אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מרצדס AMG ONE: שוברת את הנורבורגרינג
ראשי » חדשות » מרצדס AMG ONE: שוברת את הנורבורגרינג

מרצדס AMG ONE: שוברת את הנורבורגרינג

מרצדס שוברת את שיא ההקפה מסביב לגיהינום הירוק בפער משמעותי. וחכו, היא יכולה לעשות את זה אפילו מהר יותר. רינגמייסטר דין אפפל מסביר

דין אפפל 14/11/2022

שיא ההקפה במסלול הנורבורגרינג נשבר שוב על-ידי מרצדס AMG ONE. מכונית העל החדשה של מרצדס עצרה את שעון העצר על זמן של 6:35.183 דקות – שיפור של 8 שניות ביחס לשיא הקודם אותו החזיקה פורשה 911 GT2 MR. בתנאים לא אידיאלים, משמע רטובים ומלוכלכים בחלק מהמסלול, הצליח מארו אנגל (אחד מנהגי המירוצים הרשמיים של מרצדס) לשבור את שיא ההקפה פעמיים למרות שהיו לו רק 4 הקפות לנסות זאת. ועתה המרצדס AMG ONE מחזיקה גם בשיא ההקפה למכונית סדרתית וגם בשיא ההקפה בקטגורית רכבי-על, למרות שהיא הראשונה לעשות זאת בקטגוריה.

אם לרגע אחד זה נראה פשוט ומובן מאליו שמכונית בעלת 1,063 כ״ס תשבור את השיא אז זהו שלא. לזכותה עומדת יחידת כוח מרשימה עם ההספק הנ״ל המתקבל משילוב של מנוע V6 טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר שמגיע ישירות ממכונית הפורמולה 1 של היצרן עם הספק מעט מוחלש וקו אדום ב-11,000 סל״ד בלבד לשמירה על אמינות ואורך חיים גדול יותר. אל יחידת הבנזין משודכים 4 מנועים חשמליים, 2 אשר מניעים את הגלגלים הקדמיים, ויוצרים הנעה כפולה, ו-2 מחוברים למנוע – אחד להאיץ את מגדש הטורבו בסל״ד נמוך והשני בין המנוע לתיבת ההילוכים.

ההקפה המלאה:


 

בנוסף ליחידת הכוח וההנעה הכפולה למרצדס יש עזרים אווירודינמיים שעוזרים לה לאחוז את האספלט טוב יותר בפניות ולהיות מהירה יותר בישורות. מארו אנגל, הנהג, ציין שהוא השתמש במצב ״רייס פלוס״ שיודע בין היתר להנמיך את המרכב ב-37 מ״מ ו-30 מ״מ קדימה ואחורה התאמה לטובת הצמדה נוספת לאספלט.

 

ולמרות היתרונות הללו, המרצדס AMG ONE מעולם לא תוכננה להיות מהירה במסלול הנורבורגרינג. כיאה לרכב שנוצר ממכונית פורמולה 1 גם ה-ONE נועדה בעיקר לקביעת זמני הקפה על מסלולי גרנד-פרי מפולסים ורחבים. בסרטון עצמו אפשר לראות ולשמוע את כמות הפעמים שהמרצדס משפשפת את האספלט בחלקים רבים של המסלול.

מרצדס AMG ONE: שוברת את הנורבורגרינג
השיא מרשים, היא יכולה יותר

 

כמו-כן בשביל לקבוע את השיא נאלץ מארו אנגל להשתמש באסטרטגית שימוש אפקטיבי של המנועים החשמליים. מה שדרש ממנו לעזוב את הגז (״לשייט״) במספר מקומות על-מנת לטעון את המצברים לחלקים אחרים בהמשך כמו הישורת הראשית לקראת סוף ההקפה בה הצליח להגיע ל-338 קמ״ש – קרוב ל-352 קמ״ש המירביים.

D679630D679630Preview
D679626D679626Preview
D679627D679627Preview
D679625D679625Preview
D679623D679623Preview
D679624D679624Preview
D679635D679635
השיא מרשים, היא יכולה יותר
Preview
D679632D679632Preview
D679633D679633Preview
D679628D679628Preview
D679631D679631Preview
D679629D679629Preview

ההקפה הזאת מזכירה מאוד את השיא קבעה מרצדס עם ה-GT בלאק סיריס לפני מספר שנים. גם אז התנאים היו רחוקים מאידיאלים ונראה ב-2 המקרים המכוניות יכלו לעשות זמן הקפה מהיר יותר בכמה שניות טובות.

AMG מרצדס
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד