אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
נהיגה ראשונה: פולקסווגן גולף 1.4 ל’
ראשי » מבחני דרכים » נהיגה ראשונה: פולקסווגן גולף 1.4 ל’
פולקסווגן גולף

נהיגה ראשונה: פולקסווגן גולף 1.4 ל’

בדרך כלל פולקסווגן לא מבצעת שינויים גדולים במתיחת פנים לדגם. במקרה של הגולף הם כמעט לא מורגשים, ואיכשהו זה עובד

בן חסון 14/09/2017

פולקסווגן גולף, המכונית שמאז 1973 מכתיבה לכולנו איך צריכה להיראות ולהרגיש משפחתית קומפקטית עברה מתיחת פנים. לנו זה נראה כמו זמן טוב לצאת לכביש עם הגולף המעודכנת כדי לבדוק האם היא עדיין עומדת בראש המחנה, או שהגיל מתחיל לתת את אותותיו.

פולקסווגן גולף
כשאומרים גולף, כמעט באופן אוטומטי ברור איזו מכונית הולכים לפגוש

 

יש לי גולף בחניה

פולקסווגן ידועה בעדכונים העדינים שלה, ובמקרה של הגולף אם הייתי בוחר בגישה העצלנית, הייתי אומר שהפעם באמת שכלום לא השתנה. אבל בגלל שבכל זאת צריך לעבוד פה, אספר לך שיש פגושים חדשים (מאחור אפילו שלבו בפגוש את יציאת המפלט), חישוקי 15 אינץ’ בעיצוב שונה (התקנה מקומית) ויחידות תאורה שעודכנו קלות עם תאורת לד-יום מלפנים ולד מלא מאחור. התוצאה קצת (באמת קצת) יותר עדכנית למראה אבל בגדול, הגולף המחודשת נראית ממש כמו הגולף שלפני מתיחת הפנים. לא שזה רע.


גם בפנים השינויים מינוריים וכוללים מסך מולטימדיה גדול יותר (8 אינץ’), קונסולה מרכזית שנצבעה בשחור במקום זו המוכספת של הדגם הקודם וזהו בערך. החומרים טובים ורכים ברוב המקרים, וההרכבה הדוקה. המרווח מלפנים טוב (למרות קרבה של הקונסולה לרגל ימין של הנהג), והמושבים מציעים תמיכה צידית טובה, אבל הבסיס נמוך וחסרה תמיכה לגב תחתון. מאחור המרווח טוב אך תעלת “אין-הינע” גדולה תפריע לנוסע השלישי. תא המטען יעיל אך יש גדולים ממנו (380 ל’).

פולקסווגן גולף תא נוסעים
גם פה לא השתנה הרבה…

 

גם בכביש היא ממשיכה להיות… גולף

היצע המנועים בארץ לא השתנה, מנועי ה-EVO החדשים יגיעו כנראה רק עם הדור הבא. ועדיין, אפילו כאן (125 כ”ס, 20.4 קג”מ, זו בכל זאת גרסת הבסיס למשפחתית…) פולקסווגן גולף מציעה יחידת הנעה אפקטיבית שעד לא מזמן המתחרות היו יכולות להתקנא בה. המנוע אומנם לא הכי מעודן, מעט רועש וגס בעומס, אבל הוא מציע שפע של כוח בסל”ד נמוך ובמרכז הסקאלה מושך את הגולף קדימה בנחישות. תיבת ה-DSG פועלת כאן בצורה רהוטה מהזכור לנו, אפילו במהירויות נמוכות היא כמעט ולא מתבלבלת.

בשיוט מהיר הגולף מצטיינת עם תחושה נטועה, רמת רעשי רוח ומנוע נמוכה ושיכוך טוב של פני הכביש, וגם בעיר היא עושה עבודה טובה בסך הכל, ולכך בטח עוזרים צמיגים גבוהי פרופיל (195/65). עם זאת, רעשים מכיוון הכביש והגלגלים חודרים לתא באופן מוחשי מדי. במתיחת הפנים הגולף קיבלה בקרת שיוט אדפטיבית, שפועלת היטב בשיוט וגם במהירויות נמוכות, רק שלפעמים היא בולמת בצורה חדה ומורגשת מדי גם כאשר הרכב מלפנים נראה רחוק. המובילאיי (בתוספת תשלום) לא הפסיק להתריע ולצפצף כאשר הגולף לקחה פיקוד (וכאמור, עשתה זאת היטב) על השיוט וסיפקה דוגמה חיה ליתרון של מערכות אקטיביות מקוריות על פני הצפצפה הלאומית שבעיקר עושה רעש.

פולקסווגן גולף

 

בכביש מפותל הגולף ממשיכה להתנהג כמו הגולף שלמדנו להכיר. התנהגות ניטרלית, עם נטיה לתת-היגוי במגבלות ותגובות שלדה מתונות. זוויות הגלגול קיימות אך לא מוגזמות, ההגה מדויק למדי ובעל משקל סביר והבלמים מרשימים עם עוצמת בלימה ראויה ופעולת דוושת לינארית וטובה. בעומס גבוה בכביש גלי או מפותל ריסון המרכב מעט לוקה, אבל בהתחשב ביעודה המשפחתי מתלי הגולף בהחלט מציעים איזון טוב למדי. ולא, בקרת היציבות לא מתנתקת, אין אפילו כפתור שעושה בכאילו.

 

גולף זו גולף
אם קראת עד לפה בטח הבנת שמתיחת הפנים לא שינתה הרבה. רשימת האבזור ואבזור הבטיחות שופרו, אבל בשאר ההיבטים זו אותה פולקסווגן גולף שמוכרת בעיקר לטובה – מכונית מאוזנת שמבצעת כמעט הכל היטב ולא נכשלת בשום תחום. במחיר הנדרש עבורה היום (131,900 שקלים) היא אינה הזולה בקטגוריה, אבל כאשר שאר המרכיבים מסביב איכותיים כמו שלמדנו לצפות מגולף – קל להבין את כוח המשיכה שלה.

נתונים: 1,395 סמ”ק, 125 כ”ס ב-5,000-6,000 סל”ד, 20.4 קג”מ ב-1,500-3,500 סל”ד, 1,302 ק”ג, 13.1 ק”מ/ליטר (במבחן)

פולקסווגן גולף
גולף זו גולף זו גולף…

פולקסווגן פולקסווגן גולף
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד