אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
קריצה לאמריקה: הטנדר הגלובלי וההיברידי של BYD נחשף במקסיקו
ראשי » חדשות » קריצה לאמריקה: הטנדר הגלובלי וההיברידי של BYD נחשף במקסיקו
BYD שארק

קריצה לאמריקה: הטנדר הגלובלי וההיברידי של BYD נחשף במקסיקו

BYD שארק הוא הטנדר ההיברידי של החדש של BYD וגם הדגם הראשון בתולדות החברה שעורך בכורה מחוץ לגבולות סין. היעוד גלובלי, אבל הצהרת הכוונות היא דווקא לארה"ב

אופיר דואק 15/05/2024 צלם: יצרן

מספר שבועות לאחר שחשפה תמונות פרטים ראשונים אודות הטנדר החדש וההיברידי שלה, נחשף אמש רשמית BYD שארק. מדובר טנדר גלובלי, וככזה הוא מיעד להתחרות בטנדרים בינוניים דוגמת טויוטה היילקס ופורד ריינג’ר הנמכרים ברחבי הגלובוס. באופן מעניין, בחרה BYD להשיק השארק דווקא המקסיקו. אמנם שוק הטנדרים המקסיקו פורח, אבל הבחירה של BYD לבצע את ההשקה במקסיקו היא בראש ובראשונה הצהרת כוונות לעבר הגבול הצפוני של המדינה אל שוק הטנדרים הלוהט בארה”ב.

BYD תשמח לנגוס נתח משלה בשוק הטנדרים האמריקאים, אלא שנכון לעתה כמו יתר היצרניות הסיניות היא מסורבת כניסה, הגבלה אותה היא מתכוונת לעקוף בקרוב על ידי הקמת מפעל ייצור במקסיקו. מסלול עקיף שאותו ינסו האמריקאים לחסום כאשר המועמד לנשיאות דונלד טראמפ כבר הודיע כי בכוונתו למסות מכוניות סיניות שיוצרו במקסיקו.

בינתיים אמור BYD שארק להיות מיוצר בסין, אך הוא עתיד להיות אחד מהדגמים החשובים עבור BYD במפעלים שתקים במקסיקו ואמריקה הלטינית. פרט מעניין נוסף הוא העובדה שלמרות ש-BYD היא יצרנית המכוניות החשמליות הגדולה בעולם, השארק מוצג דווקא בתצורה של הנעה היברידית נטענת, על בסיס פלטפורמה ייעודית להנעה זו בשם DM-p. עם זאת, כיוון שמדובר ברכב עבודה מכלול ההנעה יושב בתוך שלדת סולם חסונה. לא מן הנמנע שבעתיד הוא יוצע גם בגרסה חשמלית מלאה.


העיצוב החיצוני קובייתי ואגרסיבי, כראוי לטנדר, עם יחידות תאורה קדמיות שמזכירות לא במקרה את אלו של פורד F150 האולטרה פופולארי. BYD טוענת שישנה השראה עיצובית גם מעולם הכרישים, אבל אנחנו מעולם לא נתקלנו בכרישים קובייתיים. המידות מעט גדולות מהמתחרים הישירים בקטגורית הטנדרים הבינוניים, עם אורך כולל של 545 ס”מ, רוחב של 197 ס”מ ובסיס גלגלים של 326 ס”מ. תא הנוסעים הוא בתכנון אופייני ל-BYD עם מסך מרכזי עצום ומסתובב על חשבון פתחי מיזוג אוויר בגובה המרפקים, כאשר בורר ההילוכים ומבחר מתגים פונקצונליים מרוכזים בקונסולה המרכזית הגבוהה.

יחידת ההנעה ההיברידית של BYD שארק היא בעלת הספק משולב של 429 כ”ס ו-66.3 קג”מ מרשימים בהחלט, הנוצרים על ידי שילוב בין מנוע חשמלי קדמי בהספק של 228 כ”ס ומנוע חשמלי אחורי בהספק של 201 כ”ס. בחזית מותקן גם מנוע בנזין מוגדש בנפח 1.5 ליטר שהספקו לא פורסם, וכך גם לא נמסרו נתונים על תיבת הילוכים כלשהי, מה שמבסס את ההשערה שמדובר במנוע הנועד לשמש כמאריך טווח ולייצר חשמל עבור המנועים החשמליים.

הסוללה של השארק המותקנת ברצפת הרכב היא סוללת בלייד של BYD בקיבולת של 29.5 קוט”ש האמורים לספק טווח נסיעה חשמלי של 100 ק”מ על פי תקן NDEC הפחות מחמיר שאינו נהוג במערב, כאשר זמן הטעינה של הסוללה מ-20 ל-80 אחוזים אמור לארוך כחצי שעה. בסך הכל מצהירה BYD על טווח נסיעה של 840 ק”מ עם צריכת דלק ממוצעת של 13.3 ק”מ לליטר. התאוצה ל-100 קמ”ש אמורה להימשך 5.7 שניות מרשימות עבור טנדר מגודל. עם זאת, כושר ההעמסה העומד על 835 ק”ג נמוך מטנדרים בינוניים כמו פורד ריינג’ר וטויוטה היילקס. כושר הגרירה עומד על 2.5 טון.

לטובת יכולת השטח מסוגלת מערכת ההנעה לחלק את הכוח בין הסרנים בהתאם למצב האחיזה ולשלושה מצבי נהיגה לשטח: חול, שלג ובוץ. בנוסף מסוגלת בקרת האחיזה לדמות פעולה של דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה לשיפור האחיזה בשטח טכני.
מחירו של BYD שארק במקסיקו יחל ב-53 אלף דולר, קצת פחות ממחירו של פורד ריינג’ר ראפטור.

BYD BYD שארק טנדר טנדר PHEV טנדר היברידי טנדר פלאג אין
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד