אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
סוזוקי וי-סטרום 650 (ארוך-טווח): הרצה
ראשי » מבחני דרכים » סוזוקי וי-סטרום 650 (ארוך-טווח): הרצה
סוזוקי וי-סטרום

סוזוקי וי-סטרום 650 (ארוך-טווח): הרצה

אחד האופנועים הנכונים ביותר לישראל נוחת אצלנו למבחן בן שישה חודשים. אבל קודם כל, הרצה

אריאל אלסיבוני 09/02/2018

אופנוע: סוזוקי וי-סטרום 650  על השעון: 126 ק”מ צריכת דלק: 24 ק”מ/ל’ אירועים מיוחדים: שלוליות ענק עלויות אחזקה: 0 שקלים שורה תחתונה: יכולת אמפיבית מוכחת

סוזוקי וי-סטורם 650 מגיע למבחן ארוך טווח אבל ברור לי עוד לפני שקבלתי את המפתח, שלא יהיה על מה לספר כאן. יש איזה חצי מליון אופנועים של סוזוקי שמסתובבים בעולם עם מנוע ה-V הזה. כולם חולקים את אותו הבסיס בגדול, וכולם מראים אמינות מופלגת.

אז מכאן לא יבוא מספיק תוכן בשביל למלא את הכתבות הקרובות על חיינו המשותפים. אני לא צופה מנועים מפוצצים, תיבות מפורקות או שאר כשלים מכאניים. מה יהיה? בעיה.

סוזוקי וי-סטרום
סוזוקי שינו בדור הזה את ניתוב מערכת הפליטה. הי דוד – יורו 4

 


אז סוזוקי וי-סטרום חדש לחלוטין מגיע אלינו. הנה המפתחות. רגע לפני, מבקשים ממני לבצע לו הרצה לפי הספר. אז זו סיבה טובה לפתוח את ספר הרכב ולראות מה הן הנחיות ההרצה. אני צריך גם לגלות איך מכוונים את השעון, אבל זה כבר סיפור אחר.

לפי ספר היצרן צריך להריץ את האופנוע באופן שיתואר מיד. 800 ק”מ ראשונים ברכיבה בעומס עדין ומשתנה מבלי להעמיס עליו יותר מדי ובאופן רצוף. גם לעבור את ה-5,000 סל”ד אסור. כשמגיעים ל-800 ק”מ אפשר להמשיך באותו אופן כשמגבלת הסל”ד עולה ל-7,500. ב-1000 ק”מ נכנסים לטיפול וזהו.

סוזוקי וי-סטרום
הלכות הרצה. ספר רכב, פרק ד’

 

אה, לא. סוזוקי מבקשים להמשיך לא להעמיס על האופנוע ולא לחצות את קו ה-7,500 סל”ד עד ל-1,600 ק”מ. וגם אז מבקשים לא לחצות את קו ה-10,000 סל”ד. כן בטח.

אני לא מאמין בהרצות, לא כאלו בכל אופן. מכונות של היום הן לא מכונות של לפני שלושה עשורים. הדיוק בייצור במוצרים מודרניים לא מחייב הרצה ארוכה כל-כך. אם זה היה האופנוע הפרטי שלי, הוא היה מקבל 200-300 ק”מ בעומס משתנה, כולל סל”ד גבוה. הייתי מקפיד לא להגיע לעומס קבוע ומונוטוני. לתת לו לשחק על כל טווח הסל”ד. גם הבלמים, מתלים ועוד חלקים שצריכים “להתיישב” יעשו זאת אחרי מרחק כזה. לא צריך להגזים.

סוזוקי וי-סטרום
כשאנחנו אומרים קל לתפעול אנחנו מתכוונים לזה…

 

אבל זה לא האופנוע שלי. ולכן אני נצמד להגדרות ההרצה. זאת אומרת אצמד להוראות ההרצה עד לטיפול 1,000. משם אני לא הולך לרחם על סוזוקי וי-סטרום הזה והוא יחיה את רוב חייו בסגנון אלסיבוני המוכר. או על המנתק, או בבלימה מלאה, החלקות והרמות גלגל כמה שאפשר, העברות הילוכים בלי קלאץ’ ובכלל כל מה שמוציא את המיץ לחלקים מכאניים.

אז בינתיים יש לו חיים קלים. מאוד. ההרצה הזו לא מהנה במיוחד. ועל הכביש המהיר בכלל מבאסת. הילוך שישי ב-5,000 סל”ד נותן כ-110 קמ”ש. ואתה לא יכול להיות עם גז קבוע בהרצה. אז סוזוקי וי-סטורם הצהוב שלנו יורד ל-90 קמ”ש, ואז עולה שוב ל-110 קמ”ש. מאט פה ומוריד הילוך שם, רק בשביל להאיץ שוב, לרגע, למהירות השיוט המוגבלת.

סוזוקי וי-סטרום
יש בקרת משיכה, אבל עם תפעול מצערת עדין בהרצה לא היה לה שימוש. גם בגשם

 

ואם כבר מדברים על שיוט, סוזוקי וי-סטרום נחת אלינו בתוך מזג אוויר סוער. סוער מאוד. הוצאתי אותו לסיבוב בתל-אביב והוא היה שמח. חשב שנחת באיטליה, ישר לוונציה. ברוב שמחתו הוא דילג אל מרכז האגמים שצצו בכל פינה בעיר. מרטיב אותו ואותי עד הגבות. הוא כמובן לא פספס פעימה. אני, לעומת זאת, לא מפסיק להשתעל כבר שבועיים.

בתוך החוויות הראשוניות האלו, אני מתחיל להבין את גודל הפוטנציאל ואת המשיכה שיש באופנוע הזה. את הוורסטיליות. גם עם מגבלות ההרצה הוא כבר מראה את ההתנהגות הנפלאה, הנוחות המשובחת (גם למורכבת) ואת היכולת לתת מענה טוב ומעלה לכל דרישה. תלונות בינתיים? מערכת הבלימה מרגישה קצת חלשה מדי. אולי יחסי החברות בין הרפידות לדיסקים עדיין לא מושלמים. אני גם לא מת על האגזוז החשוף למטה, למרות שבינתיים כל המדרכות עברו תחתיו בשלום.

סוזוקי וי-סטרום
מותניים צרות, עניין אפנתי

 

אפשר להבין שעם כל הרוך, החום והעדינות שמקבל האופנוע הזה במהלך ההרצה, צריכת הדלק נמוכה מאוד. היא עומדת כרגע על 24.7 ק”מ/ל’. יש יתרונות להרצה מוקפדת כנראה.

מעבר לזה סוזוקי וי-סטורם מפגין את הידידותיות שלו כבר מהנפת הרגל הראשונה. אין שום פרק הסתגלות לאופנוע הזה. אתה עולה עליו וזה כאילו אתם מכירים כבר שנים. יש לא מעט שינויים שחווה הדור הזה בשביל לשפר עוד יותר את ההרגשה הזו, ואנחנו נסרוק אותן בהרחבה בדיווחים הקרובים.  רק תנו לגמור עם ההרצה הזו קודם.

650 וי-סטרום סוזוקי וי-סטרום DL650
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד