אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פורשה מסכמת שנה: החשמליות לא מתרוממות, אבל הספורטיביות צומחות
ראשי » חדשות » פורשה מסכמת שנה: החשמליות לא מתרוממות, אבל הספורטיביות צומחות
פורשה

פורשה מסכמת שנה: החשמליות לא מתרוממות, אבל הספורטיביות צומחות

פורשה מסכמת את שנת 2024 במגמה מעורבת כאשר המכירות של ה-911 והבוקסטר עולות, אבל רק 13% מסך המכירות הוא של דגמים חשמליים

אופיר דואק 14/01/2025 צלם: יצרן

כמו יצרניות רכב רבות, גם פורשה נמצאת בימים אלו בתהליך מטלטל של שינוי היצע הדגמים עם המעבר להנעה חשמלית. השינויים הללו משמעותיים במיוחד כשמדובר ביצרנית קטנה יחסית כמו פורשה שמסכמת כעת את שנת 2024 עם נתוני מכירות טובים יחסית לסערה שעוברת תעשייתה רכב האירופאית.

פורשה מסכמת את שנת 2024 עם ירידה קלה של 3% כאשר מסרה בסך הכל 310,718 מכוניות חדשות השנה לעומת 320,221 מכוניות בשנת 2023. לכאורה לא הבדל משמעותי, אבל מאחוריו ישנם מספרים מעניינים לגבי החברה ומצבה בשוק העולמי המשתנה. אירופה המשיכה להיות השוק החזק של פורשה עם גידול של כ-9% במכירות בשנה החולפת שמתורגם לכ-110 אלף מכוניות חדשות, כשליש מהן נמסר בגרמניה. בארה”ב וצפון אמריקה שמרה פורשה על כוחה ועם קצת פחות מ-87 אלף מסירות אף צמחה ב-1%.

ביתר העולם צמחה פורשה ב-6% אבל דווקא בסין שבה שוק הרכב צומח בקצב מסחרר סבלה פורשה בשנה האחרונה מירידה של 28% במכירות, כאשר מסרה כ-57 אלף מכוניות. התחרות בסין אמנם קשה לא רק מול יצרניות היוקרה המערביות אלא גם מול שפע מותגי הפרימיום הסינים היומרניים, כאשר לפורשה קשה יותר לספק מענה ותמחור אטרקטיבי כיוון שאין לה מפעל ייצור בסין. אבל מה שמשפיע בעיקר על החולשה של פורשה ברפובליקה העממית היא העובדה שהדגמים החשמליים שלה לא מצליחים לספק מענה עדין.


עד כה נסמכה פורשה על דגם חשמלי אחד בלבד והוא הטייקן שמכירותיו צנחו בשנה החולפת כמעט ב-50% עם קצת פחות מ-21 אלף מכירות בכל העולם, כשבארה”ב צנחו מכירות הדגם ב-37%. עם זאת בפורשה תולים תקוות דגם החשמלי השני שלה והוא המקאן EV שהוצג השנה ונמכרו ממנו כ-18 אלף יחידות. המקאן החשמלי אמור להזניק את מכירות הדגמים החשמליים של פורשה, אך יש לו אתגר קשה להשתוות לרמת המכירות של המקאן היוצר בעל מנועי הבנזין שמכר בשנה החולפת 65 אלף יחידות, ירידה של כ-18% כיוון שייצורו הופסק. ב-2024 מכוניות חשמליות היוו רק כ-13%, נתון שאמור לצמוח משמעותית בשנים הקרובות, אבל לא בטוח שיביא לגידול בסך המכירות של פורשה.

פורשה 718

מה שכן משמח את פורשה ובטח שאותנו הוא שלפחות בגזרת מכוניות הספורט יש לחברה עדנה. המכירות של סדרת ה-911 עלו בכ-2% בשנת 2024 עם כמעט 51 אלף יחידות מדגמי ה-911 שנמכרו ברחבי העולם, כאשר בולטת במיוחד עליה של 21% במכירות בארה”ב.
גם ה-718 בוקסטר/קאיימן רשמה שנה מוצלחת עם עליה של 15% במכירות ובסך הכל 23,670 יחידות שנמכרו, השג מרשים בהתחשב בעובדה שהמכירות באירופה הופסקו בתחילת 2024 בגלל אי עמידה בדרישות התקינה, כאשר סייעה לו עליה של 25% במכירות בארה”ב. למרבה הצער, זוהי שירת הברבור של הבוקסטר והקאיימן שהשנה אמורות לרדת מפס היצור סופית לקראת החלפתן בדגם חשמלי שאמור להיות מוצג השנה. אגב, הדגם הנמכר ביותר של פורשה ממשיך להיות הקאיין, עם כמעט 103 אלף מסירות בשנה החולפת וגידול של 18%.

פורשה פורשה 718 בוקסטר פורשה 911 פורשה טייקן פורשה מקאן EV
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד