אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
רומא למתקדמים: פרארי אמלפי החדשה נחשפת
ראשי » חדשות » רומא למתקדמים: פרארי אמלפי החדשה נחשפת
פרארי אמלפי

רומא למתקדמים: פרארי אמלפי החדשה נחשפת

פרארי חושפת את אמלפי שהיא היורשת של הרומא שאמנם מתבססת עליה, אך מציגה שיפור בכל פרמטר ומצליחה להיראות אפילו טוב יותר

אופיר דואק 02/07/2025 צלם: יצרן

רגע לפני סוף העשור השני של המילניום, הציגה פרארי את מכונית ה-GT הקטנה שלה שנשאה את השם המחייב רומא. יצורה של הרומא בגרסת הקופה 2+2 הסתיים בשנה שעברה, כשרק גרסת הספיידר נטולת הגג נותרה האופציה הנגישה והזולה (יחסית) כדי להיכנס לעולם של פרארי. כעת חושפת פרארי את היורשת של הרומא הנושאת את השם אמלפי (Amalfi), בהמשך למסורת בה דגמי הכניסה של פרארי נקראים בשמות של מקומות באיטליה.

לא צריך יותר ממבט חטוף כדי להבחין בדמיון הגדול המשותף לאמלפי ולרומא. האמאלפי היא לא דגם חדש לחלוטים אלא מתיחת פנים מקיפה לרומא. הצללית, פרופורציות וקווי העיצוב הכלליים נותרו דומים, אך לאמלפי חרטון מודרני יותר עם שבכה חדשה המובנית בפגוש הקדמי, יחידות תאורה חדשות וקו חלונות וכתפיים חד ואגרסיבי יותר. מאחור יחידות התאורה קיבלו חיפוי עליון אווירודינמי הממשיך את קו הגג וישנה בפגוש יחידת דפיוזר בולטת ואגרסיבית שלטעמנו דווקא מקלקלת את המראה הנקי והאלגנטי.

תא הנוסעים עוצב כולו מחדש בהשראת ה-12 סילנדרי החדשה, כאשר לוח המכשירים מחולק לשני אזורים נפרדים, האחד ממוקד בנהג והשני בנוסע שזוכה למסך אישי משלו. בין שני האזורים ישנו מסך מולטימדיה ראשי לשליטה בפונקציות הרכב המשניות ובבקרת האקלים, כשהקונסולה המרכזית הצפה בין המושבים מרכזת בעיקר את מתגי מצבי תיבת ההילוכים המעוצבים בקריצה למסילת ההילוכים מדגמי פרארי הקלאסיים.


בחזית של פרארי אמלפי ישנה גרסה מעודכנת ומשופרת קלות של מנוע ה-V8 כפול המגדשים בנפח 3.9 ליטר שהניע את הרומא. הטיפול אותו קיבל המנוע כולל גלי זיזים חדשים וקלים יותר ב-1.3 ק”ג, כיול חדש למגדשי הטורבו ולמחשב ניהול המנוע, כמו גם הפחתת משקל של ק”ג מבלוק המנוע. התוצאה היא שההספק המרבי עלה מ-620 ל-640 כ”ס המתקבלים ב-7,500 סל”ד, כאשר המומנט המרבי הוא 77.5 קג”מ הזמינים במלואם בין 3,000 ל-5,750 סל”ד. תיבת ההילוכים נותרה כפולת מצמדים בעלת שמונה יחסי העברה קיבלה מצמדים עמידים יותר ועדכון תוכנה, כשלמערכת הפליטה שופרה עם מערכת בקרת סאונד מבוססת שסתום פנימי המתאים את סאונד המנוע בהתאם למצבי הנהיגה.

התוצאה היא שהתאוצה ל-100 קמ”ש התקצרה מ-3.4 ל-3.3 שניות, כשכדי להגיע ל-200 קמ”ש זקוקה פרארי אמלפי ל-9 שניות במקום 9.7 שניו שנדרשו לרומא. המהירות המרבית נותרה 320 קמ”ש. יכולת הבלימה של האמלפי שופרה עם מעבר לטכנולוגיית  Brake-by-Wire ושימוש במערכת ABS חדשה ויעילה יותר. למרות שהבלמים נותרו בגודל דומה (390 מ”מ מלפנים ו-360 מ”מ מאחור), מרחק הבלימה מ-200 קמ”ש לעמידה התקצר מ-130 ל-119.6 מטרים.

חלוקת המשקל של פרארי אמלפי היא 50:50 בין הסרנים במרום 52:48 ברומא, ולכך תרמה גם דיאטה משמעותית המעמידה את משקלה היבש של האמלפי על 1,470 ק”ג לעומת 1,556 ק”ג ברומא, מה שמעמיד את יחס המשקל/הספק על 2.29 ק”ג לכל כ”ס. ברומא שינויים נוספים שנעשו כדי לשפר את היכולת הדינמית ההם שיפור כוח ההצמדה של הכנף האחורית האקטיבית ומערכת בקרת אחיזה חדשה ומערכת תגבוה כוח חשמלי להגה שהגיעה מה-296.

מחירה של פרארי אמלפי החדה טרם פורסם, אך הוא צפוי להיות מעט גבוה יותר ממחירה של הרומא שהחל באזור ה-220 אלף יורו. בעל מקרה, ספר ההזמנות נפתח כבר עתה ומכוניות ראשונות צפויות להימסר ללקוחות בתחילת השנה הבאה.

Amalfi GT 2+2 אמלפי מכונית GT פרארי פרארי אמלפי פרארי רומא
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד