אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
עסקת ענק: אליפויות ה-MotoGP וה-WSBK עוברות לבעלות חדשה
ראשי » דו-גלגלי » עסקת ענק: אליפויות ה-MotoGP וה-WSBK עוברות לבעלות חדשה

עסקת ענק: אליפויות ה-MotoGP וה-WSBK עוברות לבעלות חדשה

חברת ליבריטי מדיה רוכשת את הבעלות על קבוצת דורנה המחזיקה בזכויות על אליפויות ה-MotoGP וה-WSBK לפי שווי של 4.2 מיליארד דולר

אופיר דואק 02/04/2024 צלם: יח"צ

עסקת ענק לא שגרתית בעולם הספורט המוטורי. בשבועות האחרונים נפוצו דיווחים על משא ומתן בין חברת ליברטי מדיה, המחזיקה הזכויות על אליפות הפורמולה 1 היוקרתית, לחברת דורנה המחזיקה בזכויות על אליפויות ה-MotoGP וה-WSBK .אתמול ההודעה הרשמית על כך שליברטי רוכשת את דורנה, מה שלמעשה מקנה לה את הזכויות על שתי אליפויות מרוצי האופנועים החשובות ביותר בעולם. ולא, זו לא מתיחה של 1 באפריל.

על פי ההודעה, ליברטי תרכוש 86% מדורנה לפי שווי עצום של 4.2 מיליארד דולר, ובכך תהפוך לבעלת השליטה בדורנה. כפועל יוצא מכך לבעלת הזכויות באליפויות ה-MotoGP, כולל קטגוריות ה-Moto2 ו-Moto3 ואליפות ה-MotoE החדשה לאופנועים חשמליים, זאת לצד אליפות הספורבייק העולמית הכוללת גם את קטגוריות המשנה הסופרספורט ואליפות העולם לנשים.

רכישת הענק מגיע לאחר מספר שנים בהן דורנה לא מצליחה להגדיל את מחדש את החשיפה לשתי סדרות המרוצים, מה שבא לידי ביטוי בכמות הצופים במסלולים ובשידורי הטלוויזיה. מאז נרכשו זכויות ה-WSBK על ידי דורנה לפני כעשור, התעמעמה ההילה של אליפות הסופרבייק שחוסה בצל ה-MotoGP והפכה להיות מפלט עבור רוכבי גרנד פרי שלא מצאו את מקומם או הצליחו להתבלט ב-MotoGP, כמו למשל האלוף הנוכחי אלבארו באוטיסטה.


אליפות ה-MotoGP סובלת מאז הקורונה מירידה בחשיפה ובאחוזי הצפייה גם במדינות חובבות מרוצים כמו בריטניה, כאשר גם הפרישה של ולנטינו רוסי פגע משמעותית בפופולאריות של האליפות שטרם התאוששה מכך ולא הצליחה להצמיח מגה כוכבים פופולאריים דוגמת רוסי, סטונר, לורנזו ומארקז. בדורנה ניסו להגדיל את החשיפה לאליפות על ידי הבאת מרוצי ה-MotoGP למסלולים במדינות חדשות כמו הודו, אינדונזיה ואפילו קזחסטן. עם זאת הגדלת כמות המרוצים, כמו גם הוספת מרוצי הספרינט לא הצליחו להשיג את התוצאה הרצויה וגרמה לרוכבים למחות על העומס והסיכון הנוסף.

מצד שני, בעשור האחרון ליברטי הצליחה להגדיל משמעותית את החשיפה העולמית לאליפות הפורמולה 1, בין היתר עם קפיצה של 80% ברשתות החברתיות. מפתיע בהתחשב בעובדה שמשנה לשנה הופכים מרוצי ה-F1 למשעממים יותר (ויסלחו לנו המעריצים האדוקים) עם עקיפות בודדות ומרוצים שמוכרעים בעצירות התדלוק. בזינוק בחשיפה והגעה לקהלים צעירים התאפשרה בין היתר בזכות שיתוף הפעולה עם נטפליקס שיצרה וקידמה באגרסיביות סדרות דוקומנטריות על הנעשה מאחורי הקלעים באליפות הפורמולה 1.

ההשתלטות של ליברטי על דורנה פותחת עידן חדש עבור צמד אליפויות האופנועים, והוא אמור להתחיל לבוא לידי  ביטוי בעונת 2025. מוקדם עדין לדעת מה הצעדים שיעשו בליברטי כדי להגביר את החשיפה ולממש את השקעת הענק שלהם ברכישה, אבל לאור הצעדים שננקטו בפורמולה 1 לא בטוח שחובבי ה-MotoGP האדוקים ישמחו על כך – ולא רק בגלל ביטול מסורת נערות המטריה – בטח לאור כניסתם של שינויים ותקנות חדשים הצפויים ב-2027. לכך מצטרף גם חשש שההתמקדות ב-MotoGP “תייבש” עוד יותר את אליפות ה-WSBK, שרחוקה מימי הזוהר שלה בשנות ה-90 וה-2000 המוקדמות. לנו רק נותר לקוות שבליברטי יתמקדו קודם כל במרוצים עצמם ורק לאחר מכן הפקות טלוויזיוניות.

MOTOGP WSBK דורנה ליברטי מדיה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד