אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
סטיישן עם חשמל: ב.מ.וו מציגה את סדרה 5 טורינג החדשה
ראשי » חדשות » סטיישן עם חשמל: ב.מ.וו מציגה את סדרה 5 טורינג החדשה
ב.מ.וו סדרה 5

סטיישן עם חשמל: ב.מ.וו מציגה את סדרה 5 טורינג החדשה

ב.מ.וו חושפת את גרסת הסטיישן השימושית של סדרה 5 החדשה שמקדימה את המתחרות מגרמניה ותוצע גם בגרסה חשמלית מלאה

אופיר דואק 08/02/2024 צלם: יצרן

בישראל הפופולאריות של מכוניות סטיישן היא זניחה, אך באירופה כבר עשרות שנים התצורה שימושית מבוקשת מאד, אפילו בקטגוריית מכוניות הסאלון. אחד המכוניות הפופולאריות בז’אנר היא גרסת הסטיישן (המכונה טורינג) של ב.מ.וו סדרה 5 ב.מ.וו, המוצעת מאז הדור השלישי (E34) של הדגם שהוצג בסוף שנות ה-80 ומאז הפך לאמת המידה בקטגוריה.

הדור השמיני של ב.מ.וו סדרה 5 הוצג בשנה שעברה בתצורת סדאן, וכעת כמתבקש חושפת ב.מ.וו גם את גרסת הטורינג שלו. המידות צמחו ביחס לטורינג הקודמת, כאשר הדור החדש ארוך ב-10 ס”מ ועם 506 ס”מ מפגוש לפגוש הוא זהה באורכו לגרסת הסדאן. בסיס הגלגלים עומד על 3 מטרים והבונוס העיקרי מגיע כצפוי בנפח תא המטען, שנפחו עומד על 570 ליטרים עד גובה המושב האחורי, כאשר קיפולו מסוגל להעניק נפח של 1,700 ליטרים. בכל מקרה, לטעמנו גרסת הטורינג נראית טובה בהרבה מגרסת הסדאן, וגם מצליחה להסוות, לפחות בתמונות, את העובדה שסדרה 5 הנוכחית צמחה למידות של סדרה 7 מלפני עשור.

ב.מ.וו סדרה 5 החדשה מוצעת גם בגרסה חשמלית מלאה המכונה i5, וגרסת הטורינג החדשה תוצע גם היא עם הנעה חשמלית מלאה תחת השם i5 טורינג. בכך ב.מ.וו מקדימה את מתחרותיה הישירות אאודי ומרצדס שלא מציעות נכון לעתה גרסאות סטיישן חשמליות לדגמי הסאלון שלהם (מרצדס EQE מוצעת רק במרכב סדאן, ואילו אאודי A6 איטרון טרם הוצגה). למעשה דגמי סטיישן חשמליים לא ממש קיימים כיום גם בקטגוריות גודל ומחיר נמוכות יותר, כך שלפחות בינתיים מציעה ב.מ.וו אלטרנטיבה ייחודית בסגמנט, ולא רק בו.


ב.מ.וו i5 טורינג תוצע בשתי תצורות הנעה זהות לאלו שב-i5 סדאן: גרסת הנעה אחורית עם מנוע אחורי בהספק של 340 כ”ס וטווח נסיעה מרבי של 560 ק”מ. מעליה תוצע גרסת הנעה כפולה עם צמד מנועים חמשליים בהספק משולב של 601 כ”ס הנושאת את סמל חטיבת M ומתאפיינת בעיצוב וכיול שלדה ספורטיבי יותר, מאיצה ל-100 קמ”ש ב-3.9 שניות אך מסתפקת בטווח נסיעה מרבי של 506 ק”מ.

מי שיעדיף את סדרה 5 טורינג יוכל לקבל אותה בשלב ראשון רק עם מנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטר המספק 197 כ”ס בעל תגבור היברידי קל, עם הנעה אחורית או כפולה. בקיץ הקרוב יתווסף להיצע מנוע טורבו דיזל שישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר המספק 299 כ”ס ותגבור היברידי קל, רק עם הנעה כפולה. בשני המקרים התגבור ההיברידי הכל מעניק תוספת של 18 כ”ס בעת הצורך.
רוצים סדרה 5 טורינג עם מנוע בנזין? גרסה כזו תופיע גם היא רק בקיץ הקרוב ותהיה למעשה גרסת פלאג אין היברידית עם הספק משולב של 299 כ”ס וטווח נסיעה חשמלי של עד 89 ק”מ.

דגמי ה-i5 וגרסת הפלאג אין יגיעו אם מתלי אוויר בעלי איזון אוטומטי מאחור. יתר הגרסאות יגיעו עם מתלים סטנדרטיים, אך ניתן יהיה לציידם במתלים אדפטיביים או במתלי M בכיול ספורטיבי. אל רשימת האופציות כוללת גם חבילת M עם מערכת בלימה משודרגת, היגוי אקטיבי ומוטות מייצבים אקטיביים שאמורים לספק את הפן הספורטיבי לצד הפן השימושי של הטורינג. מי שירצה יותר מזה יצטרך לחכות ל-M5 החדשה שצפויה להיות מוצעת גם בגרסת טורינג, באירופה כמובן. בישראל כאמור סטיישנים הם למרבה הצער תצורת מרכב שמקבלים רק בליסינג.

BMW 5 Series Turing 09BMW 5 Series Turing 09Preview
BMW 5 Series Turing 06BMW 5 Series Turing 06Preview
BMW 5 Series Turing 08BMW 5 Series Turing 08Preview
BMW 5 Series Turing 05BMW 5 Series Turing 05Preview
BMW 5 Series Turing 07BMW 5 Series Turing 07Preview
BMW 5 Series Turing 12BMW 5 Series Turing 12Preview
ב.מ.וו סדרה 5ב.מ.וו סדרה 5Preview
Fabian Kirchbauer PhotographyFabian Kirchbauer PhotographyPreview
Fabian Kirchbauer PhotographyFabian Kirchbauer PhotographyPreview
Fabian Kirchbauer PhotographyFabian Kirchbauer PhotographyPreview
Fabian Kirchbauer PhotographyFabian Kirchbauer PhotographyPreview
Fabian Kirchbauer PhotographyFabian Kirchbauer PhotographyPreview
BMW 5 Series Turing 19BMW 5 Series Turing 19Preview
Fabian Kirchbauer PhotographyFabian Kirchbauer PhotographyPreview
Fabian Kirchbauer PhotographyFabian Kirchbauer PhotographyPreview
Fabian Kirchbauer PhotographyFabian Kirchbauer PhotographyPreview
BMW 5 Series Turing 10BMW 5 Series Turing 10Preview
BMW 5 Series Turing 11BMW 5 Series Turing 11Preview
BMW 5 Series Turing 13BMW 5 Series Turing 13Preview
BMW 5 Series Turing 14BMW 5 Series Turing 14Preview
Fabian Kirchbauer PhotographyFabian Kirchbauer PhotographyPreview
Fabian Kirchbauer PhotographyFabian Kirchbauer PhotographyPreview
Fabian Kirchbauer PhotographyFabian Kirchbauer PhotographyPreview
BMW 5 Series Turing 02BMW 5 Series Turing 02Preview
BMW 5 Series Turing 03BMW 5 Series Turing 03Preview

i5 טורינג ב.מ.וו ב.מ.וו סדרה 5 ס.מ.וו סדרה 5 טורינג סדרה 5 טורינג
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד