אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני
ראשי » חדשות » פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני
פיאט 500

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

אחרי הכישלון של הגרסה החשמלית, פיאט 500 ההיברידית יוצאת לדרך עם תיבת הילוכים ידנית בלבד (כרגע) ותג מחיר תחרותי במטרה להציל (שוב) את פיאט

אופיר דואק 07/07/2025 צלם: יצרן

לקח לפיאט הרבה זמן להודות בטעות ובכישלון של ה-500e החשמלית, אך בשנה שעברה בצעד חריג הודיעה החברה כי היא תפתח (בצעד בהול למדי) גרסת בנזין היברידית לקטנה האופנתית שלה. כעת חושפת פיאט את גרסת הבנזין ההיברידית הסדרתית של ה-500e שהפכה פשוט ל-“500 היבריד”, רגע לפני תחילת הייצור במפעל המיתולוגי של פיאט במיראפיורי.

חיצונית הגרסה ההיברידית זהה כמעט לחלוטין לגרסה החשמלית, כשההבדל העיקרי הוא בפתח איוורו רוחבי צר בחזית שנועד לטובת קירור מנוע הבעירה הפנימית, כשצפויים גם הבדלים בהיצע החישוקים וצבעי המרכב. את ההזדמנות הזו ניצלו בפיאט לשדרוג תא הנוסעים, עם מערכת מולטימדיה עדכנית בעלת מסך 10.25 אינץ’ רוחבי, מסך 7 אינץ’ ללוח המחוונים והבטחה לאיכות חומרים משופרת לצד אפשרויות עיצוב פנים חדשות.

למרות השם 500 הייבריד, הקטנה של פיאט לא מונעת על ידי יחידת הנעה היברידית מלאה, אלא על ידי יחידת הנעה היברידית קלה (Mild Hybrid). יחידת ההנעה הנקראת FireFly והיא למעשה אותה יחידת הנעה היברידית קלה ששימשה את ה-500 הקודמת בשנותיה האחרונות ואותה יחידת הנעה אותה ניתן למצוא בפנדה הוותיקה בגרסתה ההיברידית. יחידת הנעה זו מבוססת על מנוע 1.0 ליטר תלת צילינדרי המספק 70 כ”ס ו-11 קג”מ, אליו מצטרפת מערכת תגבור היברידי 12V שאמורה לתרום מספר חד ספרתי צנוע של כ”ס לתגבור בעת תאוצה ולסייע למערכת דימום המנוע בעמידה.


פיאט תייצר את ה-500 היברידית בכל תצורות המרכב של הדגם: 3 דלתות, 3+1 עם דלת נוספת  בצד הנוסע ובגרסת ה-C עם גג הבד המתקפל. בשלב ראשון תוצע פיאט 500 ההיברידית רק עם תיבת הילוכים ידנית בעלת שישה יחסי העברה, וזה צעד מרענן בעידן הנוכחי שבו מכוניות ידניות הולכות ונכחדות גם בפחי השוק העממיים. אם זאת, יתכן מאד שבקרוב תציג פיאט גם אלטרנטיבה נטולת דוושה שלישית, ככל הנראה עם תיבת הילוכים רובוטית קלה וזולה יותר לייצור.

ההתחלה אמורה להיות צנועה, ועד סוף השנה מתכוונים בפיאט לייצר רק 5,000 יחידות של ה-500 ההיברידית. אם זאת בחברה תולים בגרסה החדשה תקוות גדולות שהיא תרים את פיאט מהקרשים ותצליח לשחזר, לפחות חלקית, את ההצלחה של ה-500 הישנה ולהביא את מכירות הדגם לאזור ה-100 אלף יחידות בשנה. שאפתני, אך עדין יעד צנוע יחסית בהתחשב בעובדה שבימי השיא של הנובו 500 נמכר מספר כמעט כפול של ה-500 בגרסאותיה השונות.

הדרך ליעד הזה עוברת קודם כל בתמחור הנוח בהרבה של פיאט 500 ההיברידית, שמחירה אמור להתחיל ב-17 אלף יורו, רק 1,000 יורו יותר ממחירה של פיאט פנדה ההיברידית באיטליה. לשם השוואה מחירה של פיאט 500e באיטליה מתחיל ב-30 אלף יורו – מה שהיה אחד הגורמים העיקריים לכשלונה של מי שהייתה אמורה להיות חשמלית אופנתית ועממית יחסית.

פיאט פיאט 500 פיאט 500 היבריד פיאט 500e
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד