אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מרצדס פרויקט 1 נחשפה: רף חדש
ראשי » חדשות » מרצדס פרויקט 1 נחשפה: רף חדש

מרצדס פרויקט 1 נחשפה: רף חדש

היצרנית הגרמנית חשפה מכונית שמציבה רף חדש בעולם הרכב – מה צריך בשביל להצדיק את התואר הזה?

בן חסון 11/09/2017

אחרי שנים של שמועות, טיזרים ואיסוף זהיר של פיסות מידע זה קרה – מרצדס פרויקט 1 הוצגה. זו מכונית כל כך מרשימה שהיא כותבת (יחד עם אסטון מרטין ולקירי הדומה בתפיסה) את ספר החוקים מחדש ומציבה רף חדש למכוניות-העל באשר הן עוד לפני שהניחה גלגל ראשון על האספלט.

המכונית נחשפה הלילה ע”י דיטר זטשה (יו”ר מרצדס-בנץ) במסגרת ימי העיתונות של תערוכת פרנקפורט. למרות שהיא עדיין רחוקה מייצור (רק בעוד 18 חודשים תסתיים בנייתן של המכוניות הראשונות) ניתן ללמוד כבר עכשיו כמה דברים מעניינים.

 


פורמולה 1. זה ביטוי שיחזור על עצמו הרבה בכל שיחה שעוסקת ב’פרויקט 1′ החדשה. המכונית תוכננה בהשראת ובעזרת הידע שצברה מרצדס בתחרויות הפורמולה 1 (למרות שלנו היא יותר מזכירה במראה מכונית לה-מאן…), כאשר מי שהסיע אותה לבמה הוא לא פחות מאשר לואיס המילטון שעמל יחד עם המהנדסים על כיול המכונית.

מרצדס פרויקט 1
טכנולוגיה שנלקחה ממכוניות הפורמולה 1 של החברה

 

מנוע(ים). הלב של המכונית הזו (וכל מכונית למעשה) הוא המנוע כמובן, רק שכאן יש חמישה. במרכז נמצא מנוע טורבו-בנזין שנלקח ישירות ממכונית הפורמולה 1 של החברה (שעבר מספר שינויים כדי להתאמים לשימוש בכביש הציבורי) אליו מצטרף מנוע חשמלי (160 כ”ס) שמחובר ישירות לגל הארכובה, ביחד השניים אחראים על כ-670 כ”ס מתוך הספק כולל של כ-1000 כ”ס. שני מנועים חשמליים נוספים אחראים על הנעה הגלגלים הקדמיים (אחד לכל גלגל, 160 כ”ס לכל אחד). איפה המנוע החמישי? בסעיף הבא.

מרצדס פרויקט 1
בואו נתחיל לספור מנועים…

 

זמן תגובה. המנוע החמישי גם הוא חשמלי (120 כ”ס) ולמעשה אחראי על האצת מגדש הטורבו (יחד עם גזי הפליטה כמובן). לטענת מרצדס השילוב בין המנוע החשמלי ומגדש בסידור ייחודי (טורבינת גזי הפליטה וטורבינת היניקה מרוחקות אחת מהשנייה כדי למקמן בצורה “אופטימלית” לפי מרצדס) מביא להשהיה מינימלית, קצרה אפילו יותר משל מנוע V8 אטמוספרי.

Mercedes-AMG Project ONE
מכונית שלא דומה לשום דבר אחר בסביבה

 

משחקים באוויר. מרצדס השתמשה כמעט בכל טריק אפשרי כדי לתעל לטובתה את זרימת האוויר סביב המכונית. מכסה ה”מנוע” מלפנים תוכנן כך שיפנה אוויר חם לצדדים, זאת כדי שאוויר קר יותר יגיע לפתח היניקה שמעל לראש הנהג. מלפנים ישנו ספליטר מתכוונן ורפרפות לפני הגלגלים שמוסיפים להצמדה. מאחור תמצא דיפיוזר שבנוי משני חלקים וכנף אחורית גדולה ואנכית המוסיפים להצמדה וליציבות במהירויות גבוהות. במרצדס לא מפרטים יותר אבל אומרים שזו רק רשימה חלקית.

Mercedes-AMG Project ONE
לא לדאוג, יש גם כנף אחורית גדולה…

 

מספרים. על העברת הכוח אחראית תיבה ידנית חדשה עם 8 יחסי העברה. למעשה מדובר בסוג של תיבה רובוטית בעלת תפעול הידראולי שמציעה מצב ידני או מצב אוטומטי. הצמיגים במידות שלא רואים כל יום – 285/35R19 מלפנים ו-335/30R20 מאחור. כיאה למוצאו, מנוע הבנזין מגיע ל-11,000 סל”ד, אבל הנתון הזה מחוויר קלות מול המנועים החשמליים שמסתובבים בכ-50,000 סל”ד, כאשר ע”פ מרצדס מנועים דומים בשוק מסתובבים בכ-20,000 סל”ד בלבד.

Mercedes-AMG Project ONE
תא הנוסעים נראה מדהים. שימו לב למושבים שכמעט מוטמעים לחלוטין בשלדה

 

כמה. מרצדס לא פרסמה נתונים סופיים אבל מבטיחה מהירות מרבית גבוהה מ-350 קמ”ש, ולמרות שלא סיפקה נתון תאוצה ל-100 קמ”ש, היא מבטיחה תאוצה ל-200 קמ”ש בפחות מ-6 שניות. רק 275 יחידות ייוצרו (תניח את הארנק, כולן כבר נמכרו) במחיר מוערך של יותר מ-2 מיליון יורו ליחידה.

המכונית המרתקת הזו עדיין לא הוצגה במלואה, במרצדס משום מה עדיין לא חושפים את כל הפרטים. אנחנו מרגישים שרק התחלנו לגרד את קצה הקרחון שנקרא מרצדס פרויקט 1 ומתכוונים לרדת לעובי הקורה של מי שהיא ללא ספק אחת מהמכוניות המרשימות בכל הזמנים. צפו לעדכונים.

לא לדאוג, יש גם כנף אחורית גדולה...
Preview
Preview
מכונית שלא דומה לשום דבר אחר בסביבה
Preview
Preview
מרצדס פרויקט 1מרצדס פרויקט 1
בואו נתחיל לספור מנועים...
Preview
תא הנוסעים נראה מדהים. שימו לב למושבים שכמעט מוטמעים לחלוטין בשלדה
Preview
Preview
Preview
Weltpremiere Showcar Mercedes-AMG Project ONE: Mercedes-AMG bringt Formel 1-Technologie für die StraßeWeltpremiere Showcar Mercedes-AMG Project ONE: Mercedes-AMG bringt Formel 1-Technologie für die StraßePreview
Weltpremiere Showcar Mercedes-AMG Project ONE: Mercedes-AMG bringt Formel 1-Technologie für die StraßeWeltpremiere Showcar Mercedes-AMG Project ONE: Mercedes-AMG bringt Formel 1-Technologie für die StraßePreview
מרצדס פרויקט 1מרצדס פרויקט 1
טכנולוגיה שנלקחה ממכוניות הפורמולה 1 של החברה
Preview
Preview
Preview

project one מרצדס מרצדס 'פרויקט 1'
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד