אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
קאוואסקי ובימוטה: עבר ועתיד
ראשי » דו-גלגלי » קאוואסקי ובימוטה: עבר ועתיד
קאוואסקי ובימוטה: עבר ועתיד

קאוואסקי ובימוטה: עבר ועתיד

עד היום ייצרה בימוטה 3 אופנועים עם מנועי קאוואסקי. מהיום ועד הודעה חדשה, היא תייצר אופנועים רק עם מנועי קאוואסקי

אריאל אלסיבוני 12/11/2019

בשביל להבין את הסיפור של בימוטה, צריך לחזור קצת בזמן. לימים בהם היפנים ייצרו מנועים חזקים מאוד ושמו אותם בשלדות ספגטי. שלושת מייסדי בימוטה חשבו פשוט ולעניין – בואו ניקח את המנועים המצוינים האלו ונשים אותם בשלדה כמו שצריך עם מכלולים שיוציאו את מקסימום היכולת מהשילוב הזה. ההתחלה, שכללה ברובה קיטים להסבה, הייתה בסדר, בשנות ה-80 אפילו היו הברקות על מסלול המירוצים.

בימוטה הציעה גרסאות עם מנועי סוזוקי (SB2 אחד נהג להסתובב בשרון בתחילת שנות ה-90) ימאהה, קאוואסקי דוקאטי ועוד. מה שקרה אח”כ, מגרם משילוב של שלוש סיבות. בימוטה היו יקרים, בימוטה היו לא אמינים, היפנים השתפרו מאוד בכל הקטע הזה של לקחת אופנוע חזק ולגרום לו לפנות. גם הניסיון של בימוטה לייצר יחידות הנעה בעצמה לא בדיוק צלח. הסוף הגיע. עכשיו, בימוטה מוצאת מרץ חדש נוכח השת”פ עם קאוואסקי (שרכשו 49 אחוזים מהחברה האיטלקית) ומדברים על ייצור של 200 אופנועים חדשים במהלך 2020. שוב עם מנוע מקאוואסקי ועד הודעה חדשה – רק עם מנועי קאוואסקי. זו נראתה לנו הזדמנות טובה למנות את שלושת ה-KB הישנים וגם לתת הצצה אל ה-KB הבא.

בימוטה KB1: הבימוטה הראשון עם מנוע קאוואסקי הוצג ב-1978 ונחשב לאחד המוצלחים של החברה בעידן ההוא. המנוע שנלקח מה-Z1000 הפיק 83 כ”ס. בהמשך הדרך הוא הפך לאופנוע הראשון ששווק עם הסמל המוכר של בימוטה. 827 אופנועים יוצרו סה”כ. מה בתפריט? שלדת מסבך צינורות, חישוקים ממגנזיום ומשקל של 193 ק”ג – 40 ק”ג פחות מה-Z1000 עם אותו המנוע.

קאוואסקי ובימוטה: עבר ועתיד
שהם ייצרו את המנועים, אנחנו נדאג לשאר. לא מעט יצרני שלדות אירופאים התקיימו כך לאורך שנים

 


בימוטה KB2: ב-1981 מאסימו טמבוריני, אחד מהאבות המייסדים של בימוטה (ואבי עוד כמה אופנועים שכולנו אוהבים), החליט לבנות אופנוע שהוא קודם כל קטן וקל. מנוע ה-550 סמ”ק הגיע מקאוואסקי והפיק כאן 54 כ”ס. באופנוע האישי של טמבוריני, הוגדל הנפח ל-600 סמ”ק עם 75 כ”ס. ה-KB2 יוצר עם עוד מנועים של קאוואסקי בנפח דומה. סה”כ נמכרו כ-175 יחידות כאלו וזה היה האופנוע האחרון שהוצע גם כקיט להרכבה מבימוטה.

קאוואסקי ובימוטה: עבר ועתיד
עם ה-KB2 טמבוריני שם דגש על משקל נמוך ולא על הספק.

 

בימוטה KB3: בימוטה לקחו את המנוע של ה-Z1000J ב-1983 והציגו את ה-KB3 עם 103 כ”ס על 206 ק”ג. היו שם גם מתלים מתכווננים מלפנים ומאחור, בלמי ברמבו (280 מ”מ מלפנים) וחישוקי קלים (16 אינץ’ מלפנים). 1983 כן? השלדה הייתה מעין עריסה כפולה מצינורות כשאלו נאספות באיזור הרגליות לקורות אלומיניום. סה”כ נמכרו כ-190 יחידות כאלו.

קאוואסקי ובימוטה: עבר ועתיד
אפשר להבין למה בימוטה הייתה חלום בשנות ה-80. אפשר גם להבין מדוע היא לא שרדה

 

בימוטה KB4: בשנת 2020 אמורה בימוטה לייצר 200 יחידות של הדבר הזה – בימוטה טזי H2. המנוע כאן הוא היחידה המוגדשת מסדרת ה-H2 של קאוואסקי שיכולה להפיק 300 כ”ס. אפשר לזהות עוד רכיבים שהגיעו מהיפנים מהמראות ועד האגזוז. מצד שני לאף קאוואסקי אין מתלה מבוסס זרוע קדמית כזה ומהבחינה זו לפחות, ממשיך הבימוטה הזה, את המאפיין העיקרי של סדרת הטזי.

קאוואסקי ובימוטה: עבר ועתיד
יקר, טכנולוגי, חזק ובסדרת ייצור מצומצמת. כמו שבימוטה צריך להיות…

בימוטה קאוואסקי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד