אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ניסאן GTR – הנה 7 דברים שלא ידעת עליה
ראשי » חדשות » ניסאן GTR – הנה 7 דברים שלא ידעת עליה
ניסאן GT-R

ניסאן GTR – הנה 7 דברים שלא ידעת עליה

הדור העדכני של ניסאן GT-R נוחת בישראל, הזדמנות טובה להיזכר בכמה עובדות

אריאל אלסיבוני 02/01/2017

1. ניסאן GTR

כן, הדור האחרון של גודזילה כאן והוא יימכר אצלנו ב-880,000 שקלים, הגרסה הנמכרת בישראל היא הבלאק אדישן שמציעה בין השאר גימור מט, נגיעות סיבי פחם וכמובן בלמים של ברמבו, מושבים של ריקארו, מיתלים אדפטיבים של בילשטיין ועוד שמות שחובבי רכב אוהבים.

 


2. גודזילה

מי שהעניק את הכינוי גודזילה לסקייליין R32, סבתה של ה-R35 הנוכחית, הם האוסטרלים. אחרי שהסקייליין נצחה 29 מירוצים מתוך 29 מירוצים אליה זינקה באליפות הטורינג היפנית, היא הגיעה גם למירוצי מכוניות הסאלון באוסטרליה. גם שם היא כמובן נצחה כל דבר שזז (בעיקר את הסיירה קוזוורת’ ששלטה באיזור) והעיתונות האוסטרלית נתנה לה את הכינוי גודזילה – המפלצת מיפן. שווה להקדיש כמה דקות לסרט הזה בשביל להבין את האימפקט שהיה למכונית הזו.

 

3. פורשה 959

ההשראה של מתכנני הסקייליין R32 GTR היתה הפורשה 959 הסופר-טכנולוגית. קווי דמיון? מנוע כפול-טורבו והנעה כפולה. מה שונה? המחיר ומיקום המנוע והניסאן הוסיפה תופינים משלה. היום, הדור הנוכחי מציע 570 כ”ס, תאוצה למאה ב-2.7 שניות ומהירות מירבית של 315 קמ”ש – אין הרבה מכוניות של פורשה שיכולות להציע נתונים כאלו. רגע, חוץ מה-918 אין בכלל מכוניות של פורשה שיכולות להציע נתונים כאלו…

 

4. מערכת פליטה קלה, רועשת ויקרה

מערכת הפליטה של ה-R35 עשויה טיטניום. כן, מהסעפות כל הדרך עד לסופיות המפלט (כל הארבע…) טיטניום. אתה יכול לתאר לעצמך שזו לא מתכת זולה במיוחד, מה שבטוח הופך את מערכת הפליטה הזו ליקרה למדי. ניסאן לא מספרים כמה היא עולה, או כמה היא שוקלת אבל הם כן, מספרים שהדור החדש נשמע טוב בהרבה מהקודם. אבל זה כבר לא קשור לטיטניום, אלא לשסתום מיוחד שנפתח בתזמון הנכון, במערכת הפליטה ועוזר לה להפיק את הצלילים הנכונים.

ניסאן GT-R
מערכת פליטה מטטניום. קלה, יקרה ורועשת

 

5. אזור כחול אזור אדום

לפי מה שמספרים המתכננים של ניסאן GTR, אפשר להבין שזו מכונית עם שני אזורים. אזור ה-GT הוא האיזור הכחול. לא, לא כחול כזה, הכוונה היא למשהו נינוח יותר, נוח, החלק שהוא גרנד-טורר במכונית הזו. האיזור השני, הוא האזור האדום שמייצגת ה-R. אדום זה דם, R זה מירוצים ולא צריך להרחיב בעניין הזה. אז אפשר להבין שמבחינת ניסאן המכונית הזו נעה בין האזורים הכחולים לאדומים. ולפיהם הדור הנוכחי מאזן בצורה טובה יותר, בין שני העולמות האלו, יותר מתמיד.

ניסאן GT-R
הגרסה העדכנית אמורה להיות כחולה לא פחות מאדומה

 

6. הנורדשלייפה

הדור האחרון של הסקיילין, סליחה GTR מחזיק בהקפה המהירה ביותר לרכב ארבע מושבי מסביב לנורבורגרינג. 7:19 דקות להקפה. וזה לא שיש מישהי צמודה אליה מאחור. למעשה אם מסתכלים על 38 ההקפות המהירות ביותר של רכבים סדרתיים מסביב לרינג – גודזילה היא היחידה שם עם ארבעה מושבים. ד”א גרסת הניסמו קבעה זמן רישמי של 7:08 דקות מסביב לגהינום הירוק, הזמן המדורג שלישי היום, אחרי הפורשה 918 והלמבורגיני אוונטדור SV.

 

7. טאקומי

מה זה טאקומי? זה לא מה, זה מי. טאקומי הוא מהנדס בונה מנועים, עם 30 שנות וותק מאחוריו. הוא אמור להרגיש ולמדוד דברים שמכונות לא יכולות. יש חמישה טאקומי בניסאן, וכל טאקומי בונה בידיים מנוע אחד, מתחילתו ועד סופו בחדר עם טמפרטורה מפוקחת, לפני שהוא עובר למנוע הבא. הטאקומי הם אלו שמגבילים למעשה את מכסת הייצור של הניסאן הזו, אבל אף אחד לא באמת מתלונן.

ניסאן GT-R
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטסות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

ג’נסיס GV80 קופה ו-G80 מקבלות גרסאות כניסה חדשות

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

שרירים ומסכים: ג’נסיס GV70 המחודש בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

החל מ-295 אלף שקלים: ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה המחודשת בישראל

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אריסטוקרטיה עתידנית: העתיד החשמלי על פי בנטלי EXP 15

אריסטוקרטיה עתידנית: העתיד החשמלי על פי בנטלי EXP 15

בייבי איוניק בדרך: יונדאי איוניק 2 יוצג בתערוכת מינכן

בייבי איוניק בדרך: יונדאי איוניק 2 יוצג בתערוכת מינכן

עוד יוקרה מסין:  אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

עוד יוקרה מסין: אוואטר יוצאת לדרך בישראל עם קרוסאובר חשמלי

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

פיאט 500 חוזרת לפשטות עם מנוע בנזין וגיר ידני

על המסלול: אאודי RS3 אחת ושני סוגי גומי

על המסלול: אאודי RS3 אחת ושני סוגי גומי

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

הכתר חוזר לב.מ.וו: M2 CS היא הקומפקטית המהירה ביותר בנורבורגרינג

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

טווין בסגנון רטרו: סוזוקי חושפת GSX 8T ו-GSX 8TT

זיקר מול אקספנג: הקרוסאובר החשמלי זיקר 7X הושק בישראל

זיקר מול אקספנג: הקרוסאובר החשמלי זיקר 7X הושק בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד