אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פרויקט מסלול (דיווח 3): הקפות ראשונות בפצאל
ראשי » דו-גלגלי » פרויקט מסלול (דיווח 3): הקפות ראשונות בפצאל
פרויקט מסלול (דיווח 3): הקפות ראשונות בפצאל

פרויקט מסלול (דיווח 3): הקפות ראשונות בפצאל

פרויקט המסלול שלנו, המבוסס על אפריליה RS125 דו-פעימתי ממשיך. הפעם עם ליטוש ראשוני והקפות בכורה במסלול פצאל

אריאל אלסיבוני 18/03/2019 צלם: רונן טופלברג

יותר משלושה חודשים עברו מאז שביצענו איזו שהיא התקדמות עם האפריליה RS125 שלנו. למי ששכח בפרק הקודם הנענו אותו והזמנו לא מעט חלקים מסדנה אנגלית שמתמחה במנועי שתי-פעימות.

כרגיל תוכניות לחוד ומציאות לחוד. החבילה מתעכבת כאן יותר מחודש במכס, נעלמת מהמעקב של חברת השילוח, צצה בחזרה יחד עם טלפון מהרשויות. הפקידה הנחמדה בישרה לי שהחבילה אכן כאן, אבל היא סובלת מנזקי מים, מלאה בחלודה והארגזים קרועים. עוד לפני שהספקתי להגיב, המדינה שלחה את החבילה לשולח. חברת השילוח נשאה באחריות וחלקים חדשים נשלחו בשנית.

בפעם הזו, העניינים תקתקו אחרת ותוך שבועיים הביא שליח את הארגז מלא התופינים אל דלת המוסך של גילי. בארגז, כל טוב היבשת הישנה, חלקי מנוע רבים, שסתומי כוח, מערכות יניקה וקרבורטור, רכיבי הצתה ועוד רבים וטובים. עלות תכולת הארגז כ-8,500 שקלים ועוד כ-700 שקלים שנגבו במיני עמלות שחרורים ותירוצים אחרים.


 

אפשר להתחיל להרכיב?

ככה חשבתי בכל אופן. גילי, חשב אחרת. היות ובארגז נחים חלקים חדשים וייעודיים, הוא מעדיף לעשות את הכיוונים הראשוניים על הרכיבים הבלויים שמצויים במנוע המקורי. “מבחינתי סע עליו עד שהוא יתפוצץ” כך אמר והוסיף: “עדיף ללמוד ולהבין אותו על המנוע הישן ולהגיע מוכן לחלקים החדשים”. קשה שלא להסכים.

מה שכן ניאות האדון לבצע, זה כיוון מחדש והתקנה של שסתום הפליטה החסר. הרכיב החסר הזה, שמישהו פשוט ביטל באופנוע שלנו, גרם לרצועת הכוח להיות ענייה ודקה מאוד. אחרי כמה משחקים וכיוונים בנסיעת המבחן הראשונה – עולם אחר. זה עדיין שתי פעימות שאוהב וצריך סל”ד אבל הוא עובד גם למטה, בסל”ד נמוך יותר. מרגיש בשרני פתאום לאורך המיד-ריינג’ ומפוצץ כצפוי מעל 8,000 סל”ד. תענוג. פתאום אפשר לרכוב עליו.

עכשיו אני כבר רוצה לעלות למסלול איתו. זה מרגיש כאילו אפשר לעבוד איתו. ואכן סמוך לסיום השלב הזה, התבשרתי על יום מסלול של אפריליה בפצאל בניהול רייסטראק של שי לב. אין הזדמנות טובה יותר מזו, לחנוך את ה-RS חשבתי לעצמי. הצמיגים היבשים חייבים להיות מוחלפים אמרתי. היות ולא מצאתי שום סליקס במידות הנכונות, הרכבתי צמיגים במידות גדולות יותר – רק בשביל לגלגל אותו על המסלול.

פרויקט מסלול (דיווח 3): הקפות ראשונות בפצאל
מעולם לא ישבו אנשים גדולים כל-כך על אופנועים קטנים כל כך ויכלו להם. בערך

 

בגדול – מעשה שלא ייעשה. צמיג גדול מדי על חישוק קטן מדי עשוי לפגוע בשטח המגע של הצמיג באספלט. גרוע מכך, בגלל כיפוף לא טבעי של הצמיג עלול להיווצר אובדן אחיזה פתאומי. כל אלו לא ממש עניינו אותי. לא הגעתי בשביל לדחוף אותו לקצה. המטרה היתה להריץ אותו, לתת לו להגיע לטמפרטורת עבודה ולחזור עם רשימת ריג’קטים מסודרת, כזו שתטופל בפעימה הבאה.

פרויקט מסלול: פרק 1.

פרויקט מסלול: פרק 2.

 

מה שטוב ומה שלא

גילי לא רק כיוון קרבורטור והתקין את שסתום הפליטה מחדש, הוא גם ליטף את מערכת ההצתה ארוכות. השינוי הזה, לקח את המנוע צעד אחד קדימה. הוא פתאום מגיב כמו מוטוקרוס, טס מהר וחזק במעלה הסל”ד. החסרון – אין התנעה חשמלית יותר. אופנוע מסלול או לא אופנוע מסלול.

ועל המסלול, מהשנייה הראשונה, הכלי הזה מראה ממה הוא בנוי. אני יודע מה אופנוע מסלול קל יכול לעשות על מסלול טכני כמו פצאל. אבל לא האמנתי שבמצבו הנוכחי האפריליה הזה יצליח להרשים אותי. עם רגליות עקומות ורועדות, עם מנופים סיניים לא מכוונים, מתלים שלא נגעו בהם, רפידות שאלוהים יודע מה מצבם, צמיגים לא מתאימים ובוכנה חרוטה עד עמקי נשמתה (רשימה חלקית מאוד). למרות כל אלו הרגיש האפריליה לא פחות מנפלא על המסלול. קליל, מתמסר עם יציבות כיוונית מפתיעה לזבוב כזה. גם בקטעי האספלט המאתגרים יותר של פצאל הוא ספג, הגיב והמשיך מבלי למצמץ.

פרויקט מסלול (דיווח 3): הקפות ראשונות בפצאל
“שומע אחי, יש ממש עוד קצת עבודה. ממש נגיעות…”

 

המגבלה הגדולה ביותר היתה הצמיגים. בלי יכולת לדעת איפה נמצא הגבול, עם הפרשי טמפ’ של עשרות מעלות בין הקדמי לאחורי, אי אפשר היה באמת לדחוף אותו. בכל פנייה יש תחושה שאפשר לבלות כאן בעוד עשרה קמ”ש לפחות. ויש גם את המגבלה שלי, פשוט לא מצליח למצוא תנוחה נכונה עליו. זמני ההקפה, שנעו סביב 54 שניות, מראים טוב את הבעיות האלו. בצד המשמח – אלו דברים שקל יחסית לפתור.

 

חזרה לשולחן השרטוט

איזה טריפ זה לשמוע את הצרצר הזה עף סביב למסלול. רק הפסקול הזה היה שווה את כל הדרך שעשינו עד עכשיו. הסיבוב הזה גם גרם לי להבין טוב יותר את מה שתאורטית ידעתי כבר קודם. עם כל הכבוד לחלקי המנוע המשופרים, יש שתי משימות עיקריות כרגע. האחת היא למצוא צמיגי מירוץ שמתאימים ל-RS והשנייה היא לייצר לי סביבת עבודה נוחה ונעימה יותר באוכף. על שתי אלו ועוד, בקרוב.

 

 

RS125 אפרילה פצאל פרויקט מסלול
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד