אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני
ראשי » חדשות » פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני
פיאט 500

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

אחרי הכישלון של הגרסה החשמלית, פיאט 500 ההיברידית יוצאת לדרך עם תיבת הילוכים ידנית בלבד (כרגע) ותג מחיר תחרותי במטרה להציל (שוב) את פיאט

אופיר דואק 07/07/2025 צלם: יצרן

לקח לפיאט הרבה זמן להודות בטעות ובכישלון של ה-500e החשמלית, אך בשנה שעברה בצעד חריג הודיעה החברה כי היא תפתח (בצעד בהול למדי) גרסת בנזין היברידית לקטנה האופנתית שלה. כעת חושפת פיאט את גרסת הבנזין ההיברידית הסדרתית של ה-500e שהפכה פשוט ל-“500 היבריד”, רגע לפני תחילת הייצור במפעל המיתולוגי של פיאט במיראפיורי.

חיצונית הגרסה ההיברידית זהה כמעט לחלוטין לגרסה החשמלית, כשההבדל העיקרי הוא בפתח איוורו רוחבי צר בחזית שנועד לטובת קירור מנוע הבעירה הפנימית, כשצפויים גם הבדלים בהיצע החישוקים וצבעי המרכב. את ההזדמנות הזו ניצלו בפיאט לשדרוג תא הנוסעים, עם מערכת מולטימדיה עדכנית בעלת מסך 10.25 אינץ’ רוחבי, מסך 7 אינץ’ ללוח המחוונים והבטחה לאיכות חומרים משופרת לצד אפשרויות עיצוב פנים חדשות.

למרות השם 500 הייבריד, הקטנה של פיאט לא מונעת על ידי יחידת הנעה היברידית מלאה, אלא על ידי יחידת הנעה היברידית קלה (Mild Hybrid). יחידת ההנעה הנקראת FireFly והיא למעשה אותה יחידת הנעה היברידית קלה ששימשה את ה-500 הקודמת בשנותיה האחרונות ואותה יחידת הנעה אותה ניתן למצוא בפנדה הוותיקה בגרסתה ההיברידית. יחידת הנעה זו מבוססת על מנוע 1.0 ליטר תלת צילינדרי המספק 70 כ”ס ו-11 קג”מ, אליו מצטרפת מערכת תגבור היברידי 12V שאמורה לתרום מספר חד ספרתי צנוע של כ”ס לתגבור בעת תאוצה ולסייע למערכת דימום המנוע בעמידה.


פיאט תייצר את ה-500 היברידית בכל תצורות המרכב של הדגם: 3 דלתות, 3+1 עם דלת נוספת  בצד הנוסע ובגרסת ה-C עם גג הבד המתקפל. בשלב ראשון תוצע פיאט 500 ההיברידית רק עם תיבת הילוכים ידנית בעלת שישה יחסי העברה, וזה צעד מרענן בעידן הנוכחי שבו מכוניות ידניות הולכות ונכחדות גם בפחי השוק העממיים. אם זאת, יתכן מאד שבקרוב תציג פיאט גם אלטרנטיבה נטולת דוושה שלישית, ככל הנראה עם תיבת הילוכים רובוטית קלה וזולה יותר לייצור.

ההתחלה אמורה להיות צנועה, ועד סוף השנה מתכוונים בפיאט לייצר רק 5,000 יחידות של ה-500 ההיברידית. אם זאת בחברה תולים בגרסה החדשה תקוות גדולות שהיא תרים את פיאט מהקרשים ותצליח לשחזר, לפחות חלקית, את ההצלחה של ה-500 הישנה ולהביא את מכירות הדגם לאזור ה-100 אלף יחידות בשנה. שאפתני, אך עדין יעד צנוע יחסית בהתחשב בעובדה שבימי השיא של הנובו 500 נמכר מספר כמעט כפול של ה-500 בגרסאותיה השונות.

הדרך ליעד הזה עוברת קודם כל בתמחור הנוח בהרבה של פיאט 500 ההיברידית, שמחירה אמור להתחיל ב-17 אלף יורו, רק 1,000 יורו יותר ממחירה של פיאט פנדה ההיברידית באיטליה. לשם השוואה מחירה של פיאט 500e באיטליה מתחיל ב-30 אלף יורו – מה שהיה אחד הגורמים העיקריים לכשלונה של מי שהייתה אמורה להיות חשמלית אופנתית ועממית יחסית.

פיאט פיאט 500 פיאט 500 היבריד פיאט 500e
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד