אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
סדנת ברטונה חוזרת לתחיה עם מכונית על חדשה
ראשי » חדשות » סדנת ברטונה חוזרת לתחיה עם מכונית על חדשה

סדנת ברטונה חוזרת לתחיה עם מכונית על חדשה

סדנת העיצוב המהוללת שאחראית לכמה מהמכוניות היפות ביותר בכל הזמנים חוגגת 110 שנים ומתכננת קאמבק עם מכונית על חדשה

אופיר דואק 26/11/2022

זוכרים את ברטונה? סדנת העיצוב המהוללת מטורינו שאחראית לכמה מהעיצובים הגדולים של תעשיית הרכב בכל הזמנים פשטה את הרגל בשנת 2014 ונראה שסופה היה להיעלם בדפי ההיסטוריה. אלא שבימים אלו מתגבש קאמבק של הסדנה לאחר שהזכויות על השם המיתולוגי התגלגל לבעלותם של האחים ריצ’י שהחליטו להקים את הסדנה לתחיה.

בעמוד האינסטגרם של ברטונה שנפתח לפני מספר שבועות פרסמה הסדנה שהיא חוזרת לפעילות, ולרגל המאורע שמתרגש באופן סמלי לצד ציון 110 שנים להיווסדה תציג החברה מכונית על חדשה.
מלבד מספק תמונות מוצללות לא ידועים פרטים על המכונית המתוכננת ומתי היא צפויה להיות מוצגת, אבל ניתן להעריך על פיהן שמדובר במכונית בעלת מנוע מרכזי וקווי גוף חטובים להפליא.

סדנת ברטונה הוקמה בשנת 1912 על ידי ג’יובאני ברטונה ועסקה בתיחלה בייצור כרכרות עד שתוך זמן קצר עברה לעסוק בייצור מכוניות. את תהילתה החלה להשיג לאחר מלחמת העולם השניה כאשר בנו של ג’יובאני ג’וזפה “נוצ’יו” נטל את המושכות והפך את הסדנה לאחת המובילות העיצוביות של תעשיית הרכב.


הסטודיו של ברטונה סיפק שירותי עיצוב למיטב התוצרת של תעשיית הרכב האיטלקית, אבל גם עבד לא מעט עם יצרנים אחרים ובראשם סיטרואן. תחת הסטודיו צמחו גם מעצבים כישרוניים נוספים, הבולט בהם הוא מרצ’לו גאנדיני שעיצב את הלמבורגיני קונטאש האייקונית.

במהלך השנים היה אחראי ברטונה על עיצוב כמה מהמכוניות היפות ביותר שנוצרו אי פעם בהן למבורגיני מיורה, לנצ’יה סטראטוס, אלפא רומיאו ג’וליה ספרינט וסדרת מכוניות הקונפסט BAT, פיאט X1/9 ודינו קופה ועוד רבות.
בנוסף, הסדנה הייתה אחראית גם על ייצור גרסאות מיוחדות של דגמים שעיצבה בן מספר דורות של אופל קדט/אסטרה קבריו, פיאט ריתמו קבריו.

ברטונה מכונית על
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד