אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
נהיגה ראשונה: סיאט אטקה FR
ראשי » מבחני דרכים » נהיגה ראשונה: סיאט אטקה FR
נהיגה ראשונה: סיאט אטקה FR

נהיגה ראשונה: סיאט אטקה FR

האטקה מקבלת מתיחת פנים קלה, הזדמנות לבדוק גם את רמת הגימור הבכירה

דין אפפל 03/11/2019 צלם: יולי קיסליוב

סיאט אטקה כמרגישה כמו הילד הרציני במשפחה הצעירה של סיאט. נראה כי סיאט בחרו בקו שמרני מיוחד בעיצוב והגדרת רכב הפנאי הנוכחי שלהם. עתה מגיעה סיאט אטקה לאחר שעברה מתיחת פנים קלה – אז לקחנו אותו למבחן נוסף לבדוק מה בתכלס השתנה.

לא אתעכב יותר מידי על השינויים בחוץ. גם הפעם קיבלנו רכב מבחן לבן כך שיכולנו לבדוק את ההבדלים החיצוניים בצורה מדויקת, אבל אין צורך בכך. ההבדלים קטנים עד זניחים ומסתכמים בעיקר בהבדלי האבזור שמוסיפה גרסת ה-FR עצמה. הם כוללים בין היתר תוספת סמלים (בחזית, מאחור, על ספי הדלתות בכניסה, על ההגה ועוד), גריל קדמי מושחר וכמוהו גם מסילות הגג והמסגרות סביב החלונות צד, תחתית הפגוש הקדמי בצבע הרכב, תאורת לד שונה לפנסי הערפל הקדמיים וזהו בגדול. זניח לחלוטין.

כניסה לתא הנוסעים מרגישה כאילו גם פה לא נעשו שום שינויים למראית עין ראשונית אבל זה לא המצב. ראשית כל גרסת ה-FR של סיאט אטקה מקבלת מושבים קדמיים שונים ואוחזים יותר שהתגלו כנעימים ונוחים מאוד גם בנסיעות ארוכות. אזכיר כי עדיין אין בעיה למצוא תנוחת נהיגה טובה גם אם מעט נמוכה ביחס לפנאי-שטח. מאחור יש מרווח טוב לזוג מבוגרים ופחות במושב האמצעי. מאחוריהם תא המטען נותר גדול ושימושי עם 510 ליטר לשימוש.

נהיגה ראשונה: סיאט אטקה FR


 

סיאט אטקה קיבלה עדכון למערכת המולטימדיה מהדור החדש של קבוצת פולקסווגן עם חיבור לאפל קארפליי ואופציה למערכת מבוססת אנדרואיד מובנת (שלא הייתה מוצלחת ורצוי לוותר עליה). עוד תמצא ישירות מול הנהג את לוח השעונים הדיגיטלי החדש של סיאט עם 3 מצבי תצוגה שונים – רגיל, ספורטיבי ומינימליסטי. הפתיע לגלות שאני בוחר לכל מצב נהיגה תצוגה שונה, ביומיום במצב הרגיל, ספורטיבי לנסיעה נמרצת ובשעות החושך נהנה מהתצוגה המינימלית. נשמע כמו גימיק אבל אותי זה תפס. פחות תפסה אותי מערכת השמע שמתהדרת ב-9 רמקולים של חברת ביטס (BEATS) שלא הרגישה חזקה במיוחד.

כמו בסיאט אטקה הקודמת שבחנו גם פה נדמה שהיא מתמודדת טוב יותר עם שיכוך וריסון המרכב על כביש גלי ומהיר ופחות עם שברים עירוניים חדים. רק שהפעם נדמה שיש יותר רעש מכיוון בתי הגלגלים ביחס למה שזכרתי מהמבחן הקודם. מנגד האטקה המחודשת מגיעה עם שלל מערכות בטיחות אקטיביות שעבדו מצוין. נהיגה בכביש 6 לא יכלה להיות קלה יותר. רק להפעיל את בקרת השיוט האקטיבית וחוץ מלהחזיק את ההגה האטקה עושה עבורך הכל, ובעיקר בולמת חלק ובעוצמה מתאימה לסיטואציה. בין אם זה נגיעה עדינה בבלם ובין אם מדובר בבלימה חזקה במיוחד.

בדומה למתחרים אחרים בקטגורית רכבי הפנאי, סיאט אטקה קיבלה חוגת מצבי נהיגה בין ידית ההילוכים לתא האחסון בין המושבים. זאת בניגוד לכפתור מצבי נהיגה שהיה לפני זה על הדשבורד עצמו. רק שבאטקה, אולי בגלל היותה האחות הצעירה והספורטיבית לבית פולקסווגן, לא מציגה מצב שטח לבחירה. רק מצב אקו לחסכון בדלק, נורמל, ספורט ואינדיבידואל.

נהיגה ראשונה: סיאט אטקה FR

 

השינוי הגדול ביותר של סיאט אטקה הוא מתחת למכסה המנוע. שם היא זכתה למנוע ה-1.5 ליטר החדש של הקונצרן אשר… מציע בדיוק את אותם נתונים. אותם 150 כ״ס ואותם 25.5 קג״מ, שניהם זמינים באותו סל״ד ב-2 המנועים. המנוע החדש, 1.5 ליטר, מציע לחץ הזרקה גבוה יותר של 350 בר, יחד עם ציפוי שונה לדפנות הצילינדרים ושינוי קל למגדש הטורבו והתוצאה מכוונת בעיקר עבור שיפור בצריכת הדלק וזיהום האוויר.

בפועל צריכת הדלק במבחן עמדה על 12 ק”מ/ל’ שהם כמעט זהים למבחן הקודם. המנוע עצמו הרגיש ובעיקר נשמע גס ומחוספס יותר. רצועת הכוח טובה ורחבה עם התגברות מורגשת סביב ה-2,500 סל״ד ואיבוד נשימה קצת לפני 5,500 סל״ד. אבל הדרך לשם מרגישה מאולצת יותר והוא פחות שש לעלות לטורים גבוהים. גם אופן פעולת התיבה מרגישה מעט איטית, אולי לטובת צריכת הדלק אולי לטובת שמירה על המכלולים. על הנייר יש שיפור קטנטן בנתוני התאוצה, 0.1 שניות ל-100 קמ״ש.

מעבר החוגה למצב ספורט משפרת את התגובות גם אם לא באופן קיצוני. זה הזמן אולי להגיד שראשי התיבות FR מסמנים בסיאט כי מדובר בגרסה חמימה לרוב שזוכה למנוע חזק יותר וכיול התנהגות ספורטיבי יותר. כאן מדובר ברמת אבזור בלי יומרות ספורטיביות. לאטקה יש ריסון מרכב טוב עם יכולת לפתח קצב ומהירות מרשימים ונטייה קלה לתת-היגוי אם מגזימים. אין ניתוק לבקרת היציבות, רק לבקרת האחיזה אבל גם אם הייתה מתנתקת, להוציא אותה להיגוי יתר זאת מטלה מאתגרת. ההגה החשמלי מדויק וקצר עם 2 סיבובים מנעילה לנעילה, לא שופע רגש אבל משרה מספיק ביטחון, והבלמים עצמם עמדו בהצלחה גם בקצב נהיגה מהיר משמעותית מנהג ממוצע.

נהיגה ראשונה: סיאט אטקה FR

 

בשורה התחתונה, אחרי שמתגברים על זה שתגי ה-FR מתייחסים לרמת גימור בלבד, נותרים עם רכב פנאי-שטח משפחתי נהדר. עם תא נוסעים מרווח ואיכותי, מערכות בטיחות אקטיביות שעובדות כמו שצריך ומערכת הנעה טובה לשימוש יומיומי. אנחנו נמשיך לחכות לגרסה עם יותר פלפל.

נתונים: 4 ציל’, טורבו, 1,498 סמ״ק, 150 כ״ס מ-5,000 סל״ד עד 6,000 סל”ד, 25.5 קג״מ מ-1,500 סל”ד עד 3,500 סל”ד, 1,370 ק״ג, 12 ק״מ/ ל׳ (במבחן), 167,900 שקלים

אטקה סיאט
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד