אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
נהיגה ראשונה: פולקסווגן גולף 1.4 ל’
ראשי » מבחני דרכים » נהיגה ראשונה: פולקסווגן גולף 1.4 ל’
פולקסווגן גולף

נהיגה ראשונה: פולקסווגן גולף 1.4 ל’

בדרך כלל פולקסווגן לא מבצעת שינויים גדולים במתיחת פנים לדגם. במקרה של הגולף הם כמעט לא מורגשים, ואיכשהו זה עובד

בן חסון 14/09/2017

פולקסווגן גולף, המכונית שמאז 1973 מכתיבה לכולנו איך צריכה להיראות ולהרגיש משפחתית קומפקטית עברה מתיחת פנים. לנו זה נראה כמו זמן טוב לצאת לכביש עם הגולף המעודכנת כדי לבדוק האם היא עדיין עומדת בראש המחנה, או שהגיל מתחיל לתת את אותותיו.

פולקסווגן גולף
כשאומרים גולף, כמעט באופן אוטומטי ברור איזו מכונית הולכים לפגוש

 

יש לי גולף בחניה

פולקסווגן ידועה בעדכונים העדינים שלה, ובמקרה של הגולף אם הייתי בוחר בגישה העצלנית, הייתי אומר שהפעם באמת שכלום לא השתנה. אבל בגלל שבכל זאת צריך לעבוד פה, אספר לך שיש פגושים חדשים (מאחור אפילו שלבו בפגוש את יציאת המפלט), חישוקי 15 אינץ’ בעיצוב שונה (התקנה מקומית) ויחידות תאורה שעודכנו קלות עם תאורת לד-יום מלפנים ולד מלא מאחור. התוצאה קצת (באמת קצת) יותר עדכנית למראה אבל בגדול, הגולף המחודשת נראית ממש כמו הגולף שלפני מתיחת הפנים. לא שזה רע.


גם בפנים השינויים מינוריים וכוללים מסך מולטימדיה גדול יותר (8 אינץ’), קונסולה מרכזית שנצבעה בשחור במקום זו המוכספת של הדגם הקודם וזהו בערך. החומרים טובים ורכים ברוב המקרים, וההרכבה הדוקה. המרווח מלפנים טוב (למרות קרבה של הקונסולה לרגל ימין של הנהג), והמושבים מציעים תמיכה צידית טובה, אבל הבסיס נמוך וחסרה תמיכה לגב תחתון. מאחור המרווח טוב אך תעלת “אין-הינע” גדולה תפריע לנוסע השלישי. תא המטען יעיל אך יש גדולים ממנו (380 ל’).

פולקסווגן גולף תא נוסעים
גם פה לא השתנה הרבה…

 

גם בכביש היא ממשיכה להיות… גולף

היצע המנועים בארץ לא השתנה, מנועי ה-EVO החדשים יגיעו כנראה רק עם הדור הבא. ועדיין, אפילו כאן (125 כ”ס, 20.4 קג”מ, זו בכל זאת גרסת הבסיס למשפחתית…) פולקסווגן גולף מציעה יחידת הנעה אפקטיבית שעד לא מזמן המתחרות היו יכולות להתקנא בה. המנוע אומנם לא הכי מעודן, מעט רועש וגס בעומס, אבל הוא מציע שפע של כוח בסל”ד נמוך ובמרכז הסקאלה מושך את הגולף קדימה בנחישות. תיבת ה-DSG פועלת כאן בצורה רהוטה מהזכור לנו, אפילו במהירויות נמוכות היא כמעט ולא מתבלבלת.

בשיוט מהיר הגולף מצטיינת עם תחושה נטועה, רמת רעשי רוח ומנוע נמוכה ושיכוך טוב של פני הכביש, וגם בעיר היא עושה עבודה טובה בסך הכל, ולכך בטח עוזרים צמיגים גבוהי פרופיל (195/65). עם זאת, רעשים מכיוון הכביש והגלגלים חודרים לתא באופן מוחשי מדי. במתיחת הפנים הגולף קיבלה בקרת שיוט אדפטיבית, שפועלת היטב בשיוט וגם במהירויות נמוכות, רק שלפעמים היא בולמת בצורה חדה ומורגשת מדי גם כאשר הרכב מלפנים נראה רחוק. המובילאיי (בתוספת תשלום) לא הפסיק להתריע ולצפצף כאשר הגולף לקחה פיקוד (וכאמור, עשתה זאת היטב) על השיוט וסיפקה דוגמה חיה ליתרון של מערכות אקטיביות מקוריות על פני הצפצפה הלאומית שבעיקר עושה רעש.

פולקסווגן גולף

 

בכביש מפותל הגולף ממשיכה להתנהג כמו הגולף שלמדנו להכיר. התנהגות ניטרלית, עם נטיה לתת-היגוי במגבלות ותגובות שלדה מתונות. זוויות הגלגול קיימות אך לא מוגזמות, ההגה מדויק למדי ובעל משקל סביר והבלמים מרשימים עם עוצמת בלימה ראויה ופעולת דוושת לינארית וטובה. בעומס גבוה בכביש גלי או מפותל ריסון המרכב מעט לוקה, אבל בהתחשב ביעודה המשפחתי מתלי הגולף בהחלט מציעים איזון טוב למדי. ולא, בקרת היציבות לא מתנתקת, אין אפילו כפתור שעושה בכאילו.

 

גולף זו גולף
אם קראת עד לפה בטח הבנת שמתיחת הפנים לא שינתה הרבה. רשימת האבזור ואבזור הבטיחות שופרו, אבל בשאר ההיבטים זו אותה פולקסווגן גולף שמוכרת בעיקר לטובה – מכונית מאוזנת שמבצעת כמעט הכל היטב ולא נכשלת בשום תחום. במחיר הנדרש עבורה היום (131,900 שקלים) היא אינה הזולה בקטגוריה, אבל כאשר שאר המרכיבים מסביב איכותיים כמו שלמדנו לצפות מגולף – קל להבין את כוח המשיכה שלה.

נתונים: 1,395 סמ”ק, 125 כ”ס ב-5,000-6,000 סל”ד, 20.4 קג”מ ב-1,500-3,500 סל”ד, 1,302 ק”ג, 13.1 ק”מ/ליטר (במבחן)

פולקסווגן גולף
גולף זו גולף זו גולף…

פולקסווגן פולקסווגן גולף
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד