כניסתן של המכוניות החשמליות לחיינו החייתה באופן מפתיע את מכוניות הסדאן, זאת לאחר שנים של גסיסה איטית במכירות בעקבות הצלחתם חסרת הפרופורציות של רכבי הקרוסאובר. הירידה הערבית במכירות רכבי הסדאן הובילה להעלמותם של דגמים רבים שנמכרו בהצלחה במשך עשרות שנים. לחלופין ישנם דגמים ששרדו את השינוי בהעדפות הקהל כמו פולקסווגן פאסאט, אך בדור החדש שלה היא מיוצרת אך ורק בתצורת סטיישן החביבה על האירופאים.
באופן מעניין, בעוד יצרניות הרכב התמקדו בדגמי סדאן וקרוסאובר חשמליים, כמעט אין בנמצא מכוניות סטיישן חשמליות, אך המציאות הזו מתחילה להשתנות. לפני כשבועיים חשפה ב.מ.וו את i5 בגרסת טורינג נאה, וכעת גם פולקסווגן מציגה סטיישן חשמלית משלה על בסיס ה-ID.7 שנחשפה בשנה שעברה (שמן הסתם ממוקדמת בקטגוריית גודל ומחיר נמוכה משמעותית). באופן מעניין, בניגוד למסורת של פולקסווגן להצמיד את הכינוי “וריאנט” לדגמי הסטיישן שלה במשך עשרות שניים, גרסת הסטיישן של ה-ID.7 מכונה בשם “טורר”.
העיצוב של פולקסווגן ID.7 טורר מיישם את קווי הגוף הרכים והזורמים של גרסת הסדאן גם אל חלק האחורי של המכונית. האלמנט העיצובי המעניין הוא הבדלת קו הגג והספויילר המשתלבים בקורה האחורית על ידי השחרתו, מה שיותר אשליה של קורה קטנה ודינמית יותר. האורך הכולל נותר זהה לסדאן ועומד על 496 ס”מ מפגוש לפגוש, עם בסיס גלגלים נדיב של 297 ס”מ. עם זאת הודות למסילות גג שימושיות גובה המכונית צמח ל-153 ס”מ. תא המטען של גרסת הסטיישן גדול משמעותית ומציע נפח של 605 ליטר, תוספת של 128 ליטרים, עם אפשרות לקבל נפח של עד 1,714 ליטר לאחר קיפול המושבים האחוריים.
המפרט הטכני של פולקסווגן ID.7 טורר דומה לזה של גרסת הסדאן, כאשר גם היא תצויד במנוע אחורי בהספק של 282 כ”ס ו-55 קג”מ ותאפשר בחירה בין סוללות בקיבולת נטו 77 או 86 קוט”ש, עם קצב טעינה מהירה של 175 או 200 קילוואט בהתאמה. טווח הנסיעה המרבי בגרסה בעלת הסוללה הגדולה עליו מצהירה פולקסווגן עומד על 685 ק”מ, קצת פחות מאשר בגרסת הסדאן.
הצגת גרסת הסטיישן של פולקסווגן ID.7 אפשרה להוסיף כמה פיצ’רים מעניינים כמו אפשרות הכהייה אוטומטית לגג השמש הפנורמי, שגדול יותר מידותיו בגרסת הסטיישן, ומערכת תצוגה עילית משופרת.
פולקסווגן ID.7 טורר תחל להימכר באירופה בחודשים הקרובים, אך היא אינה צפויה להגיעה לישראל.