משפחת דגמי ה-800 של סוזוקי הפכה בשנים המועטות מאז הצגת לאחת החשובות ביותר עבור היצרנית היפנית הנמצאת בתהליך התחדשות מואץ. משפחת ה-800 החולקת מנוע ורכיבים משותפים כוללת את הויסטרום 800 על גרסאותיו השונות, את הנייקד הספורטיבי GSX-8S שאליו הצטרפו לאחרונה צמד דגמי הרטרו GSX-8T ו-GSX-8TT.
בין לבין הוצג בתערוכת מילאנו גם סוזוקי GSX-8R שנועד לתת מענה לקטגוריה הצומחת והפופולארית של אופנועי ספורט שפויים, בביצועים ובעיקר במחיר. בימים אלו נוחת בישראל ה-GSX-8R שינסה להוות אלטרנטיבה למתחרים ובראשם ימאהה R7. ה-8R מתבסס על ה-8S המוכר, ולמשה משמש כגרסה בעלת פרינג מלא וקליפאונים של הנייקד הפופולארי.
כמו יתר בני המשפחה החולקים את הפלטפורמה, גם ה-8R מונע על ידי מנוע הטווין המקבילי בנפח 776 סמ”ק במצויד בפיני טלטלים בזווית של 270 מעלות. המנוע מספק 83 כ”ס שפויים ב-8,500 סל”ד עם מומנט מרבי של 7.9 קג”מ הזמינים ב-6,800 סל”ד, שלטובת מוגבלי הרישיון תוצע גם גרסה מופחתת הספק המותאמת לדרגת רישוי A1.
השינויים ביחס לדגם ה-8S לא מסתכמים רק במראה ובתנוחת הרכיבה, כאשר ה-8R מצויד במתלים משודרגים מתוצרת Showa עם מזלג SFF-BP מתכוונן מלפנים ובולם מתכוונן חלקית מאחור. חבילת האלקטרוניקה של האופנוע כוללת שלושה מצבי רכיבה, מערכת בקרת משיכה עם מספר מצבי התערבות, קוויקשיפטר ומערכת לסיוע בזמן רכיבה בסל”ד נמוך.
מחירו של סוזוקי GAX-8R בישראל עומד על 66 אלף שקלים כולל אגרות רישוי, מחיר הגבוה בכמה אלפי שקלים בודדים ביחס לאחיו נטול הפרינג