אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פורשה 959 ספידסטר היחידה בעולם עומדת למכירה
ראשי » חדשות » פורשה 959 ספידסטר היחידה בעולם עומדת למכירה
פורשה 959

פורשה 959 ספידסטר היחידה בעולם עומדת למכירה

אם אתם מחפשים פורשה 959 מיוחדת באמת, האקזמפלר נטול הגג היחיד שקיים עולם מוצע כעת למכירה פומבית

אופיר דואק 29/04/2025 צלם: Paolo Carlini RM Shotheby's

כנראה שאין צורך להציג בפניכם את פורשה 959. מכונית העל של פורשה משנות ה-80 שהייתה פצצת טכנולוגיה לזמנה, אחת המכוניות המהירות ביותר של התקופה וכוכבת פוסטרים שעמדה ראש בראש מול פרארי F40 ולמבורגיני קונטאש ברשימת החלומות של מתבגרים ומתעשרים כאחד. למרות שיוצרה בכמות מצומצמת, זכתה ה-959 למספר גרסאות, אבל אף אחת מהן לא הייתה נטולת גג, למעט המכונית החד-פעמית שלפניכם.

פורשה יצרה במהלך השנים רק 345 יחידות מהמכונית, כולל 37 אבות טיפוס וגרסאות טרום יצור ו-8 יחידות שנבנו מאחור יותר מחלקים שנותרו במחסני החברה. כמות היצור המצומצמת הזו הופכת את פורשה 959 לא רק לאחת המכוניות הנחשקות של החברה משטוטגארט, אלא גם לאחת הנדירות שבהן. על פי הידוע, זוהי פורשה 959 היחידה ללא גג הקיימת בעולם והיא מוצעת כעת למכירה פומבית על ידי בית המכירות RM Sothbey’s.

באופן מעניין, היא כלל לא נוצרה על ידי פורשה ויש מאחורי סיפור לא שגרתי. למעשה המכונית הזו נולדה במקרה.  במקור הייתה זו פורשה 959 במשנת 1987 בצבע כסף שנרכשה על ידי נהג המרוצים הגרמני יורגן לאסיג שזכה במרוץ 24 השעות של לה-מאן והתחרה במשך שנים עם מכוניות פורשה בסדרות מרוצים שונות, מה שנתן לו עדיפות ברכישת ה-959 שלא הוצעה לכל אחד. למרות נסיונו הרב, לאסיג היה מעורב עם המכונית בתאונה באוטובאן בסוף אותה שנה, מה שהשבית את ה-959 שלו לחלוטין עם נזק שהיה כמעט בלתי הפיך. כמעט.


כיוון שמדובר במכונית כה ייחודית, היה די חבל שתיגרט לעולמי עד. אחרי שנה בה שכבה ללא הופכין נמכרה המכונית למומחה פורשה בשם קארל פאוסטל שהחליט לשקם את המכונית בסדנה שלו באופן לא שגרתי, תוך שהוא מנצל את העובדה בהיותו נהג וטכנאי של פרשה כדי להשיג את הידע והחלקים הנדרשים. פאוסטל החליט לנסר את הגג ולהפוך את ה-959 המרוסקת ל-959 ספידסטר (למרות שיש לה עדין צמד מושבים מאחור) בתהליך קפדני שארך יותר מ-4,000 שעות עבודה וכלל גם יצור גג בד מתקפל וגג קשיח פריק תואם.

התוצאה הסופית הוצגה בתערוכת פרנקפורט 1989 והצליחה להרשים את המבקרים, אבל לא מספיק כדי לשכנע את פורשה לייצר גרסה פתוחה משלהם ל-959. הספידסטר הזו בצבעי לבד עם גג ופנים כחולים התסובבה בעוד כמה תערוכות רכב עם שלט למחירה שעליו נקוב סכום של 1.2 מיליון דולר. לבסוף נמכרה לאספן פורשה ידוע שהחזיק בה 18 שנים עד שנמכר לבעלים הנוכחיים. המכונית נשמרה במצב מושלם כמו ביום שיצאה לאחר השחזור, כשעל מד האוץ שלה רשומים 8,300 ק”מ בלבד. במחירי השוק המאמירים בשוק האספנות מכוניות פורשה 959 נמכרות בקלות במחירים שבין 1.5 ל-2 מיליון דולר ואף הרבה מעבר לכך. הפורשה 959 הזו צפויה להימכר גם כן בטווח המחירים האלו, כשבית המכירות מעריך את שוויה בין 1.25 ל-1.7 מיליון דולר. כסף קטן למכונית על חד-פעמית.

Porsche 959 Speedster 02Porsche 959 Speedster 02Preview
פורשה 959פורשה 959Preview
Porsche 959 Speedster 03Porsche 959 Speedster 03Preview
Porsche 959 Speedster 04Porsche 959 Speedster 04Preview
Porsche 959 Speedster 05Porsche 959 Speedster 05Preview
Porsche 959 Speedster 06Porsche 959 Speedster 06Preview
Porsche 959 Speedster 07Porsche 959 Speedster 07Preview
Porsche 959 Speedster 08Porsche 959 Speedster 08Preview
Porsche 959 Speedster 09Porsche 959 Speedster 09Preview
Porsche 959 Speedster 10Porsche 959 Speedster 10Preview
Porsche 959 Speedster 11Porsche 959 Speedster 11Preview
Porsche 959 Speedster 12Porsche 959 Speedster 12Preview
Porsche 959 Speedster 13Porsche 959 Speedster 13Preview
Porsche 959 Speedster 14Porsche 959 Speedster 14Preview
Porsche 959 Speedster 15Porsche 959 Speedster 15Preview

959 RM Sothebys פורשה פורשה 959 פורשה 959 ספידסטר
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד