לקח לפיאט הרבה זמן להודות בטעות ובכישלון של ה-500e החשמלית, אך בשנה שעברה בצעד חריג הודיעה החברה כי היא תפתח (בצעד בהול למדי) גרסת בנזין היברידית לקטנה האופנתית שלה. כעת חושפת פיאט את גרסת הבנזין ההיברידית הסדרתית של ה-500e שהפכה פשוט ל-“500 היבריד”, רגע לפני תחילת הייצור במפעל המיתולוגי של פיאט במיראפיורי.
חיצונית הגרסה ההיברידית זהה כמעט לחלוטין לגרסה החשמלית, כשההבדל העיקרי הוא בפתח איוורו רוחבי צר בחזית שנועד לטובת קירור מנוע הבעירה הפנימית, כשצפויים גם הבדלים בהיצע החישוקים וצבעי המרכב. את ההזדמנות הזו ניצלו בפיאט לשדרוג תא הנוסעים, עם מערכת מולטימדיה עדכנית בעלת מסך 10.25 אינץ’ רוחבי, מסך 7 אינץ’ ללוח המחוונים והבטחה לאיכות חומרים משופרת לצד אפשרויות עיצוב פנים חדשות.
למרות השם 500 הייבריד, הקטנה של פיאט לא מונעת על ידי יחידת הנעה היברידית מלאה, אלא על ידי יחידת הנעה היברידית קלה (Mild Hybrid). יחידת ההנעה הנקראת FireFly והיא למעשה אותה יחידת הנעה היברידית קלה ששימשה את ה-500 הקודמת בשנותיה האחרונות ואותה יחידת הנעה אותה ניתן למצוא בפנדה הוותיקה בגרסתה ההיברידית. יחידת הנעה זו מבוססת על מנוע 1.0 ליטר תלת צילינדרי המספק 70 כ”ס ו-11 קג”מ, אליו מצטרפת מערכת תגבור היברידי 12V שאמורה לתרום מספר חד ספרתי צנוע של כ”ס לתגבור בעת תאוצה ולסייע למערכת דימום המנוע בעמידה.
פיאט תייצר את ה-500 היברידית בכל תצורות המרכב של הדגם: 3 דלתות, 3+1 עם דלת נוספת בצד הנוסע ובגרסת ה-C עם גג הבד המתקפל. בשלב ראשון תוצע פיאט 500 ההיברידית רק עם תיבת הילוכים ידנית בעלת שישה יחסי העברה, וזה צעד מרענן בעידן הנוכחי שבו מכוניות ידניות הולכות ונכחדות גם בפחי השוק העממיים. אם זאת, יתכן מאד שבקרוב תציג פיאט גם אלטרנטיבה נטולת דוושה שלישית, ככל הנראה עם תיבת הילוכים רובוטית קלה וזולה יותר לייצור.
ההתחלה אמורה להיות צנועה, ועד סוף השנה מתכוונים בפיאט לייצר רק 5,000 יחידות של ה-500 ההיברידית. אם זאת בחברה תולים בגרסה החדשה תקוות גדולות שהיא תרים את פיאט מהקרשים ותצליח לשחזר, לפחות חלקית, את ההצלחה של ה-500 הישנה ולהביא את מכירות הדגם לאזור ה-100 אלף יחידות בשנה. שאפתני, אך עדין יעד צנוע יחסית בהתחשב בעובדה שבימי השיא של הנובו 500 נמכר מספר כמעט כפול של ה-500 בגרסאותיה השונות.
הדרך ליעד הזה עוברת קודם כל בתמחור הנוח בהרבה של פיאט 500 ההיברידית, שמחירה אמור להתחיל ב-17 אלף יורו, רק 1,000 יורו יותר ממחירה של פיאט פנדה ההיברידית באיטליה. לשם השוואה מחירה של פיאט 500e באיטליה מתחיל ב-30 אלף יורו – מה שהיה אחד הגורמים העיקריים לכשלונה של מי שהייתה אמורה להיות חשמלית אופנתית ועממית יחסית.