אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
נהיגה ראשונה: BYD סיל
ראשי » מבחני דרכים » נהיגה ראשונה: BYD סיל
BYD סיל

נהיגה ראשונה: BYD סיל

אחרי שני אירועים של חשיפה מוגבלת, רגע לפני שהיא נוחתת בישראל, יצא לנו סוף סוף לבחון לעומק את BYD סיל החדשה שרוצה לשכפל את ההצלחה של אטו 3 גם בשוק משפחתיות הסדאן

דין אפפל 07/09/2023 צלם: יצרן

כבר אין ספק שהסינים הגיעו לישראל והם פה להישאר. BYD היא לא מהחלוצות בין היצרניות הסיניות שעשו עלייה ארצה, אבל היא כבר המובילה הראשית של הפלישה ונכון לעתה החשמלית הנמכרת יותר בישראל ב-2023. זה התחיל עם 3 דגמים: אטו 3, טאנג והאן. כעת BYD בדיוק מתחילה את הגל פלישה עם סדרת ה-Ocean שכוללת את הדולפין שהושקה בישראל לאחרונה, סיל U שפגשנו בסין לא מכבר ואת הסיל, אותה יצאנו לבחון סוף סוף, הפעם על כבישי גרמניה.

אמנם ציינו את זה לא פעם בעבר, אבל הסיל בנויה על פלטפורמה 3.0 של החברה כאשר הייחוד של הפלטפורמה היא האינטגרציה של מערך הסוללות כחלק אינטגרלי מהשלדה עצמה. הפלטפורמה הזו מהווה את הבסיס לדור מוצרים חדש ששם את BYD בחזית הזירה החשמלית, כפי שנוכחנו בביקור שלנו במטה החברה לפני כחודשיים. הייחוד בפלטפורמה הזו הוא שלמעשה בניגוד לחברות אחרות שם הסוללות יושבות מתחת לרצפה, בסיל הסוללות הן רצפת הרכב. זה אמור לשפר את המרווח הפנימי לגובה ולאורך. זה גם אומר שלדה קשיחה עם קשיחות פיתול של 40,500 נ״מ, שזה במילים אחרות מקביל לפורשה 911 חדשה.

בין אם ההשראה העיצובית הגיעה מהאוקיינוס או לא, BYD סיל היא מכונית נאה מאוד. זה מתחיל בפרופיל הספורטיבי עם מכסה מנוע נמוך, גג משתפל אחורנית ותא מטען קצר. לחזית יש אופי ועיצוב מוגמר בניגוד להרבה חשמליות ומאחור פס רוחבי המחבר בין הפנסים ויוצר מראה מאוד נקי ואלגנטי. מקדם הגרר עומד על 0.22cd בלבד, מה שעוזר להגדיל את טווח הנסיעה. הגג המשתפל לרוב פוגע במרווח הראש ליושבים מאחור אבל זה לא המקרה, שכן יש מרווח טוב לראש (אפילו עם גובה של 146 ס״מ נמוכים) ומצוין לרגליים. רצפה שטוחה וקונסולה בין המושבים הקדמיים שלא זולגת לאחור מאפשרת מרווח רגליים אמיתי גם לנוסע שלישי מאחור. תא המטען רחב ועמוק ויש עוד תא קטן (53 ליטר) בחזית.


מעבר למושבים הקדמיים מנחית אותי במושב רך יותר ממה שהוא נראה, אבל הוא סיפק תמיכה טובה ונוחות גם בנסיעה ארוכה. גם בעיצוב הדשבורד השקיעו מאוד כמו גם באיכות ההרכבה ואיכות החומרים שרק בתחתית תא הנוסעים פוגשים פלסטיקים קשים למגע. מסך המולטימדיה ענק (15.6 אינץ׳) ומסתובב על צירו מסיבה גבוהה מבינתי, עם מערכת הפעלה מאוד ״סינית״ בסידור האפליקציות השונות והתפעול. אבל לשם שינוי פה יש אפל קארפלי ואנדרואיד אוטו והמערכת מגיבה מאוד מהר לפקודות כך שלא תתקלו הרבה במוזרויות שלה.

החבר’ה ב-BYD עשו לנו חיים קלים. סיל מגיעה ב-2 גרסאות בלבד, שתיהן עמוסות אבזור ומערכות בטיחות. הגרסה הראשונה בעלת מנוע אחורי בעל 313 כ״ס ומומנט של 36.7 קג״מ ברמת אבזור דיזיין. היא מאיצה ל-100 קמ״ש תוך 5.9 שניות והרגישה חזקה ונמרצת גם ביציאה לעקיפות במהירות גבוהה. הגרסה השניה מוסיפה מנוע מקדימה כך שהספקה  המשולב עולה ל-523 כ״ס עם מומנט של 68.3 קג”מ, כשהיא מגיעה ברמת אבזור אקסלנס שמוסיפה לדיזיין בולמים סמי-אקטיבים (שאינם משתנים עם מצבי הנהיגה) ותצוגת מידע עילית על השמשה. בזכות תוספת הכוח וההנעה הכפולה ה-0-100 נגמר תוך 3.8 שניות אבל הכוח הנוסף הורגש רק כשעוברים את חצי מהלך הדוושה. כך או כך הסיל מייצרת הרבה אחיזה ולא מפרפרת כמעט את הגלגלים ללא קשר לגרסה. לשתי הגרסאות סוללת 82.5 קוט”ש גדולה יחסית אמורה להספיק לפי היצרן לטווח של 520-570 ק”מ בהתאם לגרסה.

BYD סיל בהחלט מראה את הנטייה שלה לכיול ספורטיבי. ההיגוי קל מאוד ולא מתקשח גם במצב ספורט, לטענת BYD זה בגלל שהסינים אוהבים הגה מאוד קל ופה הם הקשיחו יותר. אבל יש לו תגבור נעים וטבעי. הבלמים הפתיעו קודם כל בכך שאין תחושת מדרגה במעבר מבלימת מנוע לבלימה עם הבלמים עצמם. כמו-כן הם לא דעכו והגיבו טוב, אבל כמו בכל רכב מעל 2 טון תמיד יש תחושה שקצת חסרה יכולת. ליומיום זה מעל ומעבר. האספלט הגרמני מקשה לקבוע את הנוחות בישראל אבל עושה רושם שהמתלים מכוילים מעט קשיח לטובת ריסון המרכב בסיבובים ובכבישים המהירים על חשבון גיהוץ השברים העירוניים.

BYD Seal 08BYD Seal 08Preview
BYD Seal 05BYD Seal 05Preview
BYD Seal 03BYD Seal 03Preview
BYD Seal 04BYD Seal 04Preview
BYD Seal 01BYD Seal 01Preview
BYD Seal 02BYD Seal 02Preview
BYD Seal 06BYD Seal 06Preview
BYD Seal 07BYD Seal 07Preview
BYD Seal 09BYD Seal 09Preview
BYD Seal 10BYD Seal 10
BYD סיל. טסלה מודל 3 על הכוונת
Preview
BYD Seal 11BYD Seal 11Preview
BYD Seal 12BYD Seal 12Preview
BYD Seal 13BYD Seal 13Preview
BYD Seal 14BYD Seal 14Preview

המחיר המדוייק לא פורסם, אבל הוא צפוי להיות בגזרת ה-240 אלף שקלים שתציב את הסיל ראש בראש מול טסלה מודל 3 המחודשת. BYD סיל תנחת אצלנו בארץ לקראת סוף השנה, כך שאין עוד המתנה ארוכה. אבל אם אתם בדיוק חושבים להחליף לחשמלית חדשה סיל מספקת סיבות טובות להמתין לה כדי לשקול אותה מול המתחרות. מההכרות הראשונית איתה, מדובר במכונית מודרנית במראה וביכולת שבהחלט יכולה להמשיך את השתלטות של BYD על השוק המקומי.

BYD סיל – תעודת זהות
מנוע: חשמלי אחורי, הספק: 313 כ”ס, מומנט: 36.7 קג”מ, תמסורת: ישירה, הנעה אחורית, קיבולת סוללה: 82.5 קוט”ש, בסיס גלגלים: 292 ס”מ, משקל: 2,055 ק”ג, מ-0 ל-100 קמ”ש: 5.9 שניות, מהירות מרבית: 180 קמ”ש, מחיר משוער: 240 אלף שקלים

BYD דולפין במבחן דרכים
BYD האן במבחן דרכים

BYD BYD סיל טסלה מודל 3 מכונית חשמלית משפחתית חשמלית
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד