מרעיון למשהו שעומד עכשיו למכירה ברחוב שבח בתל-אביב.

 

גרסאות,  אבזור ומחירים

הונדה X-ADV מיוצר בגרסה אחת ומדובר בגרסה מאובזרת למדי. זה מתחיל בחישוקי השפיצים ,והמשקף המתכוונן, עובר דרך תפעול ללא מפתח – אין צורך להוציא את המפתח מהכיס בשביל להניע אותו, בשביל לפתוח את המושב או את פתח התדלוק. מחירו של הונדה X-ADV עומד על 78,000 שקלים כשהונדה מציעה אביזרים שונים וייעודים לכלי הזה. אנחנו לא היינו מוותרים על רגליות הרוכב הנוספות. אלו רגליות המתחברות ישירות לשלדה ותורמות לתחושה המיוחדת של ה-ADV גם בכביש וגם על משטחים לא סלולים. אבזור שחסר ב-ADV היא מערכת בקרת משיכה שהופכת להיות מחזה נפוץ יותר ויותר בקטנועים. לנו זה לא ממש הפריע בזמן הרכיבה אבל כאן תהינו מדוע הונדה לא התקינה אחת ב-ADV.

הונדה X-ADV
לא בדיוק קטנוע…

 

מה חדש?

היות ומדובר בכלי חדש לחלוטין הרבה כאן חדש אבל יש גם לא מעט מוכר. בבסיסה השלדה הראשית מגיעה מהאינטגרה. היא מקבלת שלדת זנב שונה ומתלים ארוכי מהלך ומתכווננים מלפנים ומאחור. גם יחידת ההנעה מוכרת מהאינטגרה. זה אומר שגם כאן נמצא הטווין המקבילי של הונדה ומשודך לתיבת ה-DCT. יחידת הכוח קבלה עדכונים קלים לכבוד התקנתה ב-ADV.

כל השאר חדש לחלוטין. לוח השעונים שמדבר בשפה של אופנועי אדוונצ’ר, הכידון שנראה כאילו הגיע ישר מהאפריקה טווין (הוא לא), מגני הידיים שנראים כאילו הגיעו מאותו האופנוע (הם כן) ובעיקר זה נראה כמו משהו אחר לגמרי. זה קטנוע, עם מקום לקסדה מתחת למושב ומדרסים לרגליים. אבל זה נראה כמו משהו אחר לגמרי. הוא קטנוע גדול לכל כיוון והעיצוב הזה גורם לך להבין שאתה עומד לרכוב על משהו אחר. עדיין בעמידה צריך לציין שיש מתחת למושב מקום לקסדה מלאה אחת אבל לא להרבה יותר מזה. הזרוע ההידראולית שעליה מתרומם הכיסא הרגישה קצת לא איכותית על רקע רמת הבניה המרשימה מסביב. חבל.

כתבת ההשקה: קרקע חדשה

 

איך זה מרגיש?

הטיפוס למושב הגבוה דורש קצת תכנון וכשאתה עליו זה ברור שמדובר בכלי גבוה. יש מדרסים (קצת קטנים לטעמי) במיקום הצפוי ויש גם אפשרות לפשוט את הרגליים לפנים. הכידון ובכלל הנוף שנשקף מול הרוכב לא דומה לשום קטנוע. מהבחינה הזו זה מרגיש כמו אופנוע. אפשר לצאת לדרך.

לוקח כמה שניות להתרגל לתיבת ה-DCT בכל מפגש איתה. היא דורשת עדינות בתחילת תנועה בכדי לייצר חיבור הגיוני וחלק בין המנוע לגלגל האחורי. מעבר לזה היא עושה בדיוק מה שהיא צריכה לעשות. מעבירה הילוכים בצורה מהירה וחלקה בכל המצבים כשבשליטה ידנית ובמצבים הספורטיבים שלה ההחלפות מהירות כברק והיא נשארת יותר זמן בכל הילוך. יחד עם המנוע החזק והגמיש הזה הביצועים לא פחות ממצוינים. הדחיפה ביציאה מהמקום מרשימה עד מעבר למהירות ברירת קנס. בבדיקת המהירות המרבית שמענו שניתן לראות 194 קמ”ש על השעון. זאת עם משקף על המצב הנמוך ביותר, רוכב שמתחבא מאחוריו וקצת אורך רוח.

הונדה X-ADV
חמישה מצבים למשקף והגנה טובה מהרוח

 

אבל הסיפור של הונדה X-ADV הם לא הביצועים. זה איך הוא נושא את עצמו על הכביש. תנוחת הרכיבה מרגישה קרבית ומעניקה שליטה מצוינת על הנעשה על הגלגל הקדמי. ה-ADV מרגיש כל כך בטוח על הכביש המפותל (והישר), מציע היגוי טבעי ויציבות כיוונית מעולה, שגורמים לך לדחוף אותו עוד ועוד. צרף לזה נוחות טובה והגנה מרשימה של המשקף הקדמי ותקבל כלי שאין לו בעיה להתמודד עם טיולי סופ”ש.

בעיר לא מתתי על הספיגה של הבולם הקדמי (שאולי יכול להשתפר עם כיוונן של הבולם) אבל נהניתי מכל השאר. צרף לעליונות הדינאמית של ה-ADV מרווח גחון מכובד ומיתלים עם מהלך מרשים ותקבל כלי שבולע מדרכות, באמפים, עבודות מע”צ ועוד הפתעות כביש ישראליות בלי להתרגש ובלי שתרגיש. והנקודות האלו עומדות לזכותו גם בשטח. זה לא חרגול שמיועדת לעבודת אנדורו. זה כן כלי חסון, עם בטן גבוהה וממוגנת, שיודע לזוז (לפעמים מהר) במקומות בו שום מגה-סקוטר לא ידרוך בהם.

הונדה X-ADV
עיר, כביש או שביל. ה-ADV מרשים.

 

שורה תחתונה?

אם נחזור לחזון המקורי של הונדה X-ADV נראה שהוא הושג במלואו. זה כלי מלא סטייל ושימושיות ביום-יום. גם בעיר שם המבנה החסון מאפשר לך לעשות דברים ששום קטנוע אחר לא יסבול וגם מחוצה לה שם היכולת הדינאמית המשובחת שלו זורחת. מעבר לאלו הוא מציע יכולת פנאי טובה עם אפשרות אמיתית לטיולים בסופ”ש. וגם בהם הוא פותח אפשרות לקחת איזה נתיב לא נתיב בדרך במקום סודי שאתה זוכר מהמילואים עם נוף אלוהי. הונדה כיוונו להרבה מטרות עם הסופר-סקוטר הזה, והם פגעו בכל אחת מהן. בעשותם כן, הם יצרו את הקטנוע הכי וורסטילי ומושך שאנחנו מכירים.

X-ADV הונדה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד