אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פרויקט מסלול (דיווח 4): תרדמת קיץ
ראשי » דו-גלגלי » פרויקט מסלול (דיווח 4): תרדמת קיץ

פרויקט מסלול (דיווח 4): תרדמת קיץ

קיץ ישראלי וחליפת רכיבה מלאה זה משהו שלא מתחבר מבחינתי. כך יצא שרק עכשיו, עם ריחות הסתיו, מתעורר האפריליה שוב

אריאל אלסיבוני 11/11/2019

עכשיו קשה לזכור את זה, אבל ממש עד לפני רגע היה כאן חם. חם בצורה בלתי נסבלת. מספיק מבט אחד בחליפת הרכיבה בשביל לגרום לי להתראות סמני התייבשות ועילפון. פרויקט המסלול שמבוסס על אפריליה RS125 היה אחד הדברים שסבל מהמצב הזה. ושלא יהיה לך ספק – כל הסביבה שלי סובלת בעונה הזו. כן פרויקט, לא פרויקט, אני לא בנוי להתמודד על טמפ’ שיא כאלו.

ועכשיו, צל צילו של סתיו בפתח ופתאום אני מוצא את עצמי נמשך שוב אל האפריליה הקטן. מדמיין את הפוטנציאל ורוצה להתקדם. אם קראת את הפרקים הקודמים, אתה יודע כבר שעבודה עליו לא חסרה. ממש לא. כבר אחרי ניסוי הכלים הראשון ארגנתי סט צמיגים משי לב (רייסטראק), כאלו שאמורים להתאים יותר לאופי של הצרצר הזה וגם שוקלים פחות מהסליקס במידות הלא מקוריות שהיו עליו.

ואם נוגעים כבר במשקל, האפריליה עבר דיאטה רצינית. כל רכיב שלא קשור להאצה, בלימה או פניה הורד ממנו. כן הצרצר עכשיו הוא צרצר מופחת משקל. רק בשביל לסבר את האוזן, מהפנס הקדמי ועד האחורי,כל רכיב לא חיוני לרכיבת מסלול, הוסר מה-RS. אם זה מנעול הכיסא, המצבר, צמת החשמל או מיכל השמן. זה כולל גם את המתנע הכבד ומכסים מיותרים במנוע. הכל הוסר אחר כבוד.

נראה מעט?

 


זה נראה או נשמע זניח, אבל כמות החלקים, קטנים כגדולים אדירה, והחיסכון במשקל אדיר. הקופסה אליה נאספו רוב החלקים שוקלת 17.2 ק”ג עכשיו. זה פשוט מטורף. צריך לזכור שבאמת לא נשאר כלום על האפריליה. אין מצבר, אין מתגים, אין כלום. הצמיגים הפחיתו כ-2 ק”ג יחדיו ולקראת הדיווח הבא נבצע שקילה יבשה מדויקת של האפריליה הקליל. משקל היעד מדבר על 90 ק”ג. זה לא יהיה פשוט מצד אחד. מצד שני נותרו לא מעט אוזניים מיותרות לאורך האופנוע. גם שלדת הזנב ושלדת הפיירינג הקדמי מסתירות בתוכן עוד פוטנציאל גילוח.

די נו, לא יכול להיות, הוא בטח דחף שם כמה לבנים…

פרויקט מסלול: פרק 1

פרויקט מסלול: פרק 2

פרויקט מסלול: פרק 3

האפריליה הזה, עבר חיים לא קלים. זה מתגלה בכל נגיעה או מבט בו. אחד הדברים שהפריעו ברכיבת הבכורה היו קליפ-און ורגלית עקומים בצידו השמאלי של האופנוע. זכר לנפילה לא נעימה ככל הנראה. עד סיבוב הזמנת החלפים הבא, עם רכיבים ייעודים, מכורסמים ואיכותיים, הותקנו קליפ-אונים וריר-סט פשוטים. רק בכדי לייצר תנוחת רכיבה סבירה. עכשיו צריך לחכות ליום מסלול ולנער אותו קצת. לאחר מכן יותקנו חלקי המנוע שהוזמנו עבורו – אלו אמורים להביא את המנוע לקצה הגבוה שלו. אחר-כך מתלים. ואח”כ עוד ועוד. הרשימה רק הולכת ומתארכת.

יאללה תוריד את הליפט. בוא נניע

 

אז אחרי נמנום קיץ ארוך האפריליה התעורר, קיבל טסט וביטוח ומוכן להמשך ההרפתקאות שלו אצלנו. התכנית להשבת עשן דו”פ למסלולי האספלט הישראליים ממשיכה. צפו לעדכונים.

RS125 אפריליה פרויקט מסלול
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד