אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פורמולה E: הסודות של ב.מ.וו
ראשי » חדשות » פורמולה E: הסודות של ב.מ.וו
פורמולה E: הסודות של ב.מ.וו

פורמולה E: הסודות של ב.מ.וו

ב.מ.וו מנצחת את המירוץ הראשון לעונת 2019 בפורמולה E וחושפת כמה פרטים שמסתתרים מתחת למעטה האוירודינמי של ה-iFE.18

אריאל אלסיבוני 06/01/2019

פורמולה E תופסת תאוצה. קבוצות חדשות של יצרנים גדולים מצטרפים, לוקחים האליפות הזו קדימה ומייצרים עניין רב. מי שחשב שמדובר בגימיק קצר מועד צריך לאכול עכשיו את הכובע. עם 11 קבוצות פעילות ו-13 סבבים לעונה הקרובה, היא צומחת, בצורה עקבית וברורה.

הקונספט דומה מאוד לזה שהוצע עוד ב-2014, שלדה זהה לכל המתחרים, וכך גם הסוללה והצמיגים. גם בדור החדש – GEN2 – שמשמש כבסיס לכל הקבוצות כעת, נשמרים אותם החוקים פחות או יותר במטרה ליצור פורמולה זולה ונגישה יחסית. המכונית עצמה נבנית על ידי ספארק (חברה שבבעלות מנהל קבוצת סאובר) כשאת הסוללה הזהה לכולם מייצר מקלארן ואת הצמיגים מספקת מישלין (סט אחד לכל אירוע).

אל הליגה מצטרפות יצרניות מהשורה הראשונה כשלאודי, יגואר, ניסאן ו-DS מצטרפות השנה ב.מ.וו וגם מרצדס (בגישוש ראשון שיהפוך לרשמי בעונה הבאה). למרות שמדובר באותו הבסיס לכל היצרנים, יש מקום לייצר הבדל בפיתוח המנוע החשמלי, העברת הכוח, מבנה השלדה מאחור ועוד.


 

ב.מ.וו נצחה את מרוץ פתיחת העונה כשהם מפתחים את המכונית שמריצה קבוצת אנדרטי (בבעלות מייקל אנדרטי). כנראה שהמהנדסים של ב.מ.וו עושים את ההבדל עבור קבוצת אנדרטי. הניצחון האמור, עם האנדרטי-ב.מ.וו, הוא הניצחון הראשון של הקבוצה, למרות שהיא משתתפת באליפות הזו מתחילתה ב-2014.

פורמולה E: הסודות של ב.מ.וו
חומרים אקזוטיים ויעילות משופרת

 

הפרטים שחושפת הקבוצה מעטים, אבל מסקרנים. בנוגע למנוע עצמו לדוגמה, מספרים ב.מ.וו שצוותי הפיתוח של מכוניות ה-i הסדרתיות הגיעו לפרויקט עם הרבה ניסיון ממכוניות הכביש של ב.מ.וו. הם מספרים על שימוש בחומרים מרוכבים, שרף בעלות יכולת הולכה, טיטניום וחומרים קרמיים – כל אלו במטרה לייצר יעילות גבוהה ומשקל נמוך. מספרים אבסולוטיים אין (כל הקבוצות מוגבלות ל-335 כ”ס) אבל השוואה ל-i3 דווקא יש. לפי ב.מ.וו המנוע שמכונית הפורמולה קל ב-50 אחוזים מזה שב-i3 וקטן ממנו ב-66 אחוזים. לעומת זאת הוא מציג פי שניים כוח.

פורמולה E: הסודות של ב.מ.וו
המראה דרמטי ללא ספק

 

ב.מ.וו גם מספרים על פיתוח החלק האחורי של השלדה והתאמת המנוע ומערכת הקירור אליו. הם מספרים על תכנון זרועות המתלה, הקפיצים ובולמי-הזעזועים במטרה לייצר רמות גבוהות של אחיזה מכנית על מסלול הרחובות בהם נערכים מירוצי פורמולה E. נתונים לא מפורסמים. הם מוסיפים שהמבנה והמתלים מאחור צריכים לשאת בעומס כבד ולהתמודד עם דילוג על הרבים הגבוהים במסלול הרחובות האמורים ובקירות שתוחמים אותם.

פורמולה E: הסודות של ב.מ.וו
הצלחה במירוץ הראשון

 

בב.מ.וו מספרים שהפרט המתקדם ביותר במכונית היא מערכת בלימה-על-חוט שחשובה במיוחד בסוג מירוצים כזה. במכוניות פורמולה E מערכת הטעינה בזמן בלימה אחראית משפיעה גל עצמת הבלימה. עד היום הנהג יכל לשלוט ידנית על כמות התערבות המערכת ולהשפיע על האופן שבו היא בולמת את המכונית – מה שמשפיע גם על אופן הטעינה. ב.מ.וו פיתחו את מערכת הבלימה-על-חוט בכדי לייצר מצב של יעילות חשמלית אופטימלית – לתת לנהג את אופי הבלימה שהוא רוצה מחד, ולא לפספס טיפת חשמל בזמן הזה מאידך. זה אומר שהקבוצה יכולה לשלוט במערכת מהפיטס, לייעל את הבלימה באופן מקסימלי לפי טלמטריה שנאספת בזמן האימון והמרוץ. זה די הרבה כשזוכרים את המגבלה על גודל הסוללה מחד ואת הרצון להיות מהיר ולנצח מאידך.

 

 

ב.מ.וו פורמולה E
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד