אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
עושה סיבוב: קופרה טרמאר מחליפה את האטקה
ראשי » חדשות » עושה סיבוב: קופרה טרמאר מחליפה את האטקה
קופרה טרמאר

עושה סיבוב: קופרה טרמאר מחליפה את האטקה

קופרה ממשיכה להתחדש ולפתח זהות עצמאית כאשר מציגה קרוסאובר משפחתי חדש שמחליף את האטקה, אבל נושא משום מה שם של מסלול מרוצים

אופיר דואק 04/09/2024 צלם: יצרן

לאחר שקופרה הופרדה מסיאט והפכה להיות מותג בפמני עצמו, היא נמצאת כיום בתעריך התחדשות מואץ בו היא משלימה את ההיבדלות מסיאט, מציגה דגמים חדשים ומאמצת קו עיצובי משלה. אחרי מתיחת הפנים לפורמנטור והלאון, ולאחר הצגתו של הטווסקאן החשמלי מתפנים בקופרה להחליף את הדגם הוותיק בהיצע שלהם (וגם של סיאט), האטקה.

הקרוסאובר המשפחתי הקומפקטי של סיאט הוצג אי שם בשנת בשנת 2016 ומאז עבר שינויים מינוריים למדי, כאשר תחת מדי קופרה הוצע רק בגרסת הנעה כפולה עם 300 כ”ס בניגוד לפורמנטור וללאון שקיבלו גם מנועים סטנדרטיים יותר כדי לפנות לקהל הרחב. למרות האפיון הספורטיבי, האטקה היה הדגם הפחות אטרקטיבי בהיצע של קופרה, כשגם שלל התוספות הקוסמטיות לא הסתירו את המראה האפרפר שלו.

עם המחליף של האטקה תחת סמל קופרה שנקרא טרמאר (Terramar) הסיפור אמור להיות שונה. טרמאר ממשיך את המסורת של סיאט וקופרה להשתמש בשמות של מקומות בספרד, כשהפעם מדובר בשמו של מסלול מרוצים אובלי היסטורי הממוקם בעיירה סיגיס שבקטלוניה שהיה ממסלולי המרוצים הראשונים בספרד, ואף אירח את הגרנד פרי הספרדי בשנת 1923. המסלול נסגר בראשית שנות ה-50, אך הפניה המשופעת המפורסמת שלו אותה ניתן לראות גם בתמונות היצרן של הטרמאר הפכו לסוג של סמל בתרבות המוטורית של ספרד. מצד שני, קצת תמוהה לבזבז שם כל כך משמעותי על קרוסאובר משפחתי ולא על דגם ספורטיבי ייעודי, מהסוג שאנחנו עדין מחכים שקופרה תועיל בטובה להציג סוף סוף.


 

העיצוב נאמן לקו החדש של קופרה עם החזית המחודדת וה”כרישית”, השבכה הטרפזית הגדולה בפגוש הקדמי והמוטיבים המשולשים ביחידות התאורה. עם זאת הצללית נראית יותר סולידית ולא פוזלת לסגנון הקופה כמו בטווסקאן. גם תא הנוסעים מציג קפיצה דומה קדימה עם מראה עדכני וסידור קוקפיט המשלב קונסולה מוגבהת בין המושבים עם הפרדה הנוטה לכיוון הנהג ומסך מולטימדיה גדול. אלמנט המשולשים משובץ בשלל מקומות למשל בתאורת האווירה מוטמעת בדיפוני הדלתות.

קופרה טרמאר מתבסס על שדרוג של פלטפורמת MQB המוכרת אך מציג גידול משמעותי במידותיו לעומת האטקה, עם תוספת של 16 ס”מ לאורך הכללי (451 ס”מ) שמתוכם 5 ס”מ נוספו לבסיס הגלגלים (268 ס”מ). קופרה תציע את הטרמאר בשלב ראשון עם חמש יחידות הנעה, כאשר הבסיסית בהן היא בנפח 1.5 ליטר עם תגבור היברידי קל, הספק של 150 כ”ס והנעה קדמית. מעליו יוצע מנוע 2.0 ליטר טורבו המספק 204 או 265 כ”ס עם הנעה כפולה. לצד אלו יוצעו שתי גרסאות היברידיות נטענות בהספק משולב של 204 או 272 כ”ס, כאשר סוללת 19.7 קוט”ש אמורה לספק טווח נסיעה חשמלי של כמעט 100 ק”מ.

כל הגרסאות של קופרה טרמאר יצוידו בתיבת הילוכים כפולת מצמד בעלת שבעה יחסי העברה, מתלה אחורי רב חיבורי וכיול שלדה ספורטיבי עם הנמכה של ס”מ ביחס למלים הרגילים בדגמים אחרים על בסיס הפלטפורמה. צמד הגרסאות החזקות יגיעו במפרט VZ שיכלול בולמי זעזועים אדפטיביים בטכנולוגיית שני תאים לבולם ומערכת בלימה משודרגת של אקינובו עם דיסקים מוגדלים וקאליפרים קדמיים בעלי 6 בוכנות.
ההשקה המלאה של קופרה טרמאר אמורה להיערך בחודש הבא, כשלישראל הוא צפוי להגיע במהלך שנת 2025 ולהתמקם מעל הפורמנטור שזוכה להצלחה נאה.

Cupra Terramar 08Cupra Terramar 08Preview
Cupra Terramar 01Cupra Terramar 01Preview
Cupra Terramar 02Cupra Terramar 02Preview
Cupra Terramar 03Cupra Terramar 03Preview
Cupra Terramar 04Cupra Terramar 04Preview
Cupra Terramar 05Cupra Terramar 05Preview
Cupra Terramar 06Cupra Terramar 06Preview
קופרה טרמארקופרה טרמארPreview
Cupra Terramar 09Cupra Terramar 09Preview
Cupra Terramar 10Cupra Terramar 10Preview
Cupra Terramar 11Cupra Terramar 11Preview
Cupra Terramar 12Cupra Terramar 12Preview
Cupra Terramar 13Cupra Terramar 13Preview
Cupra Terramar 14Cupra Terramar 14Preview
Cupra Terramar 15Cupra Terramar 15Preview
Cupra Terramar 16Cupra Terramar 16Preview

CUPRA טרמאר קופרה קופרה טרמאר קרוסאובר
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד