אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פיג’ו 208RC על המסלול בערד
ראשי » חדשות » פיג’ו 208RC על המסלול בערד
פיג'ו 208RC

פיג’ו 208RC על המסלול בערד

שמונה מכוניות פיג'ו 208RC יתחרו על מסלולי ישראל באליפות ראשונה מסוגה. רצנו לבדוק

אריאל אלסיבוני 03/06/2018 צלם: רונן טופלברג

עוד מייל, עוד הזמנה להשקה. העיניים עוברות מהר. פיג’ו 208RC… מכוניות מסלול ייעודיות… מסלול ערד… נהיגה… רגע?! נהיגה על מסלול במכוניות ייעודיות על אדמת ארץ הקודש?! העיניים לא מאמינות, האצבעות כבר מרפרפות על היומן לבטל כל דבר אחר שעשוי לצוץ באותו היום. יש דברים שעדיין מעוררים אותי מסתבר.

הסיפור הפשוט הזה, הוא לא כל-כך פשוט במונחים ישראליים, ועל כן הוא מפתיע למדי. לובינסקי יבואנית פיג’ו חברה לבית הספר לנהיגת מתקדמת פרודרייב של ראם סמואל. השת”פ הזה הוליד שמונה מכוניות פיג’ו 208RC, שיועמדו לרשות כמה עשרות נהגים שיתחרו באליפות ישראל. מכוניות ראש בראש על המסלול. שמונה אירועים שינקזו את המתחרים המהירים ביותר אל מרוץ מסכם, זה שיכריע את המנצח הכללי.

בבוקר ההשקה קמתי חולה. יותר מהרגיל הכוונה. החום גבוה, הראש דופק ולעלות עכשיו על הוי-סטרום ארוך הטווח של אוברדרייב, נראה כמו הדבר הנכון האחרון. אבל בקצה הדרך מחכות מכוניות מסלול, כאלו שנבנות אצל מחלקת הספורט של פיג’ו ומסלול טכני. 40 המעלות שבחוץ גורמות לי להגיע מטוגן קלות אבל זה לא ממש מעניין כעת.

פיג'ו 208RC


 

כמו שהבטיח המייל, ברחבת הטיפולים עומדות שלוש מכוניות עם מראה תכליתי מעורר. אני כבר מדמיין. אנחנו רצים על המסלול, הפעם בתוואי עם כיוון השעון. המכונית הקטנה והקלילה הזו תענה לכל פקודה שלי מיד. לא מחפש את הזמנים, רוצה למרוח אותה לרוחב המסלול מול עדשתו של רונן – מה שיימרח לי חיוך גדול על הפנים. מנתק, מעבר לרביעי, כל הגז שיש לפני בלימה עם גז ביניים מדויק, פקודת היגוי מוגזמת, העברת משקל קלה ואנחנו בהיגוי-יתר קליל אך חינני לרוחבה של השמאלית בסוף הישורת. אני הוזה. זה כנראה החום. עוד לא התיישבתי אפילו במכונית.

פיג'ו 208RC

 

צריך ללבוש סרבל ולשים קסדה וזה זמן טוב לדבר על המכונה. פיג’ו 208RC שזה קיצור של רייסינג קאפ. מכונית מרוץ, כמו שצריך, שמחלקת המרוצים של פיג’ו בונה כאמור. זה אומר שאין כאן שום דבר שלה מיועד בכדי להאיץ, לבלום או לפנות. מה שכן יש כאן, זה מנוע 1.6 ל’ אטמוספרי שמפיק 140 כ”ס, גיר ידני בעל 5 מהירויות שניהם מזיזים משקל של כ-960 ק”ג. לא הרבה כוח מחד, משקל נמוך מאידך. אפשר לכוונן כאן כל דבר בערך. ואיך שנכנסים למכונית, תוך השתחלות (לא) אלגנטית דרך כלוב המרוצים, אפשר למצוא גם מתג גדול שקובע את חלוקת הבלימה לפנים/אחור. מסוג הדברים שגורמים לי לחייך.

פיג'ו 208RC

 

עם קסדה על הראש לא יכולתי לעשות הרבה יותר מלחייך. היא תקועה חזק בחלקו העליון של הרול-קייג’, תוקעת את הראש שלי בזווית מוזרה. אבל זה לא מעניין אותי כרגע. יוצאים למסלול. זה הזמן לתת את כל מה שיש ולקחת ממנה הכול בחזרה. או שלא. אלו מכוניות חדשות לחלוטין, המלווה במכונית חרד לשלומה ואני מתבקש שלא להתקרב לקו האדום. ובכלל לא לדחוק אותה בשום צורה ולשמור על המכונית בחתיכה אחת. מבאס? כן. אפשר לקבל ולהבין? גם כן.

פיג'ו 208RC

 

אז המעט שכן אני יכול לספר לך, זה שהתגובות נפלאות, התחושות ברורות והמנוע הקטן מזיז אותה בצורה נמרצת למדי. נראה לי. ההקפות הספורות והמוגבלות לא באמת שיקפו במאום את יכולותיה. או יכולותיי. קבלנו הזמנה לטעום ממנה יותר ואני מקווה שיזדמן לי ולה לנסות אחד את השנייה בקרוב.

פיג'ו 208RC

עד אז, צריך לברך את כל המעורבים בסיפור הזה. זהו עוד צעד, ברור ומכובד, בדרך לספורט נורמלי במדינה הקטנה שלנו. סדרת מרוצים של יצרן אחד, עם מכוניות שבנויות כמו שצריך. כזו שתפגיש עשרות נהגים ראש בראש על המסלול, על כל המשתמע מכך. מכל אלו ייעלה וייבוא מנצח אחד. אליפות.

פיג'ו 208RC
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד