אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ק.ט.מ SMT עושה קאמבק
ראשי » דו-גלגלי » ק.ט.מ SMT עושה קאמבק
ק.ט.מ 890 SMT

ק.ט.מ SMT עושה קאמבק

ק.ט.מ חוזרת לזירת ההיפרמוטו ומציגה SMT חדש על בסיס המכלולי ה-890 אדוונצ'ר המצליח

אופיר דואק 27/04/2023 צלם: ק.ט.מ, Kiska

הצלחת אופנועי הסופרמוטו בראשית שנות האלפיים הולידה את קטגוריית ההיפרמוטו – אופנועים ששאבו השראה מדגמי הסופרמוטו הקלילים והזריזים, אך צוידו במנועי טווין גדולים וחזקים משמעותית שהביאו לביצועים עדיפים. ק.ט.מ שהייתה מהחלוצות להציע אופנועי סופרמוטו סדרתיים רכבה, תרתי משמע, גם על הטרנד הזה ובזמן שמשפחת הדיוק הלכה והתפתחה לכיוון הספורט/עירום, הציעה ק.ט.מ את ה-SMR העצבני עם המנוע שנלקח מה-990 אדוונצ’ר הקרבי.

לצד ה-SMR הוצע גם ק.ט.מ SMT, כשהאות T מסמלת טורינג כמובן. מדובר היה בגרסה מעט יותר מתונה והרבה יותר שימושית שנועדה להתחרות באופנועי היפרמוטו כמו אפריליה דורסדורו, דוקאטי היפרמוטארד ואפשרה אפילו לההתקין מזוודת צד. קטגוריית ההיפרמוטו די דעכה בעשור האחרון, כשבהתאם לכך גם ק.ט.מ SMT ירד מהבמה ללא מחליף ישיר. לפחות עד עכשיו.

אלא שבק.ט.מ שינו את דעתם ובימים אלו חושפים SMT חדש, או בשמו המלא 890SMT. הבסיס כפי שניתן להבין מגיע ממשפחת ה-890 המצליחה של הכתומים. ליתר דיוק, מדובר בגרסת כביש ספורטיבית ל-890 אדוונצ’ר כפי שמעיד העיצוב הדומה מאד שנבדל בעיקר במסכת החזית, בפרינג העליון והמושב המעט שונה, כמו גם בהיעדר מיגונים התחתונים והשימוש בחישוקי 17 אינטש יצוקים עם צמיגי כביש ספורטיביים.


המנוע הוא מנוע ה-LC8e בתצורת טווין מקבילי בגרסה ותפוקה זהים לאלו של 890 אדוונצ’ר. המספרים הרשמיים הם 105 כ”ס ב-8,000 סל”ד ו-10.1 קג”מ וב-6,500 סל”ד. עם זאת מפתיע שבק.ט.מ לא הלכו עד הסוף והתקינו את הגרסה המחוזקת מה-890 דיוק R, אבל זה משאיר פתח לפנטזיה גם על SMR חדש.

שלדתו של ה-SMT החדש מתבססת על שלדת ה-890 אדוונצ’ר, וזה כולל גם את מיקום מיכל הדלק הייחודי בצידי האופנוע, אך היא עברה לא מעט שינויים כדי להתאים לייעוד החדש. השלדה הפכה להיות צרה יותר באזור הברכיים כדי לשפר את חביקת הרוכב וישנה גיאומטריה חדשה, הכוללת בין היתר זווית היגוי חדה יותר ובסיס גלגלים שקוצר בכ-3 ס”מ. תפריט המתלים כולל מתלי WP APEX מתכווננים המורכבים ממזלג הפוך בקוטר 43 מ”מ בעל קרטרידג’ סגור מלפנים ובולם מונושוק מאחור, שניהם עם מהלך של 180 מ”מ וכיול קשיח יותר מאשר בדגם האדוונצ’ר.

890 SMT 02890 SMT 02Preview
890 SMT 03890 SMT 03Preview
890 SMT 05890 SMT 05Preview
890 SMT 04890 SMT 04Preview
890 SMT 01890 SMT 01Preview
890 SMT 07890 SMT 07Preview
890 SMT 06890 SMT 06Preview
890 SMT 08890 SMT 08Preview
890 SMT 10890 SMT 10Preview
890 SMT 11890 SMT 11Preview
890 SMT 12890 SMT 12Preview
890 SMT 13890 SMT 13Preview
890 SMT 14890 SMT 14Preview
890 SMT 15890 SMT 15Preview
ק.ט.מ 890 SMTק.ט.מ 890 SMTPreview
890 SMT 17890 SMT 17Preview
890 SMT 18890 SMT 18Preview

 

כמקובל אצל ק.ט.מ ישנה חבילה מקיפה של מערכות עזר אלקטרוניות. מערכת ABS הפועלת תחת פניה וכוללת גם מצב סופרמוטו, שלושה מצבי רכיבה קבועים (גשם, כביש, ספורט) ומצב מסלול נוסף, בקרת משיכה עם 10 מצבי התערבות שונים וקוויקשיפטר. כיוון שמדובר באופנוע שכולל את המילה “טורינג” בשמו יש אפילו אופציה לבקרת שיוט.
שיווקו של ק.ט.מ 890SMT יחל באירופה כבר בשבועות הקרובים כשמחירו הרשמי בבריטניה עומד על 12,500 פאונד, 500 פאונד יותר מאשר ה-890 אדוונצ’ר הבסיסי.

890SMT KTM סופרמוטו ק.ט.מ ק.ט.מ 890SMT
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד