אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ספורטיבי במשקל כבד: הארלי דיווידסון מציגה גרסת כביש ממוקדת לפאן אמריקה
ראשי » דו-גלגלי » ספורטיבי במשקל כבד: הארלי דיווידסון מציגה גרסת כביש ממוקדת לפאן אמריקה
פאן אמריקה ST

ספורטיבי במשקל כבד: הארלי דיווידסון מציגה גרסת כביש ממוקדת לפאן אמריקה

אופנוע האדוונצ'ר של הארלי דיווידסון זוכה לגרסת כביש ספורטיבית לכבוד 2025 שתהיה התשובה האמריקאית למולטיסטראדה פייקס פיק

אופיר דואק 29/01/2025 צלם: יצרן

אופנת אופנועי האדוונצ’ר גררה אחריה גם מיצרניות שלא האמנתם שייצרו אי פעם אופנוע גבוה עם נטיה לשטח. הארלי דיווידסון למשל. הארלי הצטרפה לחגיגת האדוונצ’רים עם הפאן אמריקה ב-2018 שבישר על כיוון חדש של היצרנית האמריקאית השמרנית.

בינתיים אופנת האדוונצ’רים המשיכה להתפתח לכיוונים שונים, ואחד מהם הוא של אופנועי אדוונצ’ר ששומרים על תנוחת הרכיבה הגבוהה והשימושיות ברכיבות ארוכות ונשיאת ציוד, אך עם מיקוד ברכיבת כביש ספורטיבית. הדוגמא הבולטת ואולי הטובה ביותר לכך היא דוקאטי מולטיסטראדה פייקס פיק (אם כי גם לב.מ.וו, ק.ט.מ ואפילו בימוטה נציגות משלהן בתת הז’אנר).

לכבוד שנת 2025 גם הארלי דיווידסון מצטרפת לטרנד ספורט אדוונצ’ר. לצד עדכוני הדגמים של השנה החדשה היא חושפת את אחד החידושים העיקרים שלה ל-2025 והוא גרסת ST לפאן אמריקה 1250 שממוקדת יותר בביצועי הכביש.


גרסת ה-ST של הארלי דיווידסון פאן אמריקה מתבססת על דגם הספיישל, אך קל להבחין שהוא מעט ערום יותר. בהארלי הסירו את מגיני הצד של המנוע ואת החיפויים אשר חושפים את הרדיאטור, מה שהופך את האופנוע לצר יותר ומשפר את זווית ההטיה המרבית מ-42 ל-37 מעלות. בנוסף, המשקף הגבוה הוחלף במשקף נמוך, מגיני הידיים נשארו במחסן וישנו מושב רוכב חדש שהוא יחידה אחת, נמוך ב-2 ס”מ מהמושב בספיישל ולא ניתן לכיוונון. את הלוק הספורטיבי משלימים מנוע ושלדה צבועים בשחור.

שינוי מהותי יותר שקיבל פאן אמריקה ST הוא מעבר לחישוקים יצוקים בקוטר של 17 אינץ’ מלפנים ומאחור במקום חישוקי שפיצים עם קוטר של 19 אינץ’ מלפנים. החישוקים עוטים צמיגים ספורטיביים של מישלין כאשר זה האחורי הוא במידה 180/55 במקום 170/60. במקום מערכת המתלים החצי אקטיבית בדגם הספיישל תמצאו בפאן אמריקה ST שילוב של מזלג הפוך מתוצרת Showa בקוטר 47 מ”מ ובולם אחורי סטנדרטי, שניהם עם כיוון עומד קפיץ חשמלי ואפשרויות כיוון מאפייני שיכוך באופן ידני. למתלים מהלך קצר יותר וכיול קשיח יותר לטובת התנהגות ספורטיבית. מערכת הבלימה מגיעה מברמבו וכוללת קאליפרים רדיאלים בעלי 4 בוכנות מלפנים וקאליפר בעל בוכנה אחת מאחור.

מנוע ה-V טווין בנפח 1,250 סמ”ק נותר ללא שינוי מהותי למעט שינויי כיול קלים כשהוא מספק 149 כ”ס המתקבלים ב-8,750 סל”ד (כ”ס אחד פחות) מומנט מרבי של 12.6 קג”מ ב-6,750. במפתיע גם יחסי ההעברה נותרו זהים לדגם הספיישל. עם זאת הביצועים אמורים להיות טיפה יותר נמרצים הודות לכך שה-ST שוקל 12 ק”ג פחות מגרסת הספיישל – 246 ק”ג רטובים.
הארלי דיווידסון תציע את פאן אמריקה ST בשלוש צביעות (שחור, אפור או אדום) כאשר מחירו יהיה זהה לגרסת הספיישל ויתחיל ב-20 אלף דולר בארה”ב.

MY25 Key Features RA1250STMY25 Key Features RA1250STPreview
MY25 Key Features RA1250STMY25 Key Features RA1250STPreview
MY25 Key Features RA1250STMY25 Key Features RA1250STPreview
MY25 Key Features RA1250STMY25 Key Features RA1250STPreview
MY25 Key Features RA1250STMY25 Key Features RA1250STPreview
MY25 Key Features RA1250STMY25 Key Features RA1250STPreview
HD Pan America 1250 ST 06HD Pan America 1250 ST 06Preview
HD Pan America 1250 ST 13HD Pan America 1250 ST 13Preview
HD Pan America 1250 ST 14HD Pan America 1250 ST 14Preview
HD Pan America 1250 ST 01HD Pan America 1250 ST 01Preview
HD Pan America 1250 ST 02HD Pan America 1250 ST 02Preview
HD Pan America 1250 ST 03HD Pan America 1250 ST 03Preview
פאן אמריקה STפאן אמריקה STPreview
HD Pan America 1250 ST 05HD Pan America 1250 ST 05Preview

הארלי הארלי דיווידסון הארלי דיווידסון פאן אמריקה פאן אמריקה 1250 פאן אמריקה 1250 ST פאן אמריקה ST
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד