אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
סקר J.D Power: מסכי המגע מסובכים ומסיחים את תשומת הלב של הנהגים
ראשי » חדשות » סקר J.D Power: מסכי המגע מסובכים ומסיחים את תשומת הלב של הנהגים
מסך מגע

סקר J.D Power: מסכי המגע מסובכים ומסיחים את תשומת הלב של הנהגים

סקר שביעות הרצון השנתי של J.D Power מגלה שמירב התלונות של רוכשי מכוניות חדשות הוא עדין על תפעול מערכת המולטימדיה ומסך המגע. דגמי מותגי היוקרה ממשיכים לסבול מיותר תקלות

אופיר דואק 01/07/2025 צלם: יצרן

בשנים האחרונות התאהבה תעשיית הרכב בפתרון הקל והאלגנטי למראה שבו נפטרים משלל המתגים בתא הנוסעים לטובת ריכוז כמעט כל פעולות התפעול של הרכב בתוך מסך מגע ענקי. זה עוזר ליצרניות הרכב להציג תאי נוסעים נקיים והייטקיים למראה תוך קריצה לדור הסמראטפונים, וגם מוזיל עבורם עליות, אבל הכשלים התכנוניים בהנדסת האנוש ובהסחת תשומת הלב של הנהג  מתחילים לתת את אותתם בביקורות שהולכת וגוברת.

כעת מצטרפת לביקורת גם חברת J.D Power שפרסמה בשבוע שעבר את תוצאות סקר האיכות הראשוני שלה לשנת 2025, שבו נמדדות מספר התקלות והתלונות של בעלי מכוניות חדשות בשלושת החודשים הראשונים לבעלות על המכונית. על פי תוצאות הסקר נרשם שיפור קל בשנה החולפת בכמות התקלות הממוצעת לכל 100 מכוניות, שירדה מ-194 ל-192 תקלות בממוצע.
עם זאת, למרות שיפור קל הקטגוריה בה נרשמו מספק התקלות והתלונות הגבוה ביותר ממשיכה להיות קטגוריית מערכת המולטימדיה בה נרשמו בממוצע 42.6 תקלות לכל 100 מכוניות.

“בעוד הלקוחות מוצאים את מסכי המגע הגדולים מושכים באופן ויזואלי, הפונקציונליות שלהן היא מקור תסכול הולך וגובר”. כך סיכם פרנק הנלי שהוא האחראי הבכיר ב-J.D Power על עריכת הסקר. הנלי מוסיף את מה שכבר ברור והתרענו עליו לא פעם ב”אוברדרייב“: המשתמשים נאלצים להקיש ולהחליק בין מסכים מרובים כדי לגשת לפונקציות מפתח ברכב כמו בקרת אקלים ופתיחת דלתות. שימושים אלו מסובכים מידי ומסיחים את הדעת בזמן נהיגה.” זה המקום לציין שמכוניות סיניות בהן תופעת השתלטות מסכי המגע היא קיצונית יותר לא לוקחות חלק בסקר כיוון שהן לא משווקות בארה”ב, וסביר להניח שהיו מובילות לתוצאות עוד יותר נחרצות.


בסקר בו לקחו חלק השנה כ-93 אלף רוכשי ושוכרי מכוניות חדשות בארה”ב מדגמי 2025 עולים עוד כמה קביעות מעניינות. הראשונה, והלא ממש מפתיעה, היא שברכבי יוקרה נרשמו יותר תקלות בשיעור של 4.2 תקלות יותר בממוצע לכל מכונית. הדבר בא לידי ביטוי גם בטבלת הדירוג של מותגים כאשר באופן מעניין אאודי ממוקמת במקום האחרון עם 269 תקלות לכל 100 רכבים, כשהיא מקדימה במעט את וולוו (258 תקלות) ואינפיניטי (242 תקלות). ממוצע התקלות הוא כאמור 192 לכל 100 רכבים וגם מותגי יוקרה אחרים כמו ב.מ.וו (196), אקיורה (198), קאדילאק (200), לנד רובר (208) ומרצדס (210) ממוקמות מתחת לממוצע הכללי. את התמונה מאזנת במידת מה לקסוס שנמצאת השנה במקום הראשון בסקר עם רק 166 תקלות לכל 100 רכבים ויגואר במקום הרביעי עם 175 תקלות לכל 100 רכבים.

נתון מעניין נוסף הוא שלראשונה מספר התקלות הגבוה ביותר נרשם ברכבים היברידיים נטענים. על פי הסקר ממוצע התקלות ברכבים היברידיים נטענים עומד על 237 תקלות לכל 100 מכוניות לעומת 212 תקלות בממוצע ברכבים חשמליים. לשיפור הזה אחראית בעיקר טסלה שרשמה השנה התקדמות משמעותית, לאחר ששנים קודמות ספגה ביקורות קשות. עם זאת ממוצע התקלות בטסלה הוא עדין מעל הממוצע הכללי ועומד על 200 תקלות לכל 100 רכבים. אגב, לא תופתעו לשמוע שרכבים בעלי מנועי בעיקה פנימית מפגינים יתרון בתחום זה עם 184 תקלות הממוצע.

J.D Power הנדסת אנוש מסך מגע מערכת מולטימדיה סקר אמינות סקר שביעות רצון תקלות ברכב
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד