אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ק.ט.מ 790 אדוונצ’ר (מבחן): זן חדש
ראשי » מבחני דרכים » ק.ט.מ 790 אדוונצ’ר (מבחן): זן חדש
ק.ט.מ 790 אדוונצ'ר (מבחן): זן חדש

ק.ט.מ 790 אדוונצ’ר (מבחן): זן חדש

כשיצרנית כמו ק.ט.מ מחליטה לבנות אדוונצ'ר חדש, העולם עוצר את נשימתו. עכשיו, אפשר לחזור לנשום, ולהבין על מה כל הרעש

אריאל אלסיבוני 29/07/2019

כמות ההייפ שרצה סביב ק.ט.מ 790 אדוונצ’ר הייתה אדירה. מנגנון השיווק של ק.ט.מ יודע את העבודה וכל הטרה-בייטים שהתקיפו את העולם, בעריכה מדויקת, פגעו בול בפוני. יכולת לטעום את ההרפתקאה שעומדת בפתח. תוסיף לזה שלא כל יום ק.ט.מ מציגה אדוונצ’ר חדש ועוד אחד בר השגה יחסית. חגיגה.

אחרי רכיבה עליו אפשר להבין מה ק.ט.מ ניסתה לעשות כאן. היא רצתה להמציא את האדוונצ’ר מחדש. לא להביט אחורה אלא לקבוע את העתיד לבוא. להכתיב אופנה.

זהו צעד מסוכן. מסוג המהלכים שיכולים להפוך אופנוע לאייקון. או, לחילופין, לכישלון מהדהד. מה משניהם עומד להיות ק.ט.מ אדוונצ’ר 790? בוא נראה.

ק.ט.מ 790 אדוונצ'ר (מבחן): זן חדש
יוצאים להרפתקאה?

 


שינויים בהרגליי הישיבה

אחרי שמתגברים על העיצוב ומתיישבים על האופנוע הזה מגלים כמה דברים. הדבר הראשון שבולט כאן זו תנוחת הרכיבה. זו לא התנוחה האדוונצ’רית הקלאסית. הרגליים מכופפות יותר, הידיים נשלחות לפנים רחב, קרבית. יחד עם המושב הקשה והמבנה הכללי הצר והשטוח זה מרגיש כמו אנדורו שצמח במימדים.

הדבר השני שבולט הוא המושב הנמוך. בשני המצבים המוצעים כאן לא הייתה לי בעיה להניח שתי רגליים יציבות על הקרקע.
מה שמתקבל זה אופנוע שמרגיש קטן וקל לשליטה מהשנייה הראשונה. תחילת תנועה בשטח עירוני וה-790 מרגיש כמו נשק יעיל ללחימה בשטח בנוי. תוסיף לקלות המוזכרת מנוע גמיש מאוד שמייצר הרבה דחף מסל”ד נמוך והתחושות מהמכונה חיוביות מאוד.

כבר בשלב הזה הק.ט.מ לא מרגיש כמו משהו שיושב על ג’אנט 21 מלפנים. הוא מרגיש כמעט כמו אופנוע כביש גבוה. עצירה ראשונה וזה זמן טוב לבחון אותו סטאטית.

ק.ט.מ 790 אדוונצ'ר (מבחן): זן חדש
הלוק חייזרי. מיגון הרוח יעיל

 

רשימת קניות
ק.ט.מ לא חסכו כאן, בכל הקשור לתוספות ואפשרויות. אבל, יש כאן גם תחושה לא אפויה במקומות מסוימים. המושב, כאמור, מציע אפשרות בחירת גובה אבל בחירה במצב הגבוה מותירה רווח לא נאה בין המושב לגוף. המשקף מתכוונן לגובה, אבל מחייב שימוש בכלים.

המבנה הצר (ומרכז הכובד הנמוך) מושג גם באמצעות שני מיכלי דלק נפרדים, אבל אלו בולטים בחלקו התחתון של האופנוע ולא מאפשרים בדיקת צריכת דלק מדויקת עד לחצי מיכל. המיכלים האלו גם משאירים שטח אוורור מוגבל למנוע. בדיוק בין רגלי הרוכב.
המסיכה הקדמית מוחזקת על ידי שני צינורות מתכת, שיוצאים מהשלדה ונראים כאילו הולחמו שם כלאחר יד.

כמו שאמרתי יש תחושה ברורה שק.ט.מ רצו כאן חבילה שלמה, כזו שכוללת כל תוספת וכל אפשרות. ואכן אפשר למצוא כאן מצבי רכיבה, abs לפנייה, בקרת משיכה (שתי המערכות ברות ניתוק) ותחושה של מעטפת אלקטרונית מלאה. כל אלו נשלטות בצורה אינטואיטיבית מצידו השמאלי של הכידון. יאללה, אפשר להמשיך לרכוב.

ק.ט.מ 790 אדוונצ'ר (מבחן): זן חדש
האלקטרוניקה מקיפה למדי וניתנת להתאמה אישית

 

רוצה טוסה
אפשר לטוס מהר ורחוק עם ה-790 הזה. את המנוע המוכר מהדיוק 790 ק.ט.מ מיתנו מעט ליישום הזה. הוא מייצר פחות כוח אבל נותן קונטרה עם המומנט. הוא לא ממש מתאמץ בכדי לקחת את האדוונצ’ר הזה אל מעבר ל-200 קמ”ש. תחושת “זה לא 21 אינץ’ מקדימה” ממשיכה גם כאן. מיגון הרוח זה הזמן לציין, טוב מאוד – לרוכב בגובה 1.81 מ’ שרגיל לשבת שפוף בכל אופן.

הק”מ עוברים וזה ממשיך להרגיש בנוח על הכביש. בכל הקשור להתנהגות, אין כאן יותר מדי זריזות. ההיגוי מרגיש כבד, האופנוע יציב ונטוע בהטיה, אם יש כאן מקורות שטח הם נמחקו היטב. מוטת הכידון הגדולה מסייעת בשינויי כיוון והתחושה טובה. אפשר ממש למהר עם הק.ט.מ הזה. כל עוד הכביש איכותי.

במקומות שסלולים פחות טוב, מתגלה קושי של המתלים בייחוד של המונושוק מאחור. זה בעיקר מרגיש כמו רכיב פשוט. מבט עליו מזכיר לנו את זה של הדיוק 790. הוא לא רק מרגיש פשוט הוא גם נראה פשוט, עם כוונון עומס קפיץ עם טבעת משוננת. כאחרון הקטנועים מהמזרח.

שני מיכלים מציצים…

 

בקצב גבוה באמת בכביש צפות עוד תלונות. איפה שדיוק כירורגי הוא חובה, חסר פידבק מהקדמי, אולי בכל זאת יש כאן גלגל 21 אינץ’ מפנים? גם המנוע האדיר, לא מרגיש לינארי וטבעי. הכוח נבנה בצורה לא אחידה וזה מקשה על תפעול מדויק. התגובות אגרסיביות למדי, זה לא עניין של כוח אבסולוטי. זו הדרך בא נמסר הכוח הקיים.

תלונה נוספת עולה מול מערכת בקרת המשיכה. בהילוכים שני ושלישי, פתיחת מצערת חדה מתחת ל3000 סל”ד (כשהבקרה פעילה במלואה) שולחת את האחורי הצידה עד לנעילה מלאה של הכידון. לא נתקלתי בתופעה כזו בשום אופנוע ברמת המחיר הזו, בטח לא בכאלו של החבר’ה ממטיגהופן.

 

גינת משחקים
אחרי שראיתי כמה טוב האופנוע הזה מרגיש בכביש וכמה בסיסית מערכת המתלים שלו, כיוונתי אותו לרכיבת שבילים רגועה במיוחד. ההעדפות של ק.ט.מ 790 אדוונצ’ר כבר היו ברורות למדי.

ק.ט.מ 790 אדוונצ'ר (מבחן): זן חדש
האגזוז הזה קצת חונק את הצליל. כדאי להחליף וגם לחסוך ק”ג או שניים

 

גם התוואי הנינוח, התגלה כיותר מדי. ק.ט.מ 790 אדוונצ’ר הוא לא אופנוע שמרגיש בבית בשטח. על שבילים מפולסים הוא לא מצליח לייצר את אותה תחושת קטר שהוא מייצר בכביש ולא מצליח לנגוס את השביל. אין בעיה. מורידים קצב. תנוחת הרכיבה מצוינת – בעמידה ובישיבה. אבל אפילו היא לא עוזרת כאן. גם בקצב איטי על באמפים קטנים או אבנים שתולות ה-790 לא מרגיש בנוח. הוא מתנדנד, נחבט ולא מצליח לטפל בבעיות קלות על השביל.

גם אופיו של המנוע לא תורם כאן. במצבים החזקים שלו הוא לא מצליח להוריד את הכוח לקרקע. במצב שטח הוא מרגיש חלש מדי. גם כאן, קשה להיות מדויק אתו. צריכת הדלק בסוף ימי המבחן צריכת הדלק עמדה על 17.7 ק”מ/ל’. זה אומר טווח של 354 ק”מ למיכל. די והותר למדינתנו הקטנטונת.

עולם חדש
ק.ט.מ 790 אדוונצ’ר מהווה מהלך אמיץ מאוד של היצרנית האוסטרית. הם לא הלכו על מתכון מוכר ומשופר מהעבר, לא ניסו ליישר קו עם שום דבר אחר שקיים. התוצאה לא נראית ולא מרגישה כמו שום דבר אחר, לטוב ולרע. יותר מהכול זה מרגיש כמו כלי שמעדיף בבירור את הכביש, כאילו ק.ט.מ רומזת למי שבאמת חי את השטח, לפנות לגרסת ה-R.

מעדיף את הכביש. ק.ט.מ 790 אדוונצ’ר

 

עם כל הכבוד, ק.ט.מ שמופיע עליו הכיתוב אדוונצ’ר, חייב להיות טוב יותר בשטח. גם אם זו גרסת כניסה רכה ובסיסית. ואולי בכלל ק.ט.מ פונה עם האופנוע הזה לרוכבים מזן אחר. כאלו שרוצים את הילת האדוונצ’ר, כאלו שרוצים לספר לחברים שלהם על הג’אנט הגדול מלפנים. כאלו שרוצים להתגלגל מקסימום על איזה שביל בשביל לפתוח פק”ל קפה מתחת לאיזה עץ אינסטגרמי.

ק.ט.מ 790 אדוונצ’ר בגרסתו זו, הוא אופנוע טוב. כזה שמציעה חבילת אבזור מקיפה, כזה שמציע מנוע בריא, כזה שיכול לקחת אותך מהר ורחוק. הוא גם יכול להגיע למקומות יפים בתוך השטח. מי שרוצה זכר לנשמה של אופנוע שטח באדוונצ’ר שלו, לא ייקבל את מבוקשו כאן. האם יש עדיין כאלו? הזמן וטבלאות המכירה, יגידו.

נתונים: 799 סמ”ק, 95 כ”ס ב-8,500 סל”ד, 9.07 קג”מ ב-6,600 סל”ד, 180 ק”ג (יבש), 86,000 שקלים (80,000 למזומן)

ק.ט.מ 790 אדוונצ'ר (מבחן): זן חדשק.ט.מ 790 אדוונצ'ר (מבחן): זן חדשPreview
IMG_0005IMG_0005Preview
IMG_0044IMG_0044Preview
ק.ט.מ 790 אדוונצ'ר (מבחן): זן חדשק.ט.מ 790 אדוונצ'ר (מבחן): זן חדש
האלקטרוניקה מקיפה למדי וניתנת להתאמה אישית
Preview
ק.ט.מ 790 אדוונצ'ר (מבחן): זן חדשק.ט.מ 790 אדוונצ'ר (מבחן): זן חדש
הלוק חייזרי. מיגון הרוח יעיל
Preview
ק.ט.מ 790 אדוונצ'ר (מבחן): זן חדשק.ט.מ 790 אדוונצ'ר (מבחן): זן חדש
יוצאים להרפתקאה?
Preview
IMG_0010IMG_0010Preview
IMG_0008IMG_0008Preview
IMG_0018IMG_0018Preview
IMG_0024IMG_0024
שני מיכלים מציצים...
Preview
IMG_0029IMG_0029Preview
IMG_0033IMG_0033
מעדיף את הכביש. ק.ט.מ 790 אדוונצ'ר
Preview
ק.ט.מ 790 אדוונצ'ר (מבחן): זן חדשק.ט.מ 790 אדוונצ'ר (מבחן): זן חדש
האגזוז הזה קצת חונק את הצליל. כדאי להחליף וגם לחסוך ק"ג או שניים
Preview
IMG_0043IMG_0043Preview

790 אדוונצ'ר ק.ט.מ
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד