אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
רכיבה ראשונה: ב.מ.וו R1200GS ‘ראלי’
ראשי » מבחני דרכים » רכיבה ראשונה: ב.מ.וו R1200GS ‘ראלי’
ב.מ.וו R1200GS 'ראלי'

רכיבה ראשונה: ב.מ.וו R1200GS ‘ראלי’

לכבוד שנת הדגם הנוכחית עבר ה-GS עדכון קליל וגם קיבל גרסת 'ראלי' חדשה. היינו חייבים לבדוק מה זה...

אריאל אלסיבוני 12/07/2017

ב.מ.וו R1200GS ‘ראלי’

בעד: איכותי בכל מקום ובכל רגע

נגד: רגע, רבע טון בשטח?

סיכום: לא לכל אחד


נתונים: טווין-בוקסר, 1,170 סמ”ק, 125 כ”ס ב-7,750 סל”ד, 12.7 קג”מ ב-6,500 סל”ד, 244 ק”ג (רטוב), 14 ק”מ/ליטר (במבחן), 158,000 שקלים

כל מי שהושפע בצורה אחרת ממירוצי הדקאר המקוריים, זוכר את המפלצות שחצו את אפריקה, את הרוכבים האמיצים שעמדו עליהם וגם את ב.מ.וו. כשהתבשרתי שליין ה-GS המחודש עומד למבחן בארץ הקודש לא היה לי ספק שנלך על גרסת הראלי. היא אולי אזוטרית בין שאר הדגמים, רלוונטית למתי מעט במקרה הטוב, אבל הי, אם זה מספיק חשוב בשביל שב.מ.וו ייבנו את זה מי אני שאסרב.

 

גרסאות,  אבזור ומחירים

כאמור ב.מ.וו R1200GS ‘ראלי’ מתבסס על ה-GS הרגיל שעבר מתיחת פנים לכבוד שנת הדגם הנוכחית. השינויים כוללים שיוף מערכת ההנעה שהייתה ידידותית כבר לפני,  שדרוג מערך המערכות האלקטרוניות, נגיעות עיצוב וגם שתי גרסאות חדשות. אנחנו מתמקדים בראלי (שלא מחליף את האדוונצ’ר חלילה).

ב.מ.וו R1200GS 'ראלי'
מגן גחון שמופיע במערכה הראשונה, יתלבש על מדרגת סלע במערכה השלישית.

 

ב.מ.וו R1200GS ‘ראלי’ מוסיף על המוזכר משקף מקוצר, מושב שטוח (890 מ”מ גובהו), רגליות רחבות יותר, כיול מתלים עם העדפה לשטח, מצב אנדורו בתוכנות הניהול וגם צמיגי שטח ייעודיים. חשוב לציין שמי שמבקש לוותר על צמיגי השטח האמורים, או המושב השטוח ולקבל את החלקים הסטנדרטיים של ה-GS  יוכל לעשות זאת. בשורה התחתונה מופיע המחיר, 158,000 שקלים עולה כאן גרסת הראלי, כ-3,000 שקלים יותר מ-GS רגיל.

 

מה חדש?

זו רשימה ארוכה למדי ואנחנו נתרכז בעיקר. מערך האלקטרוניקה שינה קצת את צורת התפעול שלו. יש כאן ארבעה מצבי ניהול כלליים (כביש, דינאמי, גשם ואנדורו-פרו) ששולטים על אלמנטים שונים באופנוע (מנוע, מתלים, אופי פעולת הבקרות). מעבר לזה נותן ה-GS לקבוע הגדרות שיכוך כלליים למתלים (כביש ודינאמי) שמתייחסות גם למצב הניהול הכללי. את העומס אפשר לקבוע כעת לשלושה מצבים: נמוך, מקסימלי ואוטומטי.

הראלי מקבל צבע כחול ייחודי לשלדה…

 

תרגיש חופשי להוסיף למפגן הזה גם חימום לידיות, בקרת שיוט, מצמד מחליק, לוח שעונים מפורט וקריא, ABS מתקדם, בקרת משיכה וכו’. זה הזמן אולי לציין שהראלי מוסיף לרשימת האבזור שלו קצת מיגון ובעיקר מגן גחון (אנחנו עוד נגיע אליו). בסה”כ יש כאן עדכון מקיף לכלי מוצלח ומוכר, כזה שנוגע קצת בכל מיני מקומות בכדי להפוך חבילה מוצלחת מאוד למוצלחת יותר.

 

איך זה מרגיש?

מצד אחד זה מרגיש כמו GS מודרני. עגול, איכותי, בשל ומרשים. קח את המנוע לדוגמה, זה מרגיש כאילו הבוקסר הפך להיות קצת יותר חלק, אולי קצת יותר שקט וקצת יותר מרשים. זה מרגיש כאילו הוא מושך בצורה חלקה יותר מבעבר מסל”ד נמוך ודוחף בצורה נעימה וחלקה עד לכיוון המנתק ב-9,000 סל”ד. יעיל, בשרני, בדיוק מה שאתה מצפה שזה יהיה.

ב.מ.וו R1200GS 'ראלי'
וגם שילוב צבעים על המיכל שמגיע היישר ממחלקת ה-‘מוטורספורט’ של ב.מ.וו

 

מהצד השני הגרסה הזו בשימוש על הכביש מרגישה קצת לא שלמה. קודם כל מדובר באופנוע גבוה וכבד למדי. מהרגע שאתה מתחיל לגלגל אותו הכול בסדר והיציבות, גם במהירות זחילה, מרשימה מאוד. מצד שני לפעמים צריך לעצור ולתמרן או לתמוך. ולעשות את זה, עם המאסה הזו והגובה המוזכר זה לא תמיד פשוט.

אני שמתי לב לזה בשטח, בטיפוס סדרת מדרגות לכיוון ראש זוהר. הייתי קצת עייף, והיה קצת חם אז לא הייתי חדור מוטיבציה כנדרש. עם מיכל דלק מלא ויותר מרבע טון שיושבים על מגן הגחון הרגשתי כל ק”ג וכל סנטימטר שיש בראלי. בשאר הזמן בשטח נהניתי ממנו מאוד. כל עוד אתה לא דוחף אותו לקטעים טכניים מדי ונמצד לשבילים איכותיים – זה טריפ מיוחד למדי. כוח לא חסר, מצבי האנדורו במערכות נותנים לך לזרוק את הזנב ולהרים את האף (וממשיכים לשמור עליך) והקצב על השביל מהיר. אם תדחוף יותר תרגיש את המגבלות של הפלטפורמה הזו, האף בלתי ניתן להעמסה עם הטללבר והתשדורות מאולחשות לחלוטין. גם הספיגה על אבנים שתולות וחריצים לא הרשימה במיוחד.

ב.מ.וו R1200GS 'ראלי'
המדבקה הזו כאן בגלל הצמיגים. הראלי בין שלישי לרביע מתעלם ממנה באלגנטיות

 

אחרי החילוץ העצמי מראש זוהר ה-GS חזר לדהור על פיתולי סדום ערד. איזו מכונה מופלאה, נוחה, מהירה עם פוטנציאל כביש אדיר. אבל, עם צמיגי השטח הקיצוניים שעליו (שאיתם אסור לעבור את ה-160 קמ”ש ד”א) הראלי לא מצליח לאחוז בכביש ולשדר ביטחון לרוכב שלו. גם המושב הרגיש פחות נוח מהזכור מ-GS עברו והדרך הביתה נעשתה עם משמרות בין הפלחים. אני חושב שמי שלא מבלה כדרך קבע בשטח קבע עדיף לו שיזמין את האופנוע הזה עם צמיגים פחות קיצוניים. ויודעים מה, אולי אפילו עם המושב הרגיל.

 

שורה תחתונה

אם להתייחס רגע לסדרת ה-GS הרי שזו קבלה שדרוג קל על הנייר אבל מורגש ומרשים בכביש. ה-GS הקודם היה אופנוע מרשים והחלקות וקלות התפעול של הדור החדש לוקחת את האמירה הזו צעד נוסף קדימה.

ב.מ.וו R1200GS 'ראלי'
ספינה. מדבר.

 

גרסת הראלי נראית מצוין ויש לה ניחוח קרבי שהיה די זר לדורות האחרונים של ה-GS. אבל לצד המראה הזה עולה תהיה אמתית – למי מיועד האופנוע הזה? אם אתה מאלו שטוחנים מאות ק”מ משולבים כביש ושטח-קשה אז אולי זה האופנוע בשבילך. אתה לא כזה נכון? גם אנחנו לא. אז גרסת הראלי הזו תתאים לאלו שהמראה המסוקס מדבר אליהם והשטח הוא מקום המחייה שלהם. כל השאר יסתפקו לדעתי ב-GS  ‘רגיל’.

R1200GS ב.מ.וו ראלי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד