אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
קלאסיקת מרוצים למכירה: יגואר D טייפ של סטרלינג מוס
ראשי » מגזין » קלאסיקת מרוצים למכירה: יגואר D טייפ של סטרלינג מוס
יגואר D טייפ

קלאסיקת מרוצים למכירה: יגואר D טייפ של סטרלינג מוס

אחת ממכוניות יגואר D טייפ הראשונות שיוצרו מוצעת כעת למכירה פומבית, עם ייחוס שכולל את סטרלינג מוס שנהג בה במרוץ 24 השעות של לה-מאן ב-1954

אופיר דואק 30/01/2025 צלם: Broad Arrow

יגואר בימים אלו מנסה להמציא את עצמה מחדש ועל הדרך, כפי שראינו בדגם התצוגה טייפ 00 שנחשף לאחרונה, להתנער מכל סממני העבר והמורשת המפוארת שלה. במציאות כזו, כמה טוב שלפעמים המורשת המפוארת של המותג מרימה ראש ונותנת לנו תזכורת להיסטוריה העשירה של יגואר על המסלול. וכשמדברים על מורשת המרוצים של יגואר המכונית הראשונה שעולה לראש היא ה-D טייפ המיתולוגית.

יגואר D טייפ נולדה בשנת 1954 כיורשת של ה-C טייפ המצליחה, ובמשך מספר שנים ספורות העניקה ליגואר הישגים היסטוריים בסדרות המרוצים השונות ברחבי העולם. בימים אלו אחת מהמכוניות הראשונות שיוצרו בסדרה עומדת למכירה פומבית, עם ייחוס שכולל את סטרלינג מוס שנהג בה במרוץ 24 השעות של לה-מאן.

המכונית עם מספר שלדה 403 וסמן הרישוי OKV2 הייתה אחת מתוך ארבעת מכוניות ה-D טייפ שהביאה יגואר למרוץ 24 השעות של לה-מאן, שם ערכה המכונית את הבכורה שלה. היא הגיעה ללה-מאן כשהיא מצוידת במנוע שישה צילינדרים בנפח 3.4 ליטר ובלמי דיסק שנחשבו המילה האחרונה בכל הקשור לביצועים וטכנולוגיה באותה התקופה. כאי אפשר להתעלם מהעיצוב הגלגל והייחודי שרק משתבח עם הזמן והסנפיר האווירודינמי מאחורי הנהג המאפיין את דגמי המרוצים שנצבעו בצבע הירוק מרוצים בריטי מסורתי.


מכונית מספר 403 הייתה המכונית ששימשה את הצוות הבכיר של יגואר באותו מירוץ שהורכב מהנהג האגדי סטרלינג מוס ופיטר ווקר. מוס השיג עם המכונית את הזמן הטוב ביותר במהלך האימונים למרוץ וגם שיא מהירות של 172.97 מייל לשעה (278 קמ”ש) בקצה ישורת מולזאן, מוס הוביל עם המכונית את המרוץ בשעות הראשונות אך לבסוף הצוות נאלץ הצוות לפרוש עקב בעיית בלמים.

אחרי המירוץ חוזרה המכונית למפעל יגואר לתיקונים, ומשם המשיכה להתחרות במרוצים שונים בקבוצות המרוצים של יגואר והתגלגלה בין מספר בעלים שהשתמשו בה לתחרויות עד שבשנת 1963 נגדע קריירת המרוצים של המכונית בעקבות תאונה. 15 שנים לאחר מכן היא שופצה מן היסוד בתהליך ארוך ומדוקדק עד אשר ערכה בכורה מחודשת בגודווד בתחילת שנות ה-90. מאז שימשה ה-D טייפ הזו את בעלה לתצוגות באירועי ראווה שונים כמו הלה-מאן קלאסיק ושבוע הרכב במונטריי.

כעת הגיעה ה-D טייפ OKV2 המיוחסת הזו למכירה פומבית שתיערך ב-7 למרץ בבית המכירות Borad Arrow, מקורית להפליא עם מסמכים ותיעוד היסטורי מלא. המחיר המוערך ההתחלתי עבורה עומד על 6.5 מיליון דולר, אך יכול גם להגיע ל-8.5 מיליון דולר. עדין, במונחים של יגואר D טייפ בגרסאות המסלול מדובר במחיר מציאה. ה-D טייפה היקרה ביותר שנמכרה היא זוכת מרוץ הלה-מאן של 1956 שהחליפה ידיים לפני 9 שנים תמורת 21.78 מיליון דולר.

24 השעות של לה מאן Broad Arrow יגואר יגואר D טייפ מכירה פומבית סטרלינג מוס
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

הפורשה החזקה בהיסטוריה: הקאיין החשמלי נחשף עם יותר מ-1,100 כ”ס

הפורשה החזקה בהיסטוריה: הקאיין החשמלי נחשף עם יותר מ-1,100 כ”ס

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד