עם המעבר להפרדת השמות התמוהה בין סדרה 3 ל-4, נראה לפעמים שהבווארים קצת שחכו את אחד האייקונים הגדולים שלהם – ב.מ.וו M3. נכון, בלב אנחנו יודעים שלא מדובר ביותר ממשחקי שמות של מנהלי שיווק, אבל זה עשה לנו קצת עצוב לראות את M4 מתחדשת ללא הרף במהדורות שונות ומחוזקות בעוד M3 נשארת מאחור.
שמחנו לראות שכעת הציגה היצרנית את גרסת-העל החדשה לסדאן הספורטיבית שלה, ב.מ.וו M3 CS, שכוללת עדכונים ברוח גרסת ה-CS של M4.
יותר. ל-CS אותו מנוע מוכר, 6 טורי ומוגדש בנפח 3.0 ל’, רק שכאן הוא מפיק 460 כ”ס ו-61.1 קג”מ. זה 29 כ”ס ו-5 קג”מ יותר מאשר M3 “רגילה”, והיא אפילו חזקה יותר מ-M3 עם חבילת ‘קומפטישן’ שמציעה 450 כ”ס. היא מגיעה עם תיבת ה-DCT של ב.מ.וו ומאיצה ל-100 קמ”ש ב-3.9 שניות ומסוגלת ל-280 קמ”ש מרביים.
קרבון. מכסה המנוע, הגג, הספליטר מלפנים והדפיוזר מאחור (שנלקח מגרסת ה-GTS של M4) עשויים כולם מסיבי פחמן. זה תורם לחסכון במשקל של 10 ק”ג ביחס ל-M3 רגילה. נחמד.
קומפטישן. היא נהנית מאותם שינויים של חבילת ה’קומפטישן’, כולל שדרוגים למתלים (קפיצים, בולמים ומוטות מייצבים קשיחים יותר). גם בפנים השינויים דומים וכוללים דיפוני אלקנטרה בכל מקום ועיטורי קרבון, אך כמובן שב.מ.וו גם טורחת להזכיר שזו מהדורה מיוחדת עם שלל כיתובי CS.
גומי. היא עוטה על עצמה צמיגים משובחים יותר – מישלן פיילוט קאפ 2 במידה 285/30R20 מאחור ו-265/35R19 מלפנים. גם החישוקים ייחודים לה ביחס לאחיותיה ודומים לאלה שעוצבו במיוחד ל-M4 CS. כן, גם אנחנו לא יכולים להוריד את העיניים מהדיסק הקדמי שממלא את כל החישוק.
לא הרבה. ב.מ.וו תייצר 1,200 יחידות בלבד מה-M3 CS, מתוכן כ-550 מיועדות לשוק האמריקאי. המחיר טרם נמסר, אבל אנחנו יכולים להניח בטחון שזול זה לא יהיה.