אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
נפרדנו כך: הונדה NSX האחרונה ירדה מפס הייצור
ראשי » חדשות » נפרדנו כך: הונדה NSX האחרונה ירדה מפס הייצור
הונדה NSX

נפרדנו כך: הונדה NSX האחרונה ירדה מפס הייצור

שמונה שנים לאחר הצגתה מכונית העל ההיברידית הייחודית של הונדה מגיעה לסוף דרכה. מחליפה לא נראית באופק, ואולי טוב שכך

אופיר דואק 24/11/2022

 

בשבוע שעבר בטקס צנוע התגלגלה מפס הייצור במפעל אקיורה באוהיו היחידה האחרונה בהחלט של הונדה/אקיורה NSX. כמעט שכחנו מקיומה, אבל הדור השני של מכונית העל של הונדה נמצא איתנו מאז שנת 2016 ואחרי שנים של דשדוש החליטו בחברה שזה הזמן להיפרד.

הונדה NSX הוצגה בשנת 1990 וחוללה סנסציה כאשר הוכיחה שהיפנים מסוגלים לשחק במגרש של מכוניות העל מאיטליה עם מנוע מרכזי, שלדת אלומיניום ועיצוב מוקפד.גם גלי ההצלחה של הונדה ואירטון סנה בפורמולה 1 עשו את שלהם, ולמרות שלא נמכרה כמו סוויק ה-NSX נמכרה במשך 15 שנים והצליחה להפוך לאייקון. הדור השני עתיר הטכנולוגיה שהוצג בשנת 2016 לא הצליח לשחזר את האפקט של המקור, וגם הצלחות על המסלול של גרסת ה-GT3 לא הצליחו למנף את ה-NSX מעבר לרמת מקדמת התדמית באולמות התצוגה.

 


 

הדור השני של הונדה NSX הציג מערכת הנעה חדשנית לתקופתה המשלבת בין מנוע V6 כפול מגדשים בנפח 3.5 ליטר לבין שלושה מנועים חשמליים. אחד מהם מחובר למנוע ומניע את הגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת תשעה יחסי העברה, כשהשנים האחרים מניעים את הגלגלים הקדמיים כל אחד בנפרד ויוצרים מערכת הנעה כפולה עם חלוקת כוח משתנה לא רק לפנים/אחור אלה גם ימין/שמאל. כמו ה-NSX המקורית, גם הדור השני עשה שימוש בשלדת מונוקוק עשויה אלומיניום ומתלים עשויים אלומיניום.

כל העושר הטכנולוגי הזה הביא לכך שה-NSX הייתה מכונית יקרה למדי וכאשר הוצגה הוצמד לה תג מחיר התחלתי של 156 אלף דולר, כמחירה של אאודי R8 V10 וכמעט 100 אלף דולר פחות מלמבורגיני הורקאן ופרארי 458 של התקופה. למרות זאת, רוב האנשים חשבו שזה יותר מידי כסף בשביל הונדה (או אקיורה), בפרט שגם העיצוב האנמי היחסית לא ממש עשה רושם. במילים אחרות, מי שרושם צ’ק של 150 אלף דולר על מכונית על רוצה שידעו שהוא נוסע במכונית על ורוצה את הסמל הנכון.

 

הדור השני של הונדה NSX נמכר בעצלתיים בכמות של כמה מאות יחידות בשנה, זכה למתיחת פנים קלה בשנת 2019 ואז הגיע משבר הקורונה וההאטה הכלכלית בעקבותיו שלא השאירו ל-NSX סיכוי, בפרט לאור מצבה הלא מזהיר של הונדה. לפני שנה הציגה הונדה את מהדורת Type S שיועדה להיות אקורד הסיום של ה-NSX עם יצור של 350 יחידות אחרונות בהחלט, רובן תחת סמל אקיורה עבור השוק האמריקאי.

Type S הביאה איתה תגבור למנוע ה-V6 המוגדש שהספקו עלה ל-520 כ”ס, כשההספק המשולב עם צמד המנועים החשמליים עלה ל-600 כ”ס. ה-Type S קיבלה גם סוללות משופרות ששיפרו את זמינות הסיוע של המנועים החשמליים, בלמים משופרים ושינויי עיצוב קלים.

כאמור, ה-NSX Type S מספר 350 התגלגלה מפס הייצור באוהיו בשבוע שעבר, כשהיא מפנה את המקום וכוח האדם לייצור גרסת ה-Type S של אקיורה TLX הסאלונית. לא ממש תחליף באותו רף ביצועים וטכנולוגיה, אבל לפחות מדובר בדגם שמשאיר את הונדה/אקיורה במגרש של המכוניות הספורטיביות. מי יודע, אולי ה-NSX תעשה קאמבק בעתיד עם הנעה חשמלית. במחשבה שניה, אולי עדיף שנישאר עם התשוקה וזיכרונות הילדות מה-NSX משנות ה-90′.

אקיורה NSX הונדה הונדה NSX
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד