אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ק.ט.מ SMT עושה קאמבק
ראשי » דו-גלגלי » ק.ט.מ SMT עושה קאמבק
ק.ט.מ 890 SMT

ק.ט.מ SMT עושה קאמבק

ק.ט.מ חוזרת לזירת ההיפרמוטו ומציגה SMT חדש על בסיס המכלולי ה-890 אדוונצ'ר המצליח

אופיר דואק 27/04/2023 צלם: ק.ט.מ, Kiska

הצלחת אופנועי הסופרמוטו בראשית שנות האלפיים הולידה את קטגוריית ההיפרמוטו – אופנועים ששאבו השראה מדגמי הסופרמוטו הקלילים והזריזים, אך צוידו במנועי טווין גדולים וחזקים משמעותית שהביאו לביצועים עדיפים. ק.ט.מ שהייתה מהחלוצות להציע אופנועי סופרמוטו סדרתיים רכבה, תרתי משמע, גם על הטרנד הזה ובזמן שמשפחת הדיוק הלכה והתפתחה לכיוון הספורט/עירום, הציעה ק.ט.מ את ה-SMR העצבני עם המנוע שנלקח מה-990 אדוונצ’ר הקרבי.

לצד ה-SMR הוצע גם ק.ט.מ SMT, כשהאות T מסמלת טורינג כמובן. מדובר היה בגרסה מעט יותר מתונה והרבה יותר שימושית שנועדה להתחרות באופנועי היפרמוטו כמו אפריליה דורסדורו, דוקאטי היפרמוטארד ואפשרה אפילו לההתקין מזוודת צד. קטגוריית ההיפרמוטו די דעכה בעשור האחרון, כשבהתאם לכך גם ק.ט.מ SMT ירד מהבמה ללא מחליף ישיר. לפחות עד עכשיו.

אלא שבק.ט.מ שינו את דעתם ובימים אלו חושפים SMT חדש, או בשמו המלא 890SMT. הבסיס כפי שניתן להבין מגיע ממשפחת ה-890 המצליחה של הכתומים. ליתר דיוק, מדובר בגרסת כביש ספורטיבית ל-890 אדוונצ’ר כפי שמעיד העיצוב הדומה מאד שנבדל בעיקר במסכת החזית, בפרינג העליון והמושב המעט שונה, כמו גם בהיעדר מיגונים התחתונים והשימוש בחישוקי 17 אינטש יצוקים עם צמיגי כביש ספורטיביים.


המנוע הוא מנוע ה-LC8e בתצורת טווין מקבילי בגרסה ותפוקה זהים לאלו של 890 אדוונצ’ר. המספרים הרשמיים הם 105 כ”ס ב-8,000 סל”ד ו-10.1 קג”מ וב-6,500 סל”ד. עם זאת מפתיע שבק.ט.מ לא הלכו עד הסוף והתקינו את הגרסה המחוזקת מה-890 דיוק R, אבל זה משאיר פתח לפנטזיה גם על SMR חדש.

שלדתו של ה-SMT החדש מתבססת על שלדת ה-890 אדוונצ’ר, וזה כולל גם את מיקום מיכל הדלק הייחודי בצידי האופנוע, אך היא עברה לא מעט שינויים כדי להתאים לייעוד החדש. השלדה הפכה להיות צרה יותר באזור הברכיים כדי לשפר את חביקת הרוכב וישנה גיאומטריה חדשה, הכוללת בין היתר זווית היגוי חדה יותר ובסיס גלגלים שקוצר בכ-3 ס”מ. תפריט המתלים כולל מתלי WP APEX מתכווננים המורכבים ממזלג הפוך בקוטר 43 מ”מ בעל קרטרידג’ סגור מלפנים ובולם מונושוק מאחור, שניהם עם מהלך של 180 מ”מ וכיול קשיח יותר מאשר בדגם האדוונצ’ר.

890 SMT 02890 SMT 02Preview
890 SMT 03890 SMT 03Preview
890 SMT 05890 SMT 05Preview
890 SMT 04890 SMT 04Preview
890 SMT 01890 SMT 01Preview
890 SMT 07890 SMT 07Preview
890 SMT 06890 SMT 06Preview
890 SMT 08890 SMT 08Preview
890 SMT 10890 SMT 10Preview
890 SMT 11890 SMT 11Preview
890 SMT 12890 SMT 12Preview
890 SMT 13890 SMT 13Preview
890 SMT 14890 SMT 14Preview
890 SMT 15890 SMT 15Preview
ק.ט.מ 890 SMTק.ט.מ 890 SMTPreview
890 SMT 17890 SMT 17Preview
890 SMT 18890 SMT 18Preview

 

כמקובל אצל ק.ט.מ ישנה חבילה מקיפה של מערכות עזר אלקטרוניות. מערכת ABS הפועלת תחת פניה וכוללת גם מצב סופרמוטו, שלושה מצבי רכיבה קבועים (גשם, כביש, ספורט) ומצב מסלול נוסף, בקרת משיכה עם 10 מצבי התערבות שונים וקוויקשיפטר. כיוון שמדובר באופנוע שכולל את המילה “טורינג” בשמו יש אפילו אופציה לבקרת שיוט.
שיווקו של ק.ט.מ 890SMT יחל באירופה כבר בשבועות הקרובים כשמחירו הרשמי בבריטניה עומד על 12,500 פאונד, 500 פאונד יותר מאשר ה-890 אדוונצ’ר הבסיסי.

890SMT KTM סופרמוטו ק.ט.מ ק.ט.מ 890SMT
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד