אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ניסאן GTR – הנה 7 דברים שלא ידעת עליה
ראשי » חדשות » ניסאן GTR – הנה 7 דברים שלא ידעת עליה
ניסאן GT-R

ניסאן GTR – הנה 7 דברים שלא ידעת עליה

הדור העדכני של ניסאן GT-R נוחת בישראל, הזדמנות טובה להיזכר בכמה עובדות

אריאל אלסיבוני 02/01/2017

1. ניסאן GTR

כן, הדור האחרון של גודזילה כאן והוא יימכר אצלנו ב-880,000 שקלים, הגרסה הנמכרת בישראל היא הבלאק אדישן שמציעה בין השאר גימור מט, נגיעות סיבי פחם וכמובן בלמים של ברמבו, מושבים של ריקארו, מיתלים אדפטיבים של בילשטיין ועוד שמות שחובבי רכב אוהבים.

 


2. גודזילה

מי שהעניק את הכינוי גודזילה לסקייליין R32, סבתה של ה-R35 הנוכחית, הם האוסטרלים. אחרי שהסקייליין נצחה 29 מירוצים מתוך 29 מירוצים אליה זינקה באליפות הטורינג היפנית, היא הגיעה גם למירוצי מכוניות הסאלון באוסטרליה. גם שם היא כמובן נצחה כל דבר שזז (בעיקר את הסיירה קוזוורת’ ששלטה באיזור) והעיתונות האוסטרלית נתנה לה את הכינוי גודזילה – המפלצת מיפן. שווה להקדיש כמה דקות לסרט הזה בשביל להבין את האימפקט שהיה למכונית הזו.

 

3. פורשה 959

ההשראה של מתכנני הסקייליין R32 GTR היתה הפורשה 959 הסופר-טכנולוגית. קווי דמיון? מנוע כפול-טורבו והנעה כפולה. מה שונה? המחיר ומיקום המנוע והניסאן הוסיפה תופינים משלה. היום, הדור הנוכחי מציע 570 כ”ס, תאוצה למאה ב-2.7 שניות ומהירות מירבית של 315 קמ”ש – אין הרבה מכוניות של פורשה שיכולות להציע נתונים כאלו. רגע, חוץ מה-918 אין בכלל מכוניות של פורשה שיכולות להציע נתונים כאלו…

 

4. מערכת פליטה קלה, רועשת ויקרה

מערכת הפליטה של ה-R35 עשויה טיטניום. כן, מהסעפות כל הדרך עד לסופיות המפלט (כל הארבע…) טיטניום. אתה יכול לתאר לעצמך שזו לא מתכת זולה במיוחד, מה שבטוח הופך את מערכת הפליטה הזו ליקרה למדי. ניסאן לא מספרים כמה היא עולה, או כמה היא שוקלת אבל הם כן, מספרים שהדור החדש נשמע טוב בהרבה מהקודם. אבל זה כבר לא קשור לטיטניום, אלא לשסתום מיוחד שנפתח בתזמון הנכון, במערכת הפליטה ועוזר לה להפיק את הצלילים הנכונים.

ניסאן GT-R
מערכת פליטה מטטניום. קלה, יקרה ורועשת

 

5. אזור כחול אזור אדום

לפי מה שמספרים המתכננים של ניסאן GTR, אפשר להבין שזו מכונית עם שני אזורים. אזור ה-GT הוא האיזור הכחול. לא, לא כחול כזה, הכוונה היא למשהו נינוח יותר, נוח, החלק שהוא גרנד-טורר במכונית הזו. האיזור השני, הוא האזור האדום שמייצגת ה-R. אדום זה דם, R זה מירוצים ולא צריך להרחיב בעניין הזה. אז אפשר להבין שמבחינת ניסאן המכונית הזו נעה בין האזורים הכחולים לאדומים. ולפיהם הדור הנוכחי מאזן בצורה טובה יותר, בין שני העולמות האלו, יותר מתמיד.

ניסאן GT-R
הגרסה העדכנית אמורה להיות כחולה לא פחות מאדומה

 

6. הנורדשלייפה

הדור האחרון של הסקיילין, סליחה GTR מחזיק בהקפה המהירה ביותר לרכב ארבע מושבי מסביב לנורבורגרינג. 7:19 דקות להקפה. וזה לא שיש מישהי צמודה אליה מאחור. למעשה אם מסתכלים על 38 ההקפות המהירות ביותר של רכבים סדרתיים מסביב לרינג – גודזילה היא היחידה שם עם ארבעה מושבים. ד”א גרסת הניסמו קבעה זמן רישמי של 7:08 דקות מסביב לגהינום הירוק, הזמן המדורג שלישי היום, אחרי הפורשה 918 והלמבורגיני אוונטדור SV.

 

7. טאקומי

מה זה טאקומי? זה לא מה, זה מי. טאקומי הוא מהנדס בונה מנועים, עם 30 שנות וותק מאחוריו. הוא אמור להרגיש ולמדוד דברים שמכונות לא יכולות. יש חמישה טאקומי בניסאן, וכל טאקומי בונה בידיים מנוע אחד, מתחילתו ועד סופו בחדר עם טמפרטורה מפוקחת, לפני שהוא עובר למנוע הבא. הטאקומי הם אלו שמגבילים למעשה את מכסת הייצור של הניסאן הזו, אבל אף אחד לא באמת מתלונן.

ניסאן GT-R
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד