אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
רומא למתקדמים: פרארי אמלפי החדשה נחשפת
ראשי » חדשות » רומא למתקדמים: פרארי אמלפי החדשה נחשפת
פרארי אמלפי

רומא למתקדמים: פרארי אמלפי החדשה נחשפת

פרארי חושפת את אמלפי שהיא היורשת של הרומא שאמנם מתבססת עליה, אך מציגה שיפור בכל פרמטר ומצליחה להיראות אפילו טוב יותר

אופיר דואק 02/07/2025 צלם: יצרן

רגע לפני סוף העשור השני של המילניום, הציגה פרארי את מכונית ה-GT הקטנה שלה שנשאה את השם המחייב רומא. יצורה של הרומא בגרסת הקופה 2+2 הסתיים בשנה שעברה, כשרק גרסת הספיידר נטולת הגג נותרה האופציה הנגישה והזולה (יחסית) כדי להיכנס לעולם של פרארי. כעת חושפת פרארי את היורשת של הרומא הנושאת את השם אמלפי (Amalfi), בהמשך למסורת בה דגמי הכניסה של פרארי נקראים בשמות של מקומות באיטליה.

לא צריך יותר ממבט חטוף כדי להבחין בדמיון הגדול המשותף לאמלפי ולרומא. האמאלפי היא לא דגם חדש לחלוטים אלא מתיחת פנים מקיפה לרומא. הצללית, פרופורציות וקווי העיצוב הכלליים נותרו דומים, אך לאמלפי חרטון מודרני יותר עם שבכה חדשה המובנית בפגוש הקדמי, יחידות תאורה חדשות וקו חלונות וכתפיים חד ואגרסיבי יותר. מאחור יחידות התאורה קיבלו חיפוי עליון אווירודינמי הממשיך את קו הגג וישנה בפגוש יחידת דפיוזר בולטת ואגרסיבית שלטעמנו דווקא מקלקלת את המראה הנקי והאלגנטי.

תא הנוסעים עוצב כולו מחדש בהשראת ה-12 סילנדרי החדשה, כאשר לוח המכשירים מחולק לשני אזורים נפרדים, האחד ממוקד בנהג והשני בנוסע שזוכה למסך אישי משלו. בין שני האזורים ישנו מסך מולטימדיה ראשי לשליטה בפונקציות הרכב המשניות ובבקרת האקלים, כשהקונסולה המרכזית הצפה בין המושבים מרכזת בעיקר את מתגי מצבי תיבת ההילוכים המעוצבים בקריצה למסילת ההילוכים מדגמי פרארי הקלאסיים.


בחזית של פרארי אמלפי ישנה גרסה מעודכנת ומשופרת קלות של מנוע ה-V8 כפול המגדשים בנפח 3.9 ליטר שהניע את הרומא. הטיפול אותו קיבל המנוע כולל גלי זיזים חדשים וקלים יותר ב-1.3 ק”ג, כיול חדש למגדשי הטורבו ולמחשב ניהול המנוע, כמו גם הפחתת משקל של ק”ג מבלוק המנוע. התוצאה היא שההספק המרבי עלה מ-620 ל-640 כ”ס המתקבלים ב-7,500 סל”ד, כאשר המומנט המרבי הוא 77.5 קג”מ הזמינים במלואם בין 3,000 ל-5,750 סל”ד. תיבת ההילוכים נותרה כפולת מצמדים בעלת שמונה יחסי העברה קיבלה מצמדים עמידים יותר ועדכון תוכנה, כשלמערכת הפליטה שופרה עם מערכת בקרת סאונד מבוססת שסתום פנימי המתאים את סאונד המנוע בהתאם למצבי הנהיגה.

התוצאה היא שהתאוצה ל-100 קמ”ש התקצרה מ-3.4 ל-3.3 שניות, כשכדי להגיע ל-200 קמ”ש זקוקה פרארי אמלפי ל-9 שניות במקום 9.7 שניו שנדרשו לרומא. המהירות המרבית נותרה 320 קמ”ש. יכולת הבלימה של האמלפי שופרה עם מעבר לטכנולוגיית  Brake-by-Wire ושימוש במערכת ABS חדשה ויעילה יותר. למרות שהבלמים נותרו בגודל דומה (390 מ”מ מלפנים ו-360 מ”מ מאחור), מרחק הבלימה מ-200 קמ”ש לעמידה התקצר מ-130 ל-119.6 מטרים.

חלוקת המשקל של פרארי אמלפי היא 50:50 בין הסרנים במרום 52:48 ברומא, ולכך תרמה גם דיאטה משמעותית המעמידה את משקלה היבש של האמלפי על 1,470 ק”ג לעומת 1,556 ק”ג ברומא, מה שמעמיד את יחס המשקל/הספק על 2.29 ק”ג לכל כ”ס. ברומא שינויים נוספים שנעשו כדי לשפר את היכולת הדינמית ההם שיפור כוח ההצמדה של הכנף האחורית האקטיבית ומערכת בקרת אחיזה חדשה ומערכת תגבוה כוח חשמלי להגה שהגיעה מה-296.

מחירה של פרארי אמלפי החדה טרם פורסם, אך הוא צפוי להיות מעט גבוה יותר ממחירה של הרומא שהחל באזור ה-220 אלף יורו. בעל מקרה, ספר ההזמנות נפתח כבר עתה ומכוניות ראשונות צפויות להימסר ללקוחות בתחילת השנה הבאה.

Amalfi GT 2+2 אמלפי מכונית GT פרארי פרארי אמלפי פרארי רומא
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד