אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מרצדס AMG ONE: שוברת את הנורבורגרינג
ראשי » חדשות » מרצדס AMG ONE: שוברת את הנורבורגרינג

מרצדס AMG ONE: שוברת את הנורבורגרינג

מרצדס שוברת את שיא ההקפה מסביב לגיהינום הירוק בפער משמעותי. וחכו, היא יכולה לעשות את זה אפילו מהר יותר. רינגמייסטר דין אפפל מסביר

דין אפפל 14/11/2022

שיא ההקפה במסלול הנורבורגרינג נשבר שוב על-ידי מרצדס AMG ONE. מכונית העל החדשה של מרצדס עצרה את שעון העצר על זמן של 6:35.183 דקות – שיפור של 8 שניות ביחס לשיא הקודם אותו החזיקה פורשה 911 GT2 MR. בתנאים לא אידיאלים, משמע רטובים ומלוכלכים בחלק מהמסלול, הצליח מארו אנגל (אחד מנהגי המירוצים הרשמיים של מרצדס) לשבור את שיא ההקפה פעמיים למרות שהיו לו רק 4 הקפות לנסות זאת. ועתה המרצדס AMG ONE מחזיקה גם בשיא ההקפה למכונית סדרתית וגם בשיא ההקפה בקטגורית רכבי-על, למרות שהיא הראשונה לעשות זאת בקטגוריה.

אם לרגע אחד זה נראה פשוט ומובן מאליו שמכונית בעלת 1,063 כ״ס תשבור את השיא אז זהו שלא. לזכותה עומדת יחידת כוח מרשימה עם ההספק הנ״ל המתקבל משילוב של מנוע V6 טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר שמגיע ישירות ממכונית הפורמולה 1 של היצרן עם הספק מעט מוחלש וקו אדום ב-11,000 סל״ד בלבד לשמירה על אמינות ואורך חיים גדול יותר. אל יחידת הבנזין משודכים 4 מנועים חשמליים, 2 אשר מניעים את הגלגלים הקדמיים, ויוצרים הנעה כפולה, ו-2 מחוברים למנוע – אחד להאיץ את מגדש הטורבו בסל״ד נמוך והשני בין המנוע לתיבת ההילוכים.

ההקפה המלאה:


 

בנוסף ליחידת הכוח וההנעה הכפולה למרצדס יש עזרים אווירודינמיים שעוזרים לה לאחוז את האספלט טוב יותר בפניות ולהיות מהירה יותר בישורות. מארו אנגל, הנהג, ציין שהוא השתמש במצב ״רייס פלוס״ שיודע בין היתר להנמיך את המרכב ב-37 מ״מ ו-30 מ״מ קדימה ואחורה התאמה לטובת הצמדה נוספת לאספלט.

 

ולמרות היתרונות הללו, המרצדס AMG ONE מעולם לא תוכננה להיות מהירה במסלול הנורבורגרינג. כיאה לרכב שנוצר ממכונית פורמולה 1 גם ה-ONE נועדה בעיקר לקביעת זמני הקפה על מסלולי גרנד-פרי מפולסים ורחבים. בסרטון עצמו אפשר לראות ולשמוע את כמות הפעמים שהמרצדס משפשפת את האספלט בחלקים רבים של המסלול.

מרצדס AMG ONE: שוברת את הנורבורגרינג
השיא מרשים, היא יכולה יותר

 

כמו-כן בשביל לקבוע את השיא נאלץ מארו אנגל להשתמש באסטרטגית שימוש אפקטיבי של המנועים החשמליים. מה שדרש ממנו לעזוב את הגז (״לשייט״) במספר מקומות על-מנת לטעון את המצברים לחלקים אחרים בהמשך כמו הישורת הראשית לקראת סוף ההקפה בה הצליח להגיע ל-338 קמ״ש – קרוב ל-352 קמ״ש המירביים.

D679630D679630Preview
D679626D679626Preview
D679627D679627Preview
D679625D679625Preview
D679623D679623Preview
D679624D679624Preview
D679635D679635
השיא מרשים, היא יכולה יותר
Preview
D679632D679632Preview
D679633D679633Preview
D679628D679628Preview
D679631D679631Preview
D679629D679629Preview

ההקפה הזאת מזכירה מאוד את השיא קבעה מרצדס עם ה-GT בלאק סיריס לפני מספר שנים. גם אז התנאים היו רחוקים מאידיאלים ונראה ב-2 המקרים המכוניות יכלו לעשות זמן הקפה מהיר יותר בכמה שניות טובות.

AMG מרצדס
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד