אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
עושה סיבוב: קופרה טרמאר מחליפה את האטקה
ראשי » חדשות » עושה סיבוב: קופרה טרמאר מחליפה את האטקה
קופרה טרמאר

עושה סיבוב: קופרה טרמאר מחליפה את האטקה

קופרה ממשיכה להתחדש ולפתח זהות עצמאית כאשר מציגה קרוסאובר משפחתי חדש שמחליף את האטקה, אבל נושא משום מה שם של מסלול מרוצים

אופיר דואק 04/09/2024 צלם: יצרן

לאחר שקופרה הופרדה מסיאט והפכה להיות מותג בפמני עצמו, היא נמצאת כיום בתעריך התחדשות מואץ בו היא משלימה את ההיבדלות מסיאט, מציגה דגמים חדשים ומאמצת קו עיצובי משלה. אחרי מתיחת הפנים לפורמנטור והלאון, ולאחר הצגתו של הטווסקאן החשמלי מתפנים בקופרה להחליף את הדגם הוותיק בהיצע שלהם (וגם של סיאט), האטקה.

הקרוסאובר המשפחתי הקומפקטי של סיאט הוצג אי שם בשנת בשנת 2016 ומאז עבר שינויים מינוריים למדי, כאשר תחת מדי קופרה הוצע רק בגרסת הנעה כפולה עם 300 כ”ס בניגוד לפורמנטור וללאון שקיבלו גם מנועים סטנדרטיים יותר כדי לפנות לקהל הרחב. למרות האפיון הספורטיבי, האטקה היה הדגם הפחות אטרקטיבי בהיצע של קופרה, כשגם שלל התוספות הקוסמטיות לא הסתירו את המראה האפרפר שלו.

עם המחליף של האטקה תחת סמל קופרה שנקרא טרמאר (Terramar) הסיפור אמור להיות שונה. טרמאר ממשיך את המסורת של סיאט וקופרה להשתמש בשמות של מקומות בספרד, כשהפעם מדובר בשמו של מסלול מרוצים אובלי היסטורי הממוקם בעיירה סיגיס שבקטלוניה שהיה ממסלולי המרוצים הראשונים בספרד, ואף אירח את הגרנד פרי הספרדי בשנת 1923. המסלול נסגר בראשית שנות ה-50, אך הפניה המשופעת המפורסמת שלו אותה ניתן לראות גם בתמונות היצרן של הטרמאר הפכו לסוג של סמל בתרבות המוטורית של ספרד. מצד שני, קצת תמוהה לבזבז שם כל כך משמעותי על קרוסאובר משפחתי ולא על דגם ספורטיבי ייעודי, מהסוג שאנחנו עדין מחכים שקופרה תועיל בטובה להציג סוף סוף.


 

העיצוב נאמן לקו החדש של קופרה עם החזית המחודדת וה”כרישית”, השבכה הטרפזית הגדולה בפגוש הקדמי והמוטיבים המשולשים ביחידות התאורה. עם זאת הצללית נראית יותר סולידית ולא פוזלת לסגנון הקופה כמו בטווסקאן. גם תא הנוסעים מציג קפיצה דומה קדימה עם מראה עדכני וסידור קוקפיט המשלב קונסולה מוגבהת בין המושבים עם הפרדה הנוטה לכיוון הנהג ומסך מולטימדיה גדול. אלמנט המשולשים משובץ בשלל מקומות למשל בתאורת האווירה מוטמעת בדיפוני הדלתות.

קופרה טרמאר מתבסס על שדרוג של פלטפורמת MQB המוכרת אך מציג גידול משמעותי במידותיו לעומת האטקה, עם תוספת של 16 ס”מ לאורך הכללי (451 ס”מ) שמתוכם 5 ס”מ נוספו לבסיס הגלגלים (268 ס”מ). קופרה תציע את הטרמאר בשלב ראשון עם חמש יחידות הנעה, כאשר הבסיסית בהן היא בנפח 1.5 ליטר עם תגבור היברידי קל, הספק של 150 כ”ס והנעה קדמית. מעליו יוצע מנוע 2.0 ליטר טורבו המספק 204 או 265 כ”ס עם הנעה כפולה. לצד אלו יוצעו שתי גרסאות היברידיות נטענות בהספק משולב של 204 או 272 כ”ס, כאשר סוללת 19.7 קוט”ש אמורה לספק טווח נסיעה חשמלי של כמעט 100 ק”מ.

כל הגרסאות של קופרה טרמאר יצוידו בתיבת הילוכים כפולת מצמד בעלת שבעה יחסי העברה, מתלה אחורי רב חיבורי וכיול שלדה ספורטיבי עם הנמכה של ס”מ ביחס למלים הרגילים בדגמים אחרים על בסיס הפלטפורמה. צמד הגרסאות החזקות יגיעו במפרט VZ שיכלול בולמי זעזועים אדפטיביים בטכנולוגיית שני תאים לבולם ומערכת בלימה משודרגת של אקינובו עם דיסקים מוגדלים וקאליפרים קדמיים בעלי 6 בוכנות.
ההשקה המלאה של קופרה טרמאר אמורה להיערך בחודש הבא, כשלישראל הוא צפוי להגיע במהלך שנת 2025 ולהתמקם מעל הפורמנטור שזוכה להצלחה נאה.

Cupra Terramar 08Cupra Terramar 08Preview
Cupra Terramar 01Cupra Terramar 01Preview
Cupra Terramar 02Cupra Terramar 02Preview
Cupra Terramar 03Cupra Terramar 03Preview
Cupra Terramar 04Cupra Terramar 04Preview
Cupra Terramar 05Cupra Terramar 05Preview
Cupra Terramar 06Cupra Terramar 06Preview
קופרה טרמארקופרה טרמארPreview
Cupra Terramar 09Cupra Terramar 09Preview
Cupra Terramar 10Cupra Terramar 10Preview
Cupra Terramar 11Cupra Terramar 11Preview
Cupra Terramar 12Cupra Terramar 12Preview
Cupra Terramar 13Cupra Terramar 13Preview
Cupra Terramar 14Cupra Terramar 14Preview
Cupra Terramar 15Cupra Terramar 15Preview
Cupra Terramar 16Cupra Terramar 16Preview

CUPRA טרמאר קופרה קופרה טרמאר קרוסאובר
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מוטוקרוס האומות: הישג היסטורי לנבחרת הישראלית

מוטוקרוס האומות: הישג היסטורי לנבחרת הישראלית

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד