אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ראלי: פולקסווגן חוזרת! בערך…
ראשי » חדשות » ראלי: פולקסווגן חוזרת! בערך…
ראלי

ראלי: פולקסווגן חוזרת! בערך…

הענקית הגרמנית חוזרת לסיבוב נוסף, אבל כרגע בלי קבוצה רשמית

בן חסון 08/11/2017

בסוף עונת 2016, לאחר ארבע שנים בהן הפגינה דומיננטיות מוחלטת באליפות הראלי העולמית (ותודה לסבסטיאן אוג’ייה…) פולקסווגן הכריזה על פרישתה מה-WRC. היא לא עשתה זאת כי החליטה שמספיק לה, פולקסווגן נאלצה לקחת צעד לאחור בגלל פרשת ה”דיזלגייט” שעלתה לה לא מעט כסף.

ובכל זאת, למרות שהייתה שחקנית משמעותית בעונות האחרונות לא הרבה השתנה בעונת 2017 – אוג’ייה עדיין מוביל, וצפוי לרשום את השנה ה-13 ברציפות בה מנצח סבסטיאן כלשהו (לואב מ-2004 ועד 2012, אוג’ייה מאז ועד היום). החב’רה ביונדאי נמצאים עדיין במקום השני וטויוטה שחזרה ל-WRC מציגה ביצועים טובים אך רחוקה מלאיים על מישהו. מה עם סיטרואן? בדיוק.

ועכשיו פולקסווגן ומפתיעה את כולם כשהיא מכריזה על מכונית ראלי על בסיס הפולו החדשה.

ראלי
זה אב הטיפוס לעונת 2017 שלא זכה להתחרות בגלל הפרישה המפתיעה

 


אבל אין סיבה להתלהב (או לחשוש אם אתה במקרה בקבוצה המתחרה), כי המכונית שפולקסווגן תציג (כרגע פרסמה איור ופרטים כלליים בלבד) שייכת לקטגוריית R5, קטגוריה בראלי שנמצאת ממש מתחת למכוניות ה-WRC הבכירות.

ראלי
מכלולים זהים?

 

זה אומר שהמכונית החדשה תוכל להשתתף באליפות ה-WRC-2 ובשאר סדרות מרוצים אירופאיות, אבל כאמור לא להתמודד על תואר אליפות הראלי העולמית. היא תצויד במנוע מוגדש שיפיק כ-270 כ”ס, הנעה כפולה ותיבה סינקוונסיאלית עם חמישה יחסי העברה. מתכון דומה לזה של סקודה פאביה R5, כך שלא נופתע אם יתברר שרעיון שיתוף הפלטפורמות חלחל גם לעולם המרוצים של היצרנית.

בכל מקרה, פולקסווגן לא מתכננת בשלב זה להקים ולהריץ קבוצת ראלי רשמית מטעמה, אלא להציע את המכונית החדשה לקבוצות מרוצים אחרות ובכך להפוך את הפעילות בספורט השבילים הזה לעסק מניב רווחים במקום פעילות ששורפת מזומנים.

ראלי

 

פולקסווגן ראלי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד