אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
קופרה פורמנטור VZ (מבחן דרכים): בחסות החשיכה
ראשי » מבחני דרכים » קופרה פורמנטור VZ (מבחן דרכים): בחסות החשיכה
קופרה פורמנטור

קופרה פורמנטור VZ (מבחן דרכים): בחסות החשיכה

אחרי מתיחת פנים עמוקה למדי נוחתת כאן קופרה פורמנטור. לקחתי את הגרסה הבכירה בכדי לראות מה השתנה ובעיקר לוודא שהמהות נותרה על כנה

אריאל אלסיבוני 14/09/2025 צלם: אוברדרייב, יצרן

אי אפשר לדבר על קופרה מבלי לחשוב על מיתוג. זה מזכיר לי דווקא סיפור אחר. או סלוגן אחר. הצד האפל של יפן הוא סלוגן שהוצמד לפני לא הרבה שנים לסדרת אופנועים יפנית (ימאהה MT). ואיכשהו, עכשיו מאחורי ההגה של הקופרה פורמנטור הזו, אופל מרגיש לי נכון מאוד. אולי אופל היא מילה גדולה מדי, ובוא נעזוב לרגע בצד את הצבע השחור מט של רכב המבחן. הקופרה לא אפלה. היא אבל לגמרי מתעוררת לחיים שהשמש שוקעת. אז לא אופל, אבל החלט חשיכה, שם קל יותר לצאת מהקופסה היום-יומית של מה יגידו השכנים וזה לא ראוי להתנהג כך בפומבי. בדרך כלל.

אז מה יגידו השכנים?
במהלך היום, עם כל החנוטים מסביב, היא מתמזגת היטב. נראית עדכנית, מודרנית. המראה אגרסיבי אבל לא פוגעני, חזות הכאילו-גי’פון-חמש דלתות, זה בדיוק מה שמתאים גם לשכנה. כזו שיכולה לסחוב את הקניות שהיא בכלל לא סוחבת, או את הילדים. המחיר שאני משלם בינתיים בתוך העיר מתקבצת סביב הכיול הבסיסי הקשוח. התחושה קצרה ומוצקה מאוד, רומזת קצת על מה שאפשר לעשות פה. חוץ מזה? תשבוחות. בחירת הגוונים כולה הומאז’ לברצלונה והסביבה, בין הגוונים, החומרים והגימור. התוצאה כאילו יוקרה אבל אחרת. מאוד איכותי אבל לא משעמם. לא מוגזם לכאן או לשם. בטוב טעם – כמו שהייתה אומרת פעם לימור.

מתחת לכל זה יושבת מכונה. כאילו SUV נמוך בעיניים שלהם זה כמו מכונית ראלי במתכונת אספלט בעיניים שלי. להזיות האישיות מוסיפות ההנעה הכפולה (כן, הלדקס אבל יש כאן הפתעה), מנוע ארבע צילינדרים שני ליטר מוגדש טורבו ועוד כמה דברים, כמו מושבים מעולים ותנוחת נהיגה נמוכה מספיק, שאהבתי. מי שאוהד גאדג’טים ייגלה כאן מסך ענק ובולט במרכז הדשבורד (קל לתפעול אחרי שמתרגלים), מלא מערכות נהיגה ובטיחות מתקדמות וגם שליטה על שיכוך הבולמים. המון אפשרויות בחירה. אפשר להגיד כבר עכשיו, לרוב הכבישים ברוב העומסים, הכיול הרגיל יספיק לחלוטין. על כאלו חלקים וסופר דופר מהירים, אפשר להתחיל לצלול לכיוונים הקשים יותר. אבל מתי פגשת כביש כזה? אה, כאן, בדרום לפנות בוקר בשבת כשאפילו הבדואים לא התעוררו עדיין.


 

אמל’ה כריש
בינתיים, באור יום באמצע של תל אביב רבתי היא מושכת מבטים. זה נחמד כי אין כאן איזו הצהרה נובו-רישית מוחצנת, או בולטות מציקה. היא לא כזו. מרגישה נכונה. אף הכריש החדש של קופרה פורמנטור, שהוא חלק בולט מאוד במתיחת הפנים הגדיל קצת את סרח העודף מלפנים. בעיקר הוא נתן לה חזית ברורה מאוד שיחד עם המוטיב המשולש של הפנסים הקדמיים מוסיף לה עוד ייחוד. גם מאחור יש משחקי אור חדשים, נחזור לזה כשתרד השמש. בינתיים, טוב תודה, המנוע הבריא ותיבת ההילוכים הזריזה שימושיים מאוד לכל אדם בין אם הוא מזדחל או ממהר.

ומי שממהר מתוך אהבה יתעניין בפרט הבא. קופרה הלכו עוד קדימה עם המתכון הבסיסי הזה, ההספק על ל-333 כ”ס והכוח בין הגלגלים האחוריים נצא כעת “תחת הנהלה חדשה”. הדיפנציאל החכם שהגיע מאאודי RS3 לא פחות יודע להעביר את כל הכוח שהוא מקבל (שזה עד 50 אחוזים מהממונט) לגלגל אחד לפי הצורך. והופ! יש גם מצב דריפט בין כל מצבי הנהיגה. וישנו גם הכפתור הזה על ההגה שמפתה אותך ללחוץ עליו, ולתת למצב קופרה להשתלט על התודעה. בין לבין, אפשר לשים לב לדברים אחרים. נניח שהמתלים מציעים טווח משופר בין המצב הקשה לרך. יחסית כן. כבר כתבתי שזה אוטו מוצק מואד.

 

אל ההר וחזרה
הוא נשאר מוצק ושידר גם חתיכה אחת בלילה, כשכולם כבר ישנו. ואנחנו טסנו למעלה המפותל להר. היא מהירה. הכבישים כאן רחוקים מלהיות מושלמים לכן אני ממליץ להשאיר את המתלים על המצב הנוח יותר. את ההגה במצב הטבעי ביותר שלו. וכל השאר תלוי בכמה תוספות דרמטיות חשקה נפשך. זוויות הגלגול מועטות, המשיכה מעולה עם רמז ברור להעברת הכוח מאחור –  היא יכולה לעשות את זה כל היום. הגחון אולי לא גבוה אבסולוטית אבל מספיק גבוה בשביל לעודד אותך לנגוס בשיא פנייה כזה או אחר, קרוב מאוד, וגם מדי. בחסות הלילה הבית נראה קרוב יותר מבדרך כלל. 

שוב אור, אבל אני מבקש לחקור עוד, ואם אפשר מבלי למשוך תשומת לב מיותרת מה טוב. שביל ישן ומוכר מברך אותנו לשלום. קופרה פורמנטור עוברת למצב המתאים, והשביל רץ. זה שביל כבוש היטב, והקצב מטפס. הכניסות הופכות מהירות יותר, מוקדמות יותר ובואו פשוט נודה על האמת, גם גסות ואגרסיביות. נורות בקרת המשיכה והשיוט דולקות בלוח השעונים, והפורמנטור חופרת את עצמה לרוחב נתיב העפר לאורך הקשתות המדויקות של השביל הנפלא הזה. היא עוטה עכשיו, שכבת אבק דקיקה, כמעט לא ראויה.

 

טשטוש ראיות
בדרך לשטיפה מבטים מוזרים ברמזורים. אין לי מושג מה עובר להם בראש. אמצע היום והשמש מאירה ושורפת הכל. ההופעה המוקפדת שלה מחד ועדויות השביל מאידך, גורמים לאנשים לתהות. לרגע אכפת לי, חושש פן ייפגע שמי הטוב. מהר מאוד זה עובר וידיעה ברורה משתלטת. יש מעשים ראויים ליום, ויש כאלו שמקומם בלילה, זה נכון. אבל מדי פעם, התנהגות סוררת כזו, עוזרת לך להמשיך לנשום.

קופרה פורמנטור VZ
מנוע: 1,984 סמ”ק, טורבו-בנזין, הספק: 333 כ”ס מ-5,600 סל”ד, מומנט: 42.8 קג”מ מ-2,100 סל”ד, תמסורת: כפולת מצמדים, 7 יחסי העברה, הנעה כפולה , בסיס גלגלים: 268 ס”מ, משקל: 1,723 ק”ג, מ-0 ל-100 קמ”ש: 4.8 שניות, מהירות מרבית: 250 קמ”ש, צריכת דלק ממוצע (יצרן): 11.2 ק”מ לליטר, מחיר: 307,000 שקלים

פורמנטור VZ קופרה קופרה פורמנטור קופרה פורמנטור VZ קרוסאובר קרוסאובר ספורטיבי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד