אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
נהיגה ראשונה: סקודה אוקטביה 1.0 ליטר ׳אמבישן׳
ראשי » מבחני דרכים » נהיגה ראשונה: סקודה אוקטביה 1.0 ליטר ׳אמבישן׳
סקודה אוקטביה

נהיגה ראשונה: סקודה אוקטביה 1.0 ליטר ׳אמבישן׳

המשפחתית של סקודה עברה מתיחת פנים ומקבלת יחידת הנעה חדשה ומסקרנת, יצאנו לבדוק

דין אפפל 16/05/2017 צלם: שחר אלגזי

סקודה אוקטביה 1.0 ליטר ׳אמבישן׳

בעד: מרווחת, אבזור ומערכות בטיחות מתקדמות

נגד: נוחות נסיעה, עידון מערכת הנעה

סיכום: מהטובות בקבוצתה


נתונים: 999 סמ”ק, 115 כ”ס בין 5,000 ל-5,500 סל”ד, 20.3 קג”מ בין 2,000 ל-3,500 סל”ד, 1247 ק”ג, 13.1 ק”מ לליטר (במבחן)

 

למרות היחלשותה של קטגורית המשפחתיות הקומפקטיות עדין מדובר בקטגוריה ממנה נמכרות הכי הרבה מכוניות בשנה. בניהן סקודה אוקטביה היא אחת השחקניות הדומיננטיות בשוק הקומפקטיות ועכשיו, 4 שנים אחרי שהוצגה, הגיע הזמן לריענון אמצע החיים.

סקודה אוקטביה
צילום: שחר אלגזי

 

גרסאות, אבזור, מחירים

לקחנו למבחן את גרסת הכניסה, עם המנוע הקטן ורמת הגימור הבסיסית, זאת כנראה תהיה הגרסה הנמכרת ביותר של האוקטביה (כן, ציי רכב). לגרסה זאת מנוע 1.0 ליטר מוגדש טורבו המפיק 115 כ״ס, בהשוואה ל-110 כ״ס ממנוע 1.2 ליטר, ומומנט של 20.3 קג״מ (2.5 קג״מ יותר). מעליו יוצעו 2 מנועי טורבו-בנזין נוספים בנפח 1.4 ליטר ו-1.8 ליטר המפיקים 150 כ”ס ו-180 כ״ס בהתאמה. לשניהם אגב אותו שיא מומנט, 25.5 קג״מ.

רמת הגימור ׳אמבישן׳ (הנמוכה מבין 3 רמות אבזור) מגיעה מאובזרת למדי וכוללת בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, מערכת מולטימדיה עם מסך 6.5 אינץ שכוללת 8 רמקולים ודיבורית, קיפול אוטומטי למראות, יציאת מיזוג למושב האחורי, פנסי ערפל ומערכת עצור-סע. רמת הגימור ׳סטייל׳ מוסיפה בין היתר חישוקי סגסוגת בקוטר 16 אינץ’, כיוון תמיכה לגב תחתון ומערכת שמע משודרגת עם מסך 8 אינץ’ ואופציה להתממשק לטלפון הנייד. מעליהן יש את רמת האבזור ׳אקסקלוסיב׳ שמוסיפה מצלמה לנסיעה לאחור, כניסה ויציאה ללא מפתח, חישוקי 17 אינץ’ ומשוטים להעברת הילוכים על ההגה. כבר מגרסת הגימור ׳אמבישן׳ מקבלים מערכות בטיחות שכוללות מערכת בלימה אוטונומית ובקרה אקטיבית לסטייה מנתיב. ה׳אקסקלוסיב׳ מוסיפה גם יכולת זיהוי שטחים מתים לאבזור הבטיחותי. מחירה הרשמי של האוקטביה מתחיל ב-128,000 שקלים שמגלמים ירידה של 4,000 שקלים, ומגיע עד ל-153,000 שקלים לגרסת ה-1.8 ליטר טורבו בגימור ׳אקסקלוסיב׳.

סקודה אוקטביה
צילום: שחר אלגזי

 

מה השתנה?

במבט ראשון קשה מאוד לראות את ההבדלים לפני ואחרי מתיחת הפנים, על אחת כמה וכמה בפרופיל ומאחור שם ההבדלים זניחים מאוד. ההבדל העיקרי מבחוץ הוא בקדמת האוקטביה, שקיבלה גריל שונה והפנסים בכל צד נחצו וכעת מזכירים בסגנונם את האלו של מרצדס E-Class שהייתה במשך הרבה שנים מזוהה לפי צמד הפנסים מכל צד של הגריל. בנוסף קווי המתאר והקימורים החדים שרצים לאורך חלקי הפח השונים, עודנו מעט וכעת נראים פחות מחודדים מבעבר. בתא הנוסעים בולטת לעין (בעיקר עם התא נוסעים השחור ברכב המבחן שלנו) מערכת מולטימדיה חדשה וגדולה יותר בעוד שבשאר התא ישנם פה ושם שיפורים לאיכות החומרים וההרכבה אבל התחושה מוכרת למי שמגיע מדגמי פולקסווגן למיניהם, וחסרת מעוף עבור אחרים. מה שבטוח – סקודה אוקטביה היא עדיין מכונית מאוד מרווחת, החל מהמושבים הקדמיים, עובר באחוריים ומסתיים בתא המטען העצום.

סקודה אוקטביה
צילום: שחר אלגזי

 

 

איך זה מרגיש?

מצויידים בחששות וסטיגמות עתיקות יומין מבית אבא, תהינו אם המנוע איננו קטן מדי על מנת להניע את המרכב הגדול. האם היא תסחוב בעליות מזדמנות? האם מדובר בירידה לעומת הגרסה הבסיסית היוצאת בעלת המנוע הגדול יותר ומרובע הצילנדרים?

ובכן, האוקטביה החדשה מצליחה להפתיע עם כושר סחיבה ונסיעה מרשים למדי, לולא היינו מודעים ליחידת הכוח הקטנטונת היינו מנחשים שמדובר במנוע גדול יותר, גם היעדר צילינדר איננו מורגש תכופות ורק נסיעה בתנועה עמוסה ופקוקה או בתוואי אורבני תחשוף רעידות שעוברות אל תא הנוסעים. אפשר לשכוח את הקלישאות, שיוט במהירויות תלת ספרתיות נעשה ללא מאמץ גם כאשר המזגן נקרא לדגל.

המנוע בעל זמינות טובה ובעל רצועת כוח גמישה וארוכה, שימוש במצב ידני או ספורט מקצרים את זמן התגובה ומסייעים לו בהאצות ביניים ועקיפות. תומכת בו תיבת ההילוכים, רובוטית כפולת-מצמדים בעלת 7 מהירויות שעובדת באופן רהוט ושקוף לרוב. בתנועה צפופה ועמוסה היא מעט מתבלבלת ולעיתים מורגשת העברת הילוך מלווה בחבטה קלה.

סקודה אוקטביה
צילום: שחר אלגזי

 

האוקטביה מבודדת היטב את רעשי המנוע והרוח, אך רעשי הכביש לא מבודדים כהלכה. ואם בתלונות עסקינן המושב לא תמך בגב התחתון באופן מספק. נוחות הנסיעה היא לא נקודת החוזק של האוקטביה בייחוד על כבישי העיר המצולקים שם היא מעבירה כל פרט אל תא הנוסעים. במהירויות שיוט על כבישי ארץ ישראל הלא מושלמים, היא לא מצליחה לשדר נינוחות. מהצד השני ההתנהגות בוגרת ונוסכת בטחון רב בנהג.

אבזור הבטיחות שהתווסף משמעותי למדי. מערכת שמירת נתיב אקטיבית אשר מזהה את הנתיב ושומרת עליו. כמו מערכות אחרות כאלו, חשוב לזכור, שהן מסתמכות על סימוני כביש תקינים וכשאלו אינם התפקוד אינו מושלם.

סקודה אוקטביה
צילום: שחר אלגזי

 

שורה תחתונה

גרסת הבסיס החדשה של האוקטביה היא מכונית מרשימה למדי. המנוע דל הנפח והגלילים מעניק ביצועים טובים. גם לאחר מתיחת הפנים ממשיכה האוקטביה להציע מרחב מחיה טוב מאוד לנוסעים שלה ועכשיו היא גם שומרת עליהם טוב יותר, עם מערכות הבטיחות המתקדמות.

לשלילה נציין את הנוחות הבינונית על כבישים משובשים וגם את המחסור התמוה בחיישני נסיעה לאחור. אבל גם עם טרוניות כאלו ואחרות ברור לחלוטין שסקודה לקחה מוצר עובד ומוכר וליטשה אותו. יותר מזה – היא מוצעת כעת בגרסה נגישה ומוזלת, כזו שבוודאי תקרוץ ללא מעט שחקנים בשוק הזה.

כתבתם של דין אפפל וגל מלמן

סקודה אוקטביהסקודה אוקטביהPreview
סקודה אוקטביה-2סקודה אוקטביה-2Preview
סקודה אוקטביהסקודה אוקטביהPreview
סקודה אוקטביה-4סקודה אוקטביה-4Preview
סקודה אוקטביה-5סקודה אוקטביה-5Preview
סקודה אוקטביהסקודה אוקטביהPreview
סקודה אוקטביהסקודה אוקטביהPreview
סקודה אוקטביהסקודה אוקטביהPreview
סקודה אוקטביה-13סקודה אוקטביה-13Preview
סקודה אוקטביהסקודה אוקטביהPreview
סקודה אוקטביה-10סקודה אוקטביה-10Preview
סקודה אוקטביה-11סקודה אוקטביה-11Preview
סקודה אוקטביה-9סקודה אוקטביה-9Preview
סקודה אוקטביה-8סקודה אוקטביה-8Preview
סקודה אוקטביה-15סקודה אוקטביה-15Preview
סקודה אוקטביה-16סקודה אוקטביה-16Preview

אוקטביה סקודה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד