1. ניסאן GTR
כן, הדור האחרון של גודזילה כאן והוא יימכר אצלנו ב-880,000 שקלים, הגרסה הנמכרת בישראל היא הבלאק אדישן שמציעה בין השאר גימור מט, נגיעות סיבי פחם וכמובן בלמים של ברמבו, מושבים של ריקארו, מיתלים אדפטיבים של בילשטיין ועוד שמות שחובבי רכב אוהבים.
2. גודזילה
מי שהעניק את הכינוי גודזילה לסקייליין R32, סבתה של ה-R35 הנוכחית, הם האוסטרלים. אחרי שהסקייליין נצחה 29 מירוצים מתוך 29 מירוצים אליה זינקה באליפות הטורינג היפנית, היא הגיעה גם למירוצי מכוניות הסאלון באוסטרליה. גם שם היא כמובן נצחה כל דבר שזז (בעיקר את הסיירה קוזוורת’ ששלטה באיזור) והעיתונות האוסטרלית נתנה לה את הכינוי גודזילה – המפלצת מיפן. שווה להקדיש כמה דקות לסרט הזה בשביל להבין את האימפקט שהיה למכונית הזו.
3. פורשה 959
ההשראה של מתכנני הסקייליין R32 GTR היתה הפורשה 959 הסופר-טכנולוגית. קווי דמיון? מנוע כפול-טורבו והנעה כפולה. מה שונה? המחיר ומיקום המנוע והניסאן הוסיפה תופינים משלה. היום, הדור הנוכחי מציע 570 כ”ס, תאוצה למאה ב-2.7 שניות ומהירות מירבית של 315 קמ”ש – אין הרבה מכוניות של פורשה שיכולות להציע נתונים כאלו. רגע, חוץ מה-918 אין בכלל מכוניות של פורשה שיכולות להציע נתונים כאלו…
4. מערכת פליטה קלה, רועשת ויקרה
מערכת הפליטה של ה-R35 עשויה טיטניום. כן, מהסעפות כל הדרך עד לסופיות המפלט (כל הארבע…) טיטניום. אתה יכול לתאר לעצמך שזו לא מתכת זולה במיוחד, מה שבטוח הופך את מערכת הפליטה הזו ליקרה למדי. ניסאן לא מספרים כמה היא עולה, או כמה היא שוקלת אבל הם כן, מספרים שהדור החדש נשמע טוב בהרבה מהקודם. אבל זה כבר לא קשור לטיטניום, אלא לשסתום מיוחד שנפתח בתזמון הנכון, במערכת הפליטה ועוזר לה להפיק את הצלילים הנכונים.
5. אזור כחול אזור אדום
לפי מה שמספרים המתכננים של ניסאן GTR, אפשר להבין שזו מכונית עם שני אזורים. אזור ה-GT הוא האיזור הכחול. לא, לא כחול כזה, הכוונה היא למשהו נינוח יותר, נוח, החלק שהוא גרנד-טורר במכונית הזו. האיזור השני, הוא האזור האדום שמייצגת ה-R. אדום זה דם, R זה מירוצים ולא צריך להרחיב בעניין הזה. אז אפשר להבין שמבחינת ניסאן המכונית הזו נעה בין האזורים הכחולים לאדומים. ולפיהם הדור הנוכחי מאזן בצורה טובה יותר, בין שני העולמות האלו, יותר מתמיד.
6. הנורדשלייפה
הדור האחרון של הסקיילין, סליחה GTR מחזיק בהקפה המהירה ביותר לרכב ארבע מושבי מסביב לנורבורגרינג. 7:19 דקות להקפה. וזה לא שיש מישהי צמודה אליה מאחור. למעשה אם מסתכלים על 38 ההקפות המהירות ביותר של רכבים סדרתיים מסביב לרינג – גודזילה היא היחידה שם עם ארבעה מושבים. ד”א גרסת הניסמו קבעה זמן רישמי של 7:08 דקות מסביב לגהינום הירוק, הזמן המדורג שלישי היום, אחרי הפורשה 918 והלמבורגיני אוונטדור SV.
7. טאקומי
מה זה טאקומי? זה לא מה, זה מי. טאקומי הוא מהנדס בונה מנועים, עם 30 שנות וותק מאחוריו. הוא אמור להרגיש ולמדוד דברים שמכונות לא יכולות. יש חמישה טאקומי בניסאן, וכל טאקומי בונה בידיים מנוע אחד, מתחילתו ועד סופו בחדר עם טמפרטורה מפוקחת, לפני שהוא עובר למנוע הבא. הטאקומי הם אלו שמגבילים למעשה את מכסת הייצור של הניסאן הזו, אבל אף אחד לא באמת מתלונן.